Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Uimahallissa roihahti Oulussa 74-vuotias mies ja perheenäiti haistattelivat toisilleen

Vierailija
31.08.2024 |

www.iltalehti.fi/muutlajit/a/cee35ecd-67cd-429a-960c-e441d910636c

Onpa älytön juttu. Lapsi kävi kuntouimarien radalla! Ja siitäkös uimassa ollut uimatuomari närkästyi?

Ja toinen osapuoli valittaa kuukausien päästä liittoon... joka ei tietysti puutu asiaan. Tai peruu tuomionsa.

Näikö pikkusieluista toimintaa voi olla olemassa?

Ja molemmat osapuolet uintiseurassa aktiivisia?

Siinäpä hyvää mainosta kaikille, jotka ajattelivat lapselleen uintiharrastusta Oulussa.

Olisiko molemmille osapuolille hyvä tuomio vaikka vuoden porttikielto uimahallille?

Ei sille lapselle.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän molemmat aikuiset olivat saman uimaseuran aktiiveja. Eli jälleen nähtiin esimerkki tästä kilpaurheilusta, joka opettaa lapselle paljon hienoa ihmiseksi kasvamisesta.

Vierailija
42/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkas rouva, minä olen UINTITUOMARI ja minulla on VALTAA!!!

Veikkaanpa, että sama tuomari möyhkää myös taloyhtiön hallituksessa, ja kirjoittelee kaikille heippa-lappuja.

Tuttu tyyppi jokaisessa kerrostalossa. Avensis-mies. 

Todennäköisesti kova mies hiihtämään. Raivoaa sitten myös laduilla lapsille.

Tolokun mies. Kuria ja järjestystä olla pitää. 

Tuttu kaveri jokaisessa kaupungissa. Eläkkeellä oleva opettaja tai keskijohdon virkamies. Ylitarkastaja. Rotary. Tarkka kaveri.

Saattaa olla kunnan-/kaupunginvaltuustossakin. Ja paikallisen Osuuspankin hallintoneuvostossa. Tai ainakin pyrkii näihin. 

Avensis-mies on hyvä kuvaus. Ja Avensis kiiltää. 

Jokainen arvaa puoluekannan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että uimaseura pesi kätensä.

Tuomari uhkailee hylkäävänsä kisoissa ilman syytä, mutta ei ole heidän asiansa joska vapaa-aika. Joopajoo.

kyllähän tuollaisia mukavia ihmisiä kannattaa remmissä pitää.

Vierailija
44/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomari uhkailee hylkäävänsä kisoissa ilman syytä, mutta ei ole heidän asiansa joska vapaa-aika. Joopajoo.

Olisi ansainnut potkut koko seurasta. Puolueellisella tuomaroinnilla uhkaileva tuomari ei ole tehtäänsä soveltuva, missään paikassa.

Vierailija
45/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallit on näköjään täynnä riidankylväjiä. Tapellaan suihkussa käymisistä, saunoista ja uimaradoista. Kuntouimarit vihaa kaikkia, kaikki vihaa lapsia ja uimakellukkeilla vettä polkevat seniorit vihaa kaikkia ja kaikki niitä. Parempi, että lopetetaan kaikki uimahallit kokonaan.

Niih, tai sit meillä sääntöjä kunnioittavilla alkaa kääntyä kuppi nurin, kun halliin ei pyynnöistä huolimatta saada henkilökuntaa opastamaan tampioita. Suihkuissa peseydytään ja ilman uikkareita saunotaan perustelluista syistä. Uimaradat on nimetty tietyille ryhmille perustelluista syistä. Järjestys säilyi ja ihmiset olivat tyytyväisiä vielä tämän vuosituhannen alussa, mut sen jälkeen on tapahtunut jotain metkaa ihmisten käytöksessä. Säännöt on näemmä tehty rikottaviksi ja niitä tähdentävät ihmiset koetaan niuhoiksi, jotka valittavat kaikesta. 

Uimavalvojat kohottelevat olkapäitään, kun vesijuoksuradan reunalta piltit hyppelevät juoksijoiden niskaan ja sukeltelevat torpedoina radoilta toisille. 

Jep. Olen jättänyt suosiolla hallin heille, jotka eivät piittaa ja heille, jotka jaksavat torailla. 

Vierailija
46/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahallit on näköjään täynnä riidankylväjiä. Tapellaan suihkussa käymisistä, saunoista ja uimaradoista. Kuntouimarit vihaa kaikkia, kaikki vihaa lapsia ja uimakellukkeilla vettä polkevat seniorit vihaa kaikkia ja kaikki niitä. Parempi, että lopetetaan kaikki uimahallit kokonaan.

Kuntopoluilla vaanivat sitten taas puskarskaajat, ja hiihtoladuilla mäen alla sepeliä ja vaijereita, sekä takaa päällekäyvät ja sauvoillaan sohivat kuntohiihtäjät, jotka omivat vähintään kymmenen hehtaaria sitä metsää siitä ympäriltä, niiden latujen lisäksi. Suomi, onnellisten ihmisten maa.

Vierailija
47/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia on juuri tuon ikäiset kaikkitietävät ukkelit. Meillekin alkoi joku papparainen raivoamaan kylpylässä, kun uitiin liian hitaasti sellaisessa isommassa altaassa. Lapset eivät kuulemma kuulu siihen altaaseen ollenkaan ja se on varattu kuntouimareille. 

25metrin ja 50metrin altaissa on aina radat merkattu kunto- ja nopeille uimareille ja ehkä myös kilpailijoille. 

Niille ei mennä lasten kanssa. 

Huomaa, että kyseessä oli kylpylä eikä mikään kilpauimahalli. Mitään merkintöjä ei ollut.

Oulussa ei ole kylpylää. Kyseessä oli tavallinen uimahalli jossa on kuntouimarata eikä mikään kylpylä.

Lukivaikeus? Kerroin omasta kokemuksestani kylpylässä.

Vierailija
48/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulkas rouva, minä olen UINTITUOMARI ja minulla on VALTAA!!!

Veikkaanpa, että sama tuomari möyhkää myös taloyhtiön hallituksessa, ja kirjoittelee kaikille heippa-lappuja.

Tuttu tyyppi jokaisessa kerrostalossa. Avensis-mies. 

Todennäköisesti kova mies hiihtämään. Raivoaa sitten myös laduilla lapsille.

Tolokun mies. Kuria ja järjestystä olla pitää. 

Tuttu kaveri jokaisessa kaupungissa. Eläkkeellä oleva opettaja tai keskijohdon virkamies. Ylitarkastaja. Rotary. Tarkka kaveri.

Saattaa olla kunnan-/kaupunginvaltuustossakin. Ja paikallisen Osuuspankin hallintoneuvostossa. Tai ainakin pyrkii näihin. 

Avensis-mies on hyvä kuvaus. Ja Avensis kiiltää. 

Jokainen arvaa puoluekannan.

Ja jokaisessa näistä toivotaan että ukko siirtyisi autuaammille urputusmaille. Koska on sietämätön eikä kuitenkaan näe nenäänsä pidemmälle asioita. Jaksaa jankuttaa jostain mitättömästä turhasta yksityiskohdasta ja sitten se kokonaisuus ei etene.

Meillä on taloyhtiössä näitä kaksi. Kumpaakaan ei ole huolittu hallitukseen, mutta kokoukset on mielenkiintoisia. Kun oli lvi-saneerauskokous se kesti 3h koska nämä ukkelit alkoivat riidellä siitä millaisen hanan osakkaat saa ottaa. Siitä väännettiin 45min ensin ja myöhemmin siihen palattiin monta kertaa. 

Toisessa kokouksessa kiukuttelivat leikkipihan hiekkojen vaihdosta. Jota ei siis heidän mielestään tarvitse tehdä. Paitsi että lain mukaan ne pitää vaihtaa tietyin väliajoin.

Vierailija
49/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuossa sekin, että kun uimari ui,ei hän välttämättä näe kunnolla sivulla,  tai edes eteen, ja voi vahingossa lyödä jotain siinä kauhkoessaan, lapsi jos on kyseessä, syyte tulee.

Voi kun ne vanhemmat opettaisi missä voi uida, missä ei.

Ne EI mennyt sinne radalle. Lue toi juttu.

Se jutun 10-vuotias harrasti kilpauintia. Ehkä hän olisi halunnut uida radalla? Ei käynyt papan tahtiin. Lapset pois. Minun rata. Olen tuomari!!

Ja sitten vielä mouhuttamaan vanhemmille. Tuttua touhua. 

Näillä ei ole mitään joustoa missään asiassa. Minä menen tässä nyt. minulla on oikeus. Näin lukee säännöissä.

Joku pitää näitä mulkeroita jopa yhteiskunnan selkärankoina. Tolokun miehiä tosiaan. 

Vierailija
50/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää ettei tuo johda toimenpiteisiin. Mistä vetoa että tuosta tyypistä on tullut valituksia monta kertaa aikaisemminkin ja ukkeli alkaa hankalaksi aina kun hänelle sanotaan ettei saa vapaa-ajalla uhkailla etenkään kun on tuomari?

On liitolle vain helpompi kuitata sillä että "sattui vapaa-ajalla" kuin tapella papparaisen kanssa jatkuvasti.

Vierailija
51/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuossa sekin, että kun uimari ui,ei hän välttämättä näe kunnolla sivulla,  tai edes eteen, ja voi vahingossa lyödä jotain siinä kauhkoessaan, lapsi jos on kyseessä, syyte tulee.

Voi kun ne vanhemmat opettaisi missä voi uida, missä ei.

Ne EI mennyt sinne radalle. Lue toi juttu.

Se jutun 10-vuotias harrasti kilpauintia. Ehkä hän olisi halunnut uida radalla? Ei käynyt papan tahtiin. Lapset pois. Minun rata. Olen tuomari!!

Ja sitten vielä mouhuttamaan vanhemmille. Tuttua touhua. 

Näillä ei ole mitään joustoa missään asiassa. Minä menen tässä nyt. minulla on oikeus. Näin lukee säännöissä.

Joku pitää näitä mulkeroita jopa yhteiskunnan selkärankoina. Tolokun miehiä tosiaan. 

Näin tapaus on mitä todennäköisimmin edennyt. Tuttua touhua myös. Ja nämähän keksii myös omia sääntöjä.

Kilpaa uiva 10v haluaa mennä kilpauimareiden radalle, jossa yksi pappa. -> pappa alkaa meuhkata että vain kilpauimareille. Lapsi yrittää selittää että ON kilpauimari. Tähän pappa vastaa että se tarkoittaa AIKUISIA kilpauimareita tietysti. Parhaassa tapauksessa yrittää väittää että lasten pitää olla lastenaltaassa.

Vierailija
52/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naisten käytös.muuttunut törkeäksi. Pitäisi antaa yleinen kurinpalautus niille.

Vierailija
53/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niih, tai sit meillä sääntöjä kunnioittavilla alkaa kääntyä kuppi nurin, kun halliin ei pyynnöistä huolimatta saada henkilökuntaa opastamaan tampioita. Suihkuissa peseydytään ja ilman uikkareita saunotaan perustelluista syistä. Uimaradat on nimetty tietyille ryhmille perustelluista syistä. Järjestys säilyi ja ihmiset olivat tyytyväisiä vielä tämän vuosituhannen alussa, mut sen jälkeen on tapahtunut jotain metkaa ihmisten käytöksessä. Säännöt on näemmä tehty rikottaviksi ja niitä tähdentävät ihmiset koetaan niuhoiksi, jotka valittavat kaikesta. 

Uimavalvojat kohottelevat

Uimahalleissa on liikaa niitä jotka ei noudata sääntöjä, mutta myös liikaa niitä jotka keksivät ihan omia sääntöjään. Ja etenkin liikaa kyttääjiä. 

En enää viitsi käydä Uimahalleissa lasten kanssa, koska lapsi on kuin kyttääjän kutsuhuuto. Viimeksi ensimmäinen hyökki kimppuun ennen kuin oli ehditty vaatteita ottaa pois: hiukset pitää olla letillä. Seuraava tuli vastaan suihkun ovella: alasti suihkuun (mulla oli pyyhe päällä ja uikkarit kädessä.Kolmas siellä suihkussa: Täällä ei sitten juosta. Kukaan ei ollut juossut

Ja siis ei edes seurattu mitä me aiotaan tehdä. Heti vaan valittamaan.

Vierailija
54/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää ettei tuo johda toimenpiteisiin. Mistä vetoa että tuosta tyypistä on tullut valituksia monta kertaa aikaisemminkin ja ukkeli alkaa hankalaksi aina kun hänelle sanotaan ettei saa vapaa-ajalla uhkailla etenkään kun on tuomari?

On liitolle vain helpompi kuitata sillä että "sattui vapaa-ajalla" kuin tapella papparaisen kanssa jatkuvasti.

Jos luitte tuon jutun ajatuksella, niin varmasti huomasitte, että Uimaliiton kurinpitolautakunta oli antanut toimitsijakieltoa kyseiselle herralle. Hän valitti Urheilun oikeusturvalautakuntaan, joka kumosi Uimaliiton langettaman rangaistuksen sillä perusteella että tilanne ei sattunut kilpailutoiminnassa ja ukko ei ollut silloin tuomarin roolissa. 

Minusta kumoaminen oli väärin, koska hän uhkaili lapsen hylkäämisellä seuraavissa kisoissa. Toki ratatuomari ei hylkää, vaan ainoastaan esittää hylkäämistä kilpailunjohtajalle, joka tekee hylkäämispäätöksen. Silti tuollainen uhkailu on omiaan synnyttämään pelkoa epäoikeudenmukaisesta ja lasta syrjivästä kohtelusta.

Vierailija
55/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia on juuri tuon ikäiset kaikkitietävät ukkelit. Meillekin alkoi joku papparainen raivoamaan kylpylässä, kun uitiin liian hitaasti sellaisessa isommassa altaassa. Lapset eivät kuulemma kuulu siihen altaaseen ollenkaan ja se on varattu kuntouimareille. 

25metrin ja 50metrin altaissa on aina radat merkattu kunto- ja nopeille uimareille ja ehkä myös kilpailijoille. 

Huomaa, että kyseessä oli kylpylä eikä mikään kilpauimahalli. Mitään merkintöjä ei ollut.

Kyseessä oli k-18 kylpylä. Mitä ihmettä lapsi edes teki siellä? Ei ihme että miehellä meni hermot.

Mistä te kehitätte näitä omia versioitanne? Kyseessä oli Raksilan uimahalli. Ei kylpylä, eikä etenkään mikään k-18-versio.

Vierailija
56/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisen olisi pitänyt pyytää lapsen äidiltä lupa kertoa näkemyksensä lapsen kilpauinnista.

Vierailija
57/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia olisi voinut mennä näinkin:

- Saatoin ylireagoida. Anteeksi.

- Ei se mitään. Sattuuhan näitä. Paiskataanko kättä? Ei muistella pahalla.

-Sopii minulle. Nähdään kisoissa. Heippa.

Mutta ei. Joku keskenäisen kommunikaation puute tuntuu nyt vaivaavan kaikkialla. 

Ja aina haetaan jotain ulkopuolista ratkaisijaa, kun ei osata puhua normaalisti.

Ja jokaisessa kodissa tuntuu asuvan joku pikku juristi, joka osaa käyttää Finlexiä.

Sitten vaan valitusta rustaamaan. Isännöitsijälle, lautakuntaan, oikeuteen, poliisille........

Ja päälle ihmetellään, että miksi nämä käsittelyt kestävät, ja kaikki ovat ylityöllistettyjä?

Vierailija
58/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaisesaa uimaseurassa oli myös valmentaja joka katseli sillä silmällä alaikäisiä uimarityttöjä. Taisi klähmiäkkin valmennettaviaan.

Vierailija
59/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitan tästä ketjusta Sanoman hallitukseen, JSN:lle ja Oikeuskanslerille, sekä Eduskunnan oikeusasiamiehelle.

Tässä puututaan nyt törkeästi minunkin oikeuksiini Tolkun Ihmisenä ja yhteiskunnan tukipilarina.

Minulla on myös ystäviä merkittävissä asemissa. 

Ettekö te tiedä kuka minä olen?

Vierailija
60/63 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä oli k-18 kylpylä. Mitä ihmettä lapsi edes teki siellä? Ei ihme että miehellä meni hermot.

Oletet

Mikä ihmeen kylpylä? Oulussa ei ole kylpylää, kun Eden on näköjään kuoletettu tyystin. Harmi, ettei ole oikeaa kylpylää.