Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkien palvelumaksuvedätykset

Vierailija
09.10.2025 |

Oletteko huomanneet, että lähes kaikkien pankkien palvelumaksut sen kuin nousevat, vaikka "palvelut" ovat käytännössä kadonneet? Teet itse kaiken verkossa ja maksat siitä hyvästä vuosi vuodelta korkeampaa palvelumaksua.

Naurettavin esimerkki tästä oli, kun minulla oli eräässä Säästöpankkiryhmän pankissa tili, jota en edes käyttänyt. Lähinnä olin tallettanut sinne muutaman satasen pahan päivän varalle. Sitten sain kirjeen, jossa kerrottiin että tili oli ylittynyt. Selvisi, että pankki oli veloittanut 10 euroa kuukausittain tilistä, jolla ei ollut mitään palvelutapahtumia ainakaan kahteen vuoteen, ja johon minulla ei ollut edes pankkikorttia. Lopetin tilin tietysti heti tämän jälkeen (maksettuani ensin tilin ylityksen), enkä enää koskaan siihen pankkiin jalallani astu.

Onko olemassa enää mitään kohtuullisesti hinnoiteltua pankkia? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut moista, kun asioinut vain S-pankissa vuodesta 2008. Otin silloin ekan asuntolainan, jonka sain maksettua 2023.

Vierailija
2/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattu. Myös OP vedättää palvelumaksuilla. Yhtä, kertaalleen lopetettua tiliä ei yhtäkkiä oltukaan suljettu. Palvelumaksut juoksivat edelleen, vaikka tili oli todistetusti aiemmin suljettu. Tilille oli taas pakko siirtää monta kymppiä rahaa "palvelumaksuista", jotta sen sai uudestaan lopetettua. En suosittele kenellekään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pankit mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole, vaan pyrkivät tuottamaan voittoa omistajilleen. Älkää pitäkö noita iän ikuisia tilejä voimassa, jos ette niitä kerran käytä.

Vierailija
4/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut moista, kun asioinut vain S-pankissa vuodesta 2008. Otin silloin ekan asuntolainan, jonka sain maksettua 2023.

Tänne mekin ollaan siirtämässä perheen tilit. Ainoa, jossa rahat eivät mene pankin omaan kankkulan kaivoon. Oudolta tuntuu, koska olen ollut toisen ison pankin asiakas lapsesta saakka.  

Vierailija
5/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän pankit mitään hyväntekeväisyyslaitoksia ole, vaan pyrkivät tuottamaan voittoa omistajilleen. Älkää pitäkö noita iän ikuisia tilejä voimassa, jos ette niitä kerran käytä.

Mihin sitä sitten voi säästää, jos pankkitili ei enää sellaiseen sovellu? Säästölippaaseen vai tyynyn alle? Onhan joku kymppi kuussa ihan kohtuuton tilistä johon ei ole edes korttia. Ei kai siitä voi kukaan eri mieltä olla. 

Vierailija
6/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on iso epäkohta, etenkin kun otetaan huomioon miten pakollinen pankkitili nykyään onkaan. Mulla menee satanen vuodessa siihen, että on yksi debit kortti ja verkkopankki. Jee. Ja jos vaikka unohtaisi pankkitunnukset niin, että paikan päällä olisi käytävä, niin mahdottomaksi menisi kun pankki ei ole ikinä auki 

Vierailija
7/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne mekin ollaan siirtämässä perheen tilit. Ainoa, jossa rahat eivät mene pankin omaan kankkulan kaivoon. Oudolta tuntuu, koska olen ollut toisen ison pankin asiakas lapsesta saakka.  

nyt kannattaisi kyllä lukea alan kirjallisuutta tai edes vähän googletella. Siis mitä ainoa jossa rahat eivät mene pankin omaan kankkulan kaivoon. S-pankissa? Suomen isoin mafiajärjestö joka tappaa kirjaimellisesti kaikki muut yritykset ja liikkeet ympäriltään koska rahoittaa hävikin ja kaikki muut liikekiinteistöjen menetykset sillä että ihmiset maksaa heille kuukausittain omistaja asiakkaina voi tsiisus näinkö naiiveja ja tietämättömiä ihmiset on?  Mainosten uhrit yhdessä laumassa

Vierailija
8/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä sitten voi säästää, jos pankkitili ei enää sellaiseen sovellu? Säästölippaaseen vai tyynyn alle? Onhan joku kymppi kuussa ihan kohtuuton tilistä johon ei ole edes korttia. Ei kai siitä voi kukaan eri mieltä olla. 

Älä pidä erillisiä tilejä tai ainakaan tilejä pankissa, jossa ei ole sun pääasiallinen asiakkuus. Ei kai tästä kukaan voi eri mieltä olla?

Vierailija
9/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kakkostili Danske Bankissa ja kuukausimaksu on muistaakseni jotain 1,50 euroa. Käyn sieltä nostamassa rahaa. Ykköstili on S-pankissa (koska Handelspankki heitti köyhät pihalle) ja siellä ei ole mitään kuukausimaksuja. Pakkikorttia mulla ei ole koska se on maksullinen. Luottokortti on koska se on ilmainen ja luottokin korotonta kun maksaa kaiken pois eräpäivänä. Laskut makselen netissä ja sekin on ilmaista. Ainoo haitta on kun siellä Danske Bankin jonossa menee vähintään tunti mutta siinä on loistava tilaisuus syödä aamupala, tyhjentää lompakko kuiteista ja lukea sellaset s-posti- ja testiviestit joita ei ole aikasemmin ehtinyt. Niin että mistä ihmeen palvelusta te maksatte jopa 10 euroa kuukaudessa?

Vierailija
10/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pidä erillisiä tilejä tai ainakaan tilejä pankissa, jossa ei ole sun pääasiallinen asiakkuus. Ei kai tästä kukaan voi eri mieltä olla?

No kyllä voi, koska palveluja nimenomaan tulisi hajauttaa. Jos yhdessä pankissa on palvelunestohyökkäys tms., olisi tällöin mahdollisuus nostaa rahaa toisesta. On älytöntä, ettei täysin ilman palveluja (esim. ei edes pankkikorttia) olevaa tiliä voi hinnoitella siten, että tällainen asiakkuus olisi mahdollista. 

Vierailija
11/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kakkostili Danske Bankissa ja kuukausimaksu on muistaakseni jotain 1,50 euroa. Käyn sieltä nostamassa rahaa. Ykköstili on S-pankissa (koska Handelspankki heitti köyhät pihalle) ja siellä ei ole mitään kuukausimaksuja. Pakkikorttia mulla ei ole koska se on maksullinen. Luottokortti on koska se on ilmainen ja luottokin korotonta kun maksaa kaiken pois eräpäivänä. Laskut makselen netissä ja sekin on ilmaista. Ainoo haitta on kun siellä Danske Bankin jonossa menee vähintään tunti mutta siinä on loistava tilaisuus syödä aamupala, tyhjentää lompakko kuiteista ja lukea sellaset s-posti- ja testiviestit joita ei ole aikasemmin ehtinyt. Niin että mistä ihmeen palvelusta te maksatte jopa 10 euroa kuukaudessa?

Esim. POP Säästöpankissa pelkkä tili (ilman minkäänlaista korttia) maksaa 10 euroa kuussa. Vitsikäs nimi pankilla - siellä ne säästöt tosiaan hupenee, ennen kuin niitä ehtii käyttämään.

Vierailija
12/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin vuoteen maksanut palvelumaksuja. Pääasiallinen tili op:ssa ja kakkostili s-pankissa. Osuuspankkiin kertynyt sen verran op bonuksia, että niillä kuittaa vuoden palvelumaksut, mikäli niitä taas ensi vuonna joutuu maksamaan.

Vierailija
13/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revolut tili. 9€/kk saat sijoituspalvelut pienillä kuluilla vrt esim coinmotion. Saat myös työkalut kansainväliseen pörssiin, japani,USA,Britannia,yms yms. Saat kortin käteen tuotuna. Saat myös kertakäyttö virtuaalisen kortin. 

Myös veroilmoitus hoituu napin painalluksella.

Asiakaspalvelu vastaa 5min sisällä toki englanniksi,mutta sitä tämä globalisaatio on.

En osaa perustella, miksi pitää käyttää pölyttyneitä kotimaisia pankkeja.

Vierailija
14/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt että jos palvelumaksu nousee niin vaihdan pankin S-pankkiin. Olen OP:n asiakas. Ystäväni on vaihtanut jo ajat sitten S-pankkiin, enkä ole kuullut moitteen sanaa.

Vierailija
15/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää palveluita, niin niistä pitää maksaa (ellei ole etuasiakas) Vie ihmeessä rahasi muualle. Ei ole pakko olla pankkia, jos ei tarjottu palvelu kelpaa.

Vierailija
16/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä pois sieltä POP-pankista. Suosittelen S-pankkia.

Vierailija
17/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kuulee että säästäjä saa korkoa korolle mutta myös lainan ottaja maksaa korkoa korolle lyhentäessään lainaansa pois pankille.

Vierailija
18/18 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on iso epäkohta, etenkin kun otetaan huomioon miten pakollinen pankkitili nykyään onkaan. Mulla menee satanen vuodessa siihen, että on yksi debit kortti ja verkkopankki. Jee. Ja jos vaikka unohtaisi pankkitunnukset niin, että paikan päällä olisi käytävä, niin mahdottomaksi menisi kun pankki ei ole ikinä auki 

Myös asuminen, ruoka, vaateet on pakollisia. Sähkö, vesi, lämpö. Moni pitää myös puhelinta ja internettiä nykyaikana pakollisina. Pitäisikö sun logiikan mukaan kaikkien näiden olla ilmaisia, koska "ne on pakollisia"? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme