Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vittua, rahat ei riitä mihinkään

Vierailija
31.08.2024 |

Ihan työssäkäyvä olen, vielä keskituloinen. Tuntuu että hinnat on nousseet huimasti viime vuoden aikana. Eilen katsoin suklaalevyä, 4€, ja totesin ettei ole varaa. Järjetöntä. Rahat hupenevat ihan silmissä. Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (710)

Vierailija
341/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on useimmiten itseaiheutettua. Minäkin olen ollut köyhä. 

Niin, kyllähän ne elämän valinnat kuitenkin määrittää lopputuloksen. Itse olen aina ollut kitupiikki ja laittanut säästöön. Kerran pääsi tili nollille kun oli elämänhallinnat hunningoilla ja siitä jäi traumat, ei koskaan enää. Mutta olen myös härskisti käyttänyt asioita hyväkseni jolla saavutan taloudellista etua. Tähän lukeutuu tukien nostaminen ja tälläkin hetkellä nostan asumistukea. Työttömyyspäivärahaa en kuitenkaan nosta, koska en jaksa mitään pompotteluja, olen säästöineni ja sijoituksineni tullut muutoin toimeen. Asumistuet toki kaikkoavat pian ja pyrkimys onkin kova saada sijoitukset tuottamaan niin että joten kuten pärjäisi. Muutoin olen kai sitten ideologisesti työtön, kun sain 15 vuoden jälkeen tarpeekseni ja hermot meni, eikä hinkua ole enää mihinkään ihmistentäyteiseen työpaikkaan.

Vierailija
342/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Sairastua voi kuka tahansa. Missä elämänvaiheessa tahansa.

Siksi pitääkin olla säästöjä tai hyvä vakuutus. Eli köyhtyminen edelleen itseaiheutettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikatyöläinen ja just tippui asumistuki 350 eurosta tuonne 40 euroon.. Onko tämä sitten oikein? Nyt ihan sama kuin eläisin tuilla vaikka käyn töissä. Ja asuntoni ei ole ylikallis vaan halpa ja sopiva vuokra.

On. Ihmisten pitääkin omalla työllään oma elatuksensa kustantaa.

Eli ei voi tehdä enää töitä kaupan alalla eikä ravintola-alalla. Ette te mitään baareja ja pubeja tarvitse näin lauantai iltaisin.

Hyvä, hyvä

Onneksi tuista kelpaa vielä leikata kun näköjään on vara löhöillä kotona vaikka töitä on tarjolla.

Vierailija
344/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, jos sairastut syöpään niin sairaspäiväraha on puolet palkasta ja sitä leikataan ensi vuonna.

Omistusasuntoon ei saa asumistukea.

Kaikki ei saa toimeentulotukea.

Ja sairaala lähettää laskuja.

Ei tule myöskään ketään siivoamaan kotiasi, ei ole sellaisia työntekijöitä.

Avustajaa ei enää saa, kun moni lopetti, koska ei saa täysiä työtunteja ja hallitus leikkasi sovitellut päivärahat ja poisti 300 euron ansiotulovähennyksen asumistuesta.

Puoliso voi jäädä töistä pois hoitamaan sinua 500 omaishoidontuella.

Vierailija
345/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikatyöläinen ja just tippui asumistuki 350 eurosta tuonne 40 euroon.. Onko tämä sitten oikein? Nyt ihan sama kuin eläisin tuilla vaikka käyn töissä. Ja asuntoni ei ole ylikallis vaan halpa ja sopiva vuokra.

Eli ei voi tehdä enää töitä kaupan alalla eikä ravintola-alalla. Ette te mitään baareja ja pubeja tarvitse näin lauantai iltaisin.

Hyvä, hyvä

Onneksi tuista kelpaa vielä leikata kun näköjään on vara löhöillä kotona vaikka töitä on tarjolla.

250 hotellia ja ravintolaa on menossa konkurssiin tänä vuonna.

Tuskin hotellipäälliköillä asuntovelkaa on.

Vierailija
346/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuista puhuttaessa sairaita on turha vetää keskusteluun. Olisi nimenomaan sairaiden etu, että ihan vain lonkanvetäjiä olisi mahdollisimman vähän. Jaettavaa olisi silloin enemmän niille, jotka ei pysty pitämään itsestään huolta.

Vierailija
347/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen on mitoittanut elämänsä ja menonsa suhteessa tuloihinsa yläkanttiin pahasti, jos ei ole rahaa ostaa tyyliin suklaalevyä tai käydä lomalla muualla kun lähimetsässä.

Vierailija
348/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustetaan hankkimaan mahdollisimman halpa kämppä eli muutto jonnekin jumalan selän taakse. Sitten ongelmana on ettei töitä ole tai jos onkin niin tarvitsee kallista omaa autoa eikä ole varaa. Koetahan sitten olla.

Vierailija
349/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä siirtymä: hiilijalanjälkeä ja päästöjä pienennetään sillä että ei ole varaa ostaa. Vai ajatteliko joku, että ostovoimainen kansa itse valitsisi täällä pohjolassa olla lentämättä lämpöön talven pakkasilla? Kynttilänvalossa nauriita järsisimme? Olisimme ostamatta vaatteita (kesä-syys-talvi-kevät)? Olisimme käymättä sukuloimassa autolla? Olisimme ostamatta lapsillemme leluja (käpylehmät kun ovat parhaita)? Herätys nyt yksinkertaisimmatkin. Ostovoima viedään, jotta vihreä unelma voisi toteutua. Kokoomuskin kannattaa tätä, sillä rahat valuvat ko.toimintamallilla pääomalle. Ainoa häviäjä on kansa, mutta kuka siitä välittää? Voi voi Suomi, miten alas olet vajonnut. 

Vierailija
350/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt hotelleissa ja ravintoloissa kellään asuntovelkaa ole tai kesämökkiä. 

Myös syntyvyys vähenee, kun hallitus leikkasi sovitellut ja ansiosidonnaiset, kohta irtisanotaan opettajia urakalla. Ei niillä asuntovelkaa ole joten no hätä.

Vierailija
351/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, hyvä

Missä sä niitä töitä oikein näet? Firmojahan on mennyt konkkaan aivan valtavia määriä viime aikoina.

Vierailija
352/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ansiosidonnaislaskuri, paljonko vie porrastus ja lapsikorotusten poisto eli paljonko saat ansiosidonnaista. Noissa summissa on verot mukana ja ansiosidonnaisen veroprosentti on isompi kuin palkan, koska ei saa vähennyksiä.

https://yle.fi/a/74-20037517

Eli siivoojan 2000 brutto palkalla.

Ensimmäiset 40 päivää 1300,41

Päivät 40-170 päivää 1040,33

Päivät 170-300/400 päivää 975,31

Ja noista verot pois.

Ja 1700 bruttopalkalla osa-aikatyössä

Ensimmäiset 40 päivää 1171.35

Päivät 40-170 päivää 937.08

Päivät 170-300/400

Juurihan sanoin että ala toimimaan niin ettet TULEVAISUUDESSA ole niin riippuvainen tuista. Minä en ole riippuvainen tuista kun olen ollut fiksu ja systemaattisesti ja pitkäjänteisesti toiminut niin ettei tarvitse tukeutua tukiin. 

Vierailija
353/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannustetaan hankkimaan mahdollisimman halpa kämppä eli muutto jonnekin jumalan selän taakse. Sitten ongelmana on ettei töitä ole tai jos onkin niin tarvitsee kallista omaa autoa eikä ole varaa. Koetahan sitten olla.

Lähiöt ovat Jumalan selän takana 

Vierailija
354/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pitääkin olla säästöjä tai hyvä vakuutus. Eli köyhtyminen edelleen itseaiheutettua.

Sairaskuluvakuutus meillä jokaisella perheenjäsenellä. 

Vierailija
355/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, hyvä

Missä s

Ei ainakaan näissä paljon töitä ole. En voi hakea palomieheksi 

www.tyomarkkinatori.fi

www.valtiolle.fi

www.kuntarekry.fi

www.jobly.fi

Siis missä on kaikki työpaikat?

Vierailija
356/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloinen on mitoittanut elämänsä ja menonsa suhteessa tuloihinsa yläkanttiin pahasti, jos ei ole rahaa ostaa tyyliin suklaalevyä tai käydä lomalla muualla kun lähimetsässä.

No ei joku perus fazer ole 4e arvoinen vaikka miten asiaa kääntelisi. Ihan ryöstöhintaa. 

Vierailija
357/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan alv pitäisi poistaa kokonaan ja laskea työssäkäyvien veroja. turha syyttää kauppiaita, valtion vika koko homma. 

Vierailija
358/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat köyhät eivät ole sairaita.

Vierailija
359/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat köyhät eivät ole sairaita.

Kyllä on, mutta ei ole rahaa käydä lääkärissä.

Vierailija
360/710 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, hyvä

250 hotellia ja ravi

Hotellipäälliköillä on hyvät suhteet ja hyvät tulot joista on kertynyt jotain sukanvarteenkin. Ansiosidonnaisella voi hetken huilia. Toinen asia alemman tason työntekijöille ja vuokratylntekijöillä, he elävät kädestä suuhun jolloin töiden loppuminen koskettaa heitä enemmän.