Sadepäivä! Mitä aiot tehdä?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden lenkille! Suuri osa ihmisistä luulee olevansa sokerista, ja minä saan juosta lähes rauhassa. Nautin täysin siemauksin, vielä kun sadekin on lämmintä. <3
Siis häiritäänkö sua poutapäivinä lenkillä vai häiritseekö yleisesti, että teillä liikkuu muitakin?
Aivan parasta on juosta tai pyöräillä esim. aamulla aikaisin, lähteä lenkille joskus neljän viiden aikaan, niin että koko muu maailma nukkuu. Meistä joillekuille se yksin oleminen on aivan luksusta, äärimmäisen harvinaista herkkua. Sadepäivänä voi tuntea melkein saman kuin aamulla hyvin varhain. Ehkä sitä ei ymmärrä, jos ei kaipaa omaa rauhaa vaan haluaa aina seuraa ja hälinää ympärilleen?
Lisäksi olen aina tykännyt sateesta muutenkin. Sateen ropina peltikatolla, sadepisarat naamalla, pisaroiden täplittämät lätäköt.
Mä tykkään myös sateesta ja siitä erikoistilanteesta, joka se aiheuttaa. Kun muut juoksevat paniikissa sisälle ja pysyvät, on kivaa lähteä sadekamoissa autioille kaduille kävelemään.
Kun yöllä sataa, avaan parvekkeen oven ja kuuntelen sadetta. Parasta on jos yöllä ukkostaa ja salamoi.
Nautin! Täällä (pk-seutua) ei ole satanut kunnolla koko kesänä eikä ole ollut yhden ainutta sadepäivää.
Pitäisi ryypätä ja grillata ulkona tänään kesän päätteeksi, mutta onneksi on uusi valokate terassi jonka alla voidaan röpötellä sateellakin.
No. Tähän mennessä olen leiponut omenapiirakan ja suolaisen pannukakun, tiskannut kahdesti, käynyt suihkussa, juonut kahvia, katsonut telkkaria ja täyttänyt ristikoita. Koira pitää ainakin viedä lenkille, mutta koska se inhoaa sadetta yhtä paljon kuin minä niin odottelen jos tuo sää vähän rauhoittuisi. Mukavampi sitten kävellä pidempään. Loppupäivä on ihan auki, täytyy katsoa mitä kivaa sitä keksii.
Aion saunoa pitkään mökin ihanassa rantasaunassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden lenkille! Suuri osa ihmisistä luulee olevansa sokerista, ja minä saan juosta lähes rauhassa. Nautin täysin siemauksin, vielä kun sadekin on lämmintä. <3
Tarvitsisin tuollaisen naisen.
Joka nauttii yksinolosta niin paljon että satunnaiset kanssaulkoilijatkin häiritsevät?
No sellaisethan on just parhaita. Itsekin nautin yksinolosta.
Ja mä kävin jo tuolla ukkosessa ja sateessa pyöräilemässä yöllä tunnin. Ei ollut häiriötekijöitä, mutta kovimman kuuron ajan pidin sadetta alikulussa, kun näkyvyys oli huono. Lämmintä oli, lyhythihaisella pärjäsi. Hieno kokemus, kun salamat välkkyivät joka puolella. -sama
Vierailija kirjoitti:
Missähän päin Suomea aloittaja asuu, meillä sateet loppuu jo aamusta : )
Helsingissä satoi jo 7 ennusteiden mukaan ja aina 14.00 asti
Läjden asentamaan asiakkaalle uusia saunanlautauteita vanhojen romahtaneiden tilalle..
Eilisen ukkosen tuhoja raivataan, kaatui yksi, jo vanha laho puu. Ei onneksi minkään rakennuksen tms päälle, mutta kohtuullinen puusouvi tuosta nyt tulee. Täällä sataa, mutta kun lakkaa, niin aloitetaan!
Vierailija kirjoitti:
tietokonetta ja netflixiä
Ilman chilliä? aika mälsää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka nauttii yksinolosta niin paljon että satunnaiset kanssaulkoilijatkin häiritsevät?
Ja mä kävin jo tuolla ukkosessa ja sateessa pyöräilemässä yöllä tunnin. Ei ollut häiriötekijöitä, mutta kovimman kuuron ajan pidin sadetta alikulussa, kun näkyvyys oli huono. Lämmintä oli, lyhythihaisella pärjäsi. Hieno kokemus, kun salamat välkkyivät joka puolella. -sama
OMho. Missäpäin ukkostaa? Katsoin heti herättyäni salamat sovellusta ja ei näyttänyt ukkostavan Suomessa. Mut olitko mihinkä aikaan, oli ehkä jo ehtinyt poistua näkymästä
Yöllä oli harmillisen lyhyt ukkonen ja hyvin lyhyt sadekuuro, mutta nyt aamusta oli ihana herätä kun satoi kunnolla eikä ollut turkasen kuuma enää. Lämpötila nousi myöhään illalla ja oli yli +24 astetta puolenyön aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta. Nyt meni aiemmalta ankeuttajalta negatiivinen syöttö jorpakkoon. Ei halunnut että naista kehuttiin, suolasi sen, mutta sokerit voitti ja hahhaa. Iloitsen sivusta.
Toki itsekin rakastan pikkusadetta kuin myös kunnon ukkosta. Upeimpia kokemuksia mitä on olemassa, on juokseminen ukkosmyrskyn aikaan - voi olla vaarallista, mutta on sanomattoman orgastista.
"OMho. Missäpäin ukkostaa? Katsoin heti herättyäni salamat sovellusta ja ei näyttänyt ukkostavan Suomessa. Mut olitko mihinkä aikaan, oli ehkä jo ehtinyt poistua näkymästä"
Se oli yöllä, joskus puolen yön aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin viileydestä!
Yritän saada tehtyä jättiläismäisen vaateinventaarion. Mennä kaiken läpi.
Mistä viileydestä? Täällä päin on hellelukemat, oikein trooppinen keli.
Mutta mun pitäisi tehdä sama ja siivota muutenkin. Nyt vielä loikoilen koiran kanssa sängyssä. Ehkä juon kahvin tässä ja sitten mennään pikku lenkille, kun koira heräilee.
Voi ihana, nukkuuko sun koira aamuisin pidempään kuin sinä?
Nukkuu 😁 Itse herään yleensä 6-7 aikaan, koira koisaa yhdeksään asti. Sateella ei varmaan nousisi ollenkaan sängystä, mutta pakko on viedä tarpeilleen. Ihan terve koira on, ollut samanlainen koko ikänsä.
Vierailija kirjoitti:
"OMho. Missäpäin ukkostaa? Katsoin heti herättyäni salamat sovellusta ja ei näyttänyt ukkostavan Suomessa. Mut olitko mihinkä aikaan, oli ehkä jo ehtinyt poistua näkymästä"
Se oli yöllä, joskus puolen yön aikaan.
Niin joo, yöllä oli kyllä melkomoiset kelit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän päin Suomea aloittaja asuu, meillä sateet loppuu jo aamusta : )
Helsingissä satoi jo 7 ennusteiden mukaan ja aina 14.00 asti
Täällä 50km Helsingistä pohjoiseen on satanut jo ainakin aamuneljästä(heräsin silloin) ja jatkuu edelleen.
Just nyt istun tässä, mutta seuraavaksi käyn kiertämässä tarkistamassa tekikö illan rankkasade (oli ihan mieletön ukkonen! 😍🤩😍) tuhoja puutarhassa. Keitän toisen kupin teetä. Pakollinen, toivottavasti nopea, kauppa-asiakierros. Sitten toivon, että sade pitää taukoa, ja pääsen loppupäiväksi pihapuuhiin.