Fyysinen lähestyminen ja flirtti yöelämässä
Hesari kirjoitti keväällä jutun nuoren naistoimittajan punaisessa mekossa saamasta huomiosta helsinkiläisessä junttiyökerhossa. Nyt saman testin teki paikallinen toimittaja Tallinnassa. Miehet tulevat lähestymään aktiivisesti.
Itse olen miehenä huomannut, että ihan sama meno on homobaareissa. DTM:ssä kyllä useampikin lähestyy tanssilattialla ihan fyysisesti tällaista nuorekasta ja hyvärunkoista tyyppiä. Kukaan näistä ei kiinnostanut, mutta aika sitkeästi yrittävät tanssia lähellä ja hieman hipaista.
Lehtijutuissa ahdisteluna pidetään jopa sitä, että yritetään puheen kautta iskeä ja tehdä tuttavuutta. Ja siksi aloin miettiä, että onko Tinderit ja muut deittiapit etäyttäneet meidät perinteisestä livenä iskemisestä? Pitäisikö nykyään lähestyä vain ruutujen kautta?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole sanottu, että ei tovottu kosketus olisi suotavaa tai hyödyllistä, järjetön ajatuskin. Jälleen etsit tekosyitä ahdistella.
Ahdistelu on aina väärin. Olen miehenä saanut myös ei-toivottua koskettelua, enkä puolustele sitä yhtään. Mutta en myöskään kannata sitä suuntausta, jossa ollaan varotoimenpiteenä kieltämässä vaikkapa hyväntahtoinen olalle taputus, jos ensin ei ole pyydetty kirjallista suostumusta.
Juu, ei tarvitse kyllä ketään tuntematonta alkaa olalle taputtelemaan. Ei yksinkertaisesti mitään syytä. Jos tuollaista tekisit mulle baarissa, hakisin välittömästi poken paikalle.
Syystä että ????
Vierailija kirjoitti:
En aio "edetä" mitenkään. Elän elämääni kuten tähänkin asti, vältellen miehiä. Esitän toki välillä mielipiteeni, joka on että kaikki lähestymiset tulee kieltää.
Jos yhteiskunta kehittyy siihen suuntaan että miesten ei jatkossa sallita lähestyä naisia ollenkaan, niin hieno homma. (Näyttäisi siltä että olemme siihen suuntaan menossa, olen varovaisen toiveikas). Jos lähestymisiä ei tulevaisuudessakaan kielletä, niin ok, sitten harmittelen asiaa mutta ei se ole minulle maailmanloppu.
Jos välttelet miehiä ja haluaisit kieltää kaikki miesten lähestymiset, niin miksi tulla julistamaan sitä ketjuu, jossa keskustellaan yöelämästä ja tapailusta? En minäkään mene roolipeliketjuihin julistamaan, että roolipelit on saatanasta ja pitää kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan puheen kauttakin voi kyllä ahdistella, jos ei esim ymmärrä kohteliasta "kiitos mutta ei kiitos" vastausta lähestymisyrityksiin, vaan jää jankkaamaan (tai alkaa huo rit telemaan tms), tai se "lähestymisyritys" on tyyliin hyvä perse, mennäänkö panemaan.
Flirtistä (myös sanallisesta) tulee ahdistelua nimenomaan siinä vaiheessa, kun toinen tekee selvästi että ei kiinnosta mutta lähestyminen jatkuu. Äärimmäisen yksinkertainen asia mutta miehillä ei mene jakeluun.
Ymmärrän todella hyvin turhautumisen. Tyhmien ihmisten jankkaaminen on todella ärsyttävää. Kuitenkin jos tehdään haastattelututkimus parisuhteessa olevilta, jotka on tavanneet livenä. Niin monenko kohdalla luulet, että salamat iski välittömästi ja heti sanottiin tahdon. Monet suhteen alkaa pikku hiljaa ja ihmiset ei heti alkuun lämp
Oletko ihan oikeasti noin ulapalla siitä, miten parisuhteita muodostetaan? Tietysti alkuvaiheessa tutustutaan puolin ja toisin. Ei kukaan sano välittömästi "tahdon", eikä kukaan muu kuin autisti sellaista odotakaan. Mutta on eri asia näyttää vihreää valoa keskustelun ja tutustumisen jatkamiselle, kuin sanoa yksiselitteisesti ettei kiinnosta. Jälkimmäisessä tapauksessa jankkaaminen on ahdistelua eikä sillä ole enää mitään tekemistä parisuhteen muodostamisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin pohtinut. Miten nykyään pariudutaan baareissa, jos vastakkaiselle sukupuolelle ei saa edes puhua tai lähestyä? Toista se oli ennen.
Nykyään ei pariuduta koska naiset ovat niin kranttuja. He viihtyvät hyvin sinkkuna ja viikonloppuna tärinävääpeli surisee. Mihin he miestä tarvitsevat? Ei mihinkään
Mitä kranttua siinä on, jos nainen ei halua miestä vaan on mieluummin sinkku ja valitsee varman seksuaalisen tyydytyksen sooloseksissä? Mikä pakko se miehen ottaminen on?
Tämä! Mä en halua miestä, enkä halua että yksikään mies lähestyy minua ikinä, missään.
Jos se tekee minusta krantun, niin ok, sitten minä olen kranttu.
Nyt puhutaan yökerhoelämästä. Jotenkin en usko sun käyvän yökerhoissa ihan muuten vain. Miksi osallistut tähän keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Nämä samat kottaraiset, jotka kauhistelevat sitä, että miehet eivät Suomessa yhdestä kiellosta vaihda baaria tai painu kotiin nukkumaan hehkuttavat samaan aikaan kuinka ranta lomakohteissa paikalliset rattopojat jaksavat jatkuvasti piirittää, hiplata ja puhua pehmoisia kunnes pääsevät pöksyihin.
Höpöhöpö.Ihan yhtä ahdistavaa se on ollut niissä rantalomakohteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan puheen kauttakin voi kyllä ahdistella, jos ei esim ymmärrä kohteliasta "kiitos mutta ei kiitos" vastausta lähestymisyrityksiin, vaan jää jankkaamaan (tai alkaa huo rit telemaan tms), tai se "lähestymisyritys" on tyyliin hyvä perse, mennäänkö panemaan.
Tämä! Kuinka vaikeaa on nähdä ero flirtin ja ahdistelun välillä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole sanottu, että ei tovottu kosketus olisi suotavaa tai hyödyllistä, järjetön ajatuskin. Jälleen etsit tekosyitä ahdistella.
Ahdistelu on aina väärin. Olen miehenä saanut myös ei-toivottua koskettelua, enkä puolustele sitä yhtään. Mutta en myöskään kannata sitä suuntausta, jossa ollaan varotoimenpiteenä kieltämässä vaikkapa hyväntahtoinen olalle taputus, jos ensin ei ole pyydetty kirjallista suostumusta.
Ei tuntemattomia ihmisiä ole tarpeen tai oikeutta kosketella, ei olkapäälle eikä pepulle eikä mihinkään muuhunkaan ruumiinosaan. Ja suullisen luvan kysyminen on ihan hyvä tapa niille, jotka ei muuten ymmärrä, milloin se kosketus on toivottua ja milloin ahdistelua. Useimmat ihmiset osaa kuitenkin lukea toisen eleitä ja ilmeitä sen verran, että tajuavat eron. Minä veikkaan, että useimmat ahdistelijatkin ymmärtävät, he eivät vaan välitä. Sitten tekeydytään tyhmäksi kun yritetään puolustella ahdistelua.
Yökerhoissa on "vola kaakossa" ja ihan helposti tarvitsee koskettaa toista saadakseen sanoman välitettyä.
Miksi keskustella aiheesta, jos ei ole mitään kokemusta aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä samat kottaraiset, jotka kauhistelevat sitä, että miehet eivät Suomessa yhdestä kiellosta vaihda baaria tai painu kotiin nukkumaan hehkuttavat samaan aikaan kuinka ranta lomakohteissa paikalliset rattopojat jaksavat jatkuvasti piirittää, hiplata ja puhua pehmoisia kunnes pääsevät pöksyihin.
No se ei ainakaan välity niistä lehtijutuista missä kerrotaan naisten voimaantumis kokemuksista ulkomaan matkoilta.
Vierailija kirjoitti:
Yökerhoissa on "vola kaakossa" ja ihan helposti tarvitsee koskettaa toista saadakseen sanoman välitettyä.
Miksi keskustella aiheesta, jos ei ole mitään kokemusta aiheesta?
Eikä tarvitse, ei se korva siellä olkapäässä ole. Tuttuja voit toki kosketella niin paljon kuin sielu sietää, mutta tuntemattomien lääppimiseen tuo on huono tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Kottaraiset ovat kauniita lintuja. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei ainakaan välity niistä lehtijutuista missä kerrotaan naisten voimaantumis kokemuksista ulkomaan matkoilta.
No itse oon aiheesta puhunut ihan livenä muiden naisten kanssa (kuten näistä kotimaan ahdistelijoistakin).En oo lehtijuttujen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta naisetkin ovat yksilöitä. Jotkut nauttivat huomiosta enemmän kuin toiset. Jotkut hakevat sieltä yöelämästä itsekin hauskanpitoseuraa, toiset ovat vaan tanssimassa ja tapaamassa kavereita. Se, että jotkut naiset tykkäävät piirittävistä miehistä ei anna lupaa ahdistella meitä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielipiteet ja sanomiset muuttuu agendan mukaan. Tasa-arvoakaan ei haluta asioissa joissa se ei hyödytä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole käskenyt vaihtamaan baaria yhdestä kiellosta. Kunhan jätät sen kieltäneen naisen rauhaan. Ja lähestymislupaa ei haeta käymällä suoraan iholle, vaan katsekontaktilla ja puheella. Jos käyt suoraan kiinni, niin silloin portsari todennäköisesti saattelee pihalle ja ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Kuinka vaikeaa on nähdä ero flirtin ja ahdistelun välillä??
Täysin ylivoimaista, näemmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse oon aiheesta puhunut ihan livenä muiden naisten kanssa (kuten näistä kotimaan ahdistelijoistakin).En oo lehtijuttujen varassa.
Mutta ei omaa kokemusta...
Minulla on ongelmana baareissa kylkeen liimautuvat vanhemmat ja ylipainoiset naiset, jotka alkavat hipelöimään. Kyynärpää naamaan lienee ihan oikea ratkaisu noille ahistaville törkymöykyille? Koittavat vielä juodakin itsensä kauniiksi. Eivätkö he tajua, että ei se toimi niin päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kysymykseen; ei. kyllä voi yrittää tavata ihmisiä myös irl. Tietenkin.
Miksi edes kysyt tälllaista? Yritätkö jotenkin uhriutua?
En yritä uhriutua, olen pitkässä ja hyvässä parisuhteessa. Mutta ihmettelen sitä miten nykyään tunnutaan loukkaantuvan siitä, että yöelämässä ihmiset tekee tuttavuutta, eikä luovuta ihan heti. Ja kuten aloituksessa totesin, niin en minäkään siitä ole suuresti nauttinut, että epäkiinnostavat ihmiset tulee tanssilattialla lähentelemään. Mutta se mielestäni kuitenkin normaalia elämää. Ymmärrän, että ihmiset etsii aktiivisesti seuraa yöelämässä.
Kyllä se on loukkaavaa, kun nainen sanoo ei ja joutuu sanomaan sen sata kertaa ennen kuin saa olla fyysisesti rauhassa. Joskushan joutuu jopa pakenemaan koko baarista, koska joku miestolvana
No tämä. Yhden kerran muistan kun pakenin ravintolan vessaan valomerkin jälkeen ja odotin että se hyypiö joka väkisin kannoillani roikkui, häipyisi. Mitä vielä; kun uskaltauduin ulos se päivysti siellä oven takana! .
No ei auttanut kuin lähteä hakemaan takkia narikasta, oli talvi. Onneksi se narikanhoitaja ojensi takkini heti, siinä oli tungosta, ja pääsin pakenemaan paikalta ennenkuin hyypiö sai omansa! Luultavasti oli huomannut tilanteen ja ehkä tunsi tyypin, oli ehkä tehnyt samaa väkivian liimautumista muillekin. Joka tapauksessa olin hyvin kiitollinen hänelle!
En kelpaa? Mitä tarkoitat?