Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko keskiluokkaisessa mukavasti toimeentulevassa kuplassa! toisten hädältä helppo sulkee silmänsä??

Vierailija
30.08.2024 |

mitä mieltä olet???

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellän hädänalaiseksi vähävaraisen tässä yhteydessä jostakin syystä. Vaikkei se välttämättä niin ole.

Mä saan keskiluokkaista palkkaa työskennellessä vähävaraisten vuoksi.

Vierailija
22/29 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suurin osa on itse sen hätänsä aiheuttanut. Otettu liikaa lainoja, poltetaan tupakkaa, käydään baareissa, uhkapelataan. Vaatteetkin toki laskulle. Eikä oo yhtään katsottu ruokakaupassa hintoja. Ja tuntuu ettei katsota vieläkään. Käydään siellä kalliissa lähikaupassa, vaikka Prismasta sais puolet halvemmalla.

Itsellä ihan normitulot ja hyvin ne riittää, kun järkevästi elelee. Ja sitten taas osa työkavereista on samalla palkalla ihan hätää kärsimässä. Mutta kuitenkin heidän on pakko hakea noccoa ja kallis välipalapatukka lähiärrältä joka päivä että jaksaa tehdä hommia. 

Enkä mäkään aina niin ihanteellisesti elä, mutta ymmärrän kuitenkin sen, että omilla valinnoilla on ihan valtava merkitys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on valtavasti dollarilla päivässä eläviä. Kaikki suomalaiset sulkevat silmänsä.

Täm on totta! Kuinka moni suomalainen antaa lantin köyhälle kerjäläismummolle  joka istuu kylmällä asfaltilla altistuen virtsatietulehduksille. 

Vierailija
24/29 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin keskiluokkaisena lahjoitan verojen mukana hyväntekeväisyyteen satoja euroja kuukaudessa. Ei tässä tarvitse hädältä silmiään sulkea, valtion kautta se apu saapuu perille. Toki akuutit tilanteet erikseen, mutta nehän tulevat vastaan kuplan sisäpuolellakin jos ovat tullakseen.

Jos jotain, kuten verot, otetaan sinulta väkisin niin se _ei ole_  sinulta muille lahjoittamista.

Vierailija
25/29 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. En juuri välitä muiden hädästä, enkä tykkää mässäillä muiden tragedioilla. Keskityn itselleni mielekkäisiin asioihin.

Siksi sinuun ja kaltaisiisi pitää kohdistaa rikoksia niin jo alkaa kiinnostaa yhteiskuntarauha. 

No niin, ja empatiaa teille pitäisi löytyä ja isot massit.

En minä sinun empatiaasi tarvitse, ei sitä voi syödä. 

Vierailija
26/29 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täältä kuplasta maksetaan verot, eikä tehdä rikoksia, on tehty kaikki voitava. Taidat olla demari?

Vierailija
27/29 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron nyt surullisen faktan. Onnea ei valitettavasti kukaan meille anna. Ei valtio, eikä toinen ihminen. Kukaan ei ole sitä meille velkaa. Se on löydettävä itse. Ei tämä aikuisuus helppoa ole yhtään kenellekään. Jokainen muukin meistä kamppailee sen kanssa, rakastetaanko minua vai kuolenko yksin vanhainkodin siivouskaapin lattialle. Välillä sitä koettaa unohtaa tuskan ja vetää kännit viinalla tai jeesuksella. Lopun aikaa meidän muidenkin täytyy pitää torjunta päällä ja elää feikkihymy naamalla epävarmuuksiemme kanssa.

Ei saakeli, sähän copypastetat tuota kommenttiasi.

Hmm, mietitään hetki miksiköhän?🤔 

Vierailija
28/29 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täältä kuplasta maksetaan verot, eikä tehdä rikoksia, on tehty kaikki voitava. Taidat olla demari?

No se vaan ei riitä enää, siksi rikokset keskiluokkaakin kohtaan tulee lisääntymään. 

Vierailija
29/29 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että edes puhutaan jostain keskiluokkakuplasta tarkoittaa sitä, että kansalaiset on nykyään huomattavasti tyhmempiä kuin 25 v sitten. Normaaliälyiselle ihmiselle keskiluokkaisuus on itsestään selvä normi, mutta nykyään on arkipäivää se, että jos käyt töissä ja osaat ratkoa itse eteen tulevat ongelmasi, niin olet äärioikeistolainen.

Voihan toki olla niinkin että suurin osa nuorista ja nuorista aikuisista on oikeinkin fiksuja, mutta heidän tarinansa ja äänensä ei näy eikä kuulu missän medioissa.