Ullanlinnan pershäröinen psykiatri tuomittiin elinkautiseen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010664813.html
Jotenkin karmiva muuten tuo kuva jossa katsoo kameraan hymyillen, tuollainen "average Joe" miltä nuo häiriintyneet usein näyttävät.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Tikkasellahan ei ole todettu mitään persoonallisuushäiriötä ja miten persoonallisuushäiriö olisi vaikuttanut itse veritekoon?
Tikkasen juttu vaikuttaa tavalliselta perheriidalta joka meni liian pitkälle.
Teot määrittävät ihmisen ja Tikkasella on tuo (toistaiseksi) murhaksi arvioitu teko taustallaan, mutta teon selvittelyn yhteydessä ei havaittu mitään vikaa. Hänellä on varmaan diagnooseja koska on saanut lääkkeitä ja ollut psykiatrisessa hoidossa, mutta oikeudessa ei millään tavalla tuotu esiin että persoona tai sairaus olisi vaikuttanut.
Itse veikkaan että lääkkeet joita Tikkanen käytti vaikuttivat aivoihin enemmän kuin persoona. Oikeus vain arveli että teon yksi syy oli mustasukkaisuus, että Tikkanen olisi ollut mustasukkainen vaimolleen jostain ulkopuolisesta miehestä. Jos kognitiiviset kyvyt eivät riitä psykiatrin koulutuksesta huolimatta siihen että pystyisi mustasukkaisuuden käs
Jos uhria mukiloi toistuvasti kymmenillä iskuilla ja aiheuttaa kuoleman, se katsotaan aina murhaksi ja siitä tulee aina ek.
Jos uhria mukiloi toistuvasti kymmenillä iskuilla ja aiheuttaa kuoleman, se katsotaan aina murhaksi ja siitä tulee aina ek.
Näinpä. Muka vahingossa mukiloi kymmenillä iskuilla.
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Muka vahingossa mukiloi kymmenillä iskuilla.
Tuon "selittelyn makua" tyypin logiikka vaikuttaa sellaiselta, että jos suunnitelma on paska, niin silloin oikeuden ei pitäisi huomioida suunnitelmallisuutta.
Tikkasellahan ei ole todettu mitään persoonallisuushäiriötä ja miten persoonallisuushäiriö olisi vaikuttanut itse veritekoon?
Teot määrittävät ihmisen ja Tikkasella on tuo (toistaiseksi) murhaksi arvioitu teko taustallaan, mutta teon selvittelyn yhteydessä ei havaittu mitään vikaa. Hänellä on varmaan diagnooseja koska on saanut lääkkeitä ja ollut psykiatrisessa hoidossa, mutta oikeudessa ei millään tavalla tuotu esiin että persoona tai sairaus olisi vaikuttanut.
Itse veikkaan että lääkkeet joita Tikkanen käytti vaikuttivat aivoihin enemmän kuin persoona. Oikeus vain arveli että teon yksi syy oli mustasukkaisuus, että Tikkanen olisi ollut mustasukkainen vaimolleen jostain ulkopuolisesta miehestä. Jos kognitiiviset kyvyt eivät riitä psykiatrin koulutuksesta huolimatta siihen että pystyisi mustasukkaisuuden käsitelemään ilman raivoa niin syynä on ehkä kova stressi ja väsymys ja lääkkeet eivät siinä piristä vaan tietyssä mielessä "kännitappo", mutta oikeus ei tuota ottanut huomioon, vaan keskittyi murhan todisteluun.
Jos Tikkanen olisi soittanut heti teon jälkeen 112 ja kertonut että näin kävi, niin ehkä olisi nyt tuomio taposta, mutta lähti sitten pelkurina peittelemään jälkiään epätoivoisessa tilanteessa.
Muutama muu tyyppi on tehnyt murhan niin että kiinni ei olisi edes pitänyt jäädä, mutta jäivät kuitenkin, "mainosmies" upotti uhrinsa Airistolle ja "Late" on tehnyt murhia joista ruumista ei ole löytynyt koskaan (Remun veli). Todella heikko esitys psykiatrilta ja ei viittaa mihinkään pidempään suunnitelmallisuuteen, mutta oikeis katsoi ruumiin hävittämisyrityksen suunnitelmallisuudeksi ja siitä seurasi että itse tekokin katsottiin suunnitelmalliseksi (siltä osin että tarkoitus oli oikeasti vakaasti harkiten saada uhri hengiltä)
On ilmiselvää etteivät lääkkeet piristä. Huolestuttavan lyhytnäköistä sekoilua Tikkaselta siinä valossa, että hän teki hoitosuunnitelmia potilailleen.
Olisikohan case mennyt kuolemantuottamuksina, jos joku olisi kuollut mereenajossa. Tässähän yritettiin sen mereenajosakkotuomion purkua KKO:ssa, mutta ei menestynyt. Purkua lähdettiin yrittämään tämän myöhemmän murhan vuoksi. Jos olisi onnistunut tuossa aiemmassa vaiheessa, olisi voinut päästä kuin koira veräjästä. Mutta se, että siinä oli omia ja puolison lapset, tekee jutusta sellaisen, ettei sanat riitä kuvailemaan. Vaimo piti vahinkona tuota tapausta.
Miten tuollaiset psykiatrit ajattelevat hoitavansa kunnolla potilaitaan, jos ylenkatsovat heitä ja heidän potentiaaliaan. Miten sattuu.
"average Joe" on housuissas!
ONKO PAKKO kivittää sairasta ihmistä! Häpeä vähän!
Lapset ja kaikki menettivät, sinä vaan ilkut!
Hän on saanut rangaistuksensa, pyydäppä aloituksesi positoa!
Oletko itse yhtään parempi!
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan case mennyt kuolemantuottamuksina, jos joku olisi kuollut mereenajossa. Tässähän yritettiin sen mereenajosakkotuomion purkua KKO:ssa, mutta ei menestynyt. Purkua lähdettiin yrittämään tämän myöhemmän murhan vuoksi. Jos olisi onnistunut tuossa aiemmassa vaiheessa, olisi voinut päästä kuin koira veräjästä. Mutta se, että siinä oli omia ja puolison lapset, tekee jutusta sellaisen, ettei sanat riitä kuvailemaan. Vaimo piti vahinkona tuota tapausta.
Jos ne olisi siinä kuolleet, niin eiköhän asiaa olisi tutkittu hieman tarkemmin kuin mitä nyt tutkittiin....
Vierailija kirjoitti:
"average Joe" on housuissas!
ONKO PAKKO kivittää sairasta ihmistä! Häpeä vähän!
Lapset ja kaikki menettivät, sinä vaan ilkut!
Hän on saanut rangaistuksensa, pyydäppä aloituksesi positoa!
Oletko itse yhtään parempi!
trolli?
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkaan että lääkkeet joita Tikkanen käytti vaikuttivat aivoihin enemmän kuin persoona. Oikeus vain arveli että teon yksi syy oli mustasukkaisuus, että Tikkanen olisi ollut mustasukkainen vaimolleen jostain ulkopuolisesta miehestä. Jos kognitiiviset kyvyt eivät riitä psykiatrin koulutuksesta huolimatta siihen että pystyisi mustasukkaisuuden käs
Oliko Tikkanen mustasukkainen miehestä vai vaimonsa omaisuudesta? Vaimo oli matalammin koulutettu kuin miehensä, vaimo oli tradenomi ja Tikkanen lääketieteen tohtori. Silti lähes kaikki omaisuus oli vaimon. Tikkanen oli masentunut eikä selvinnyt työstään ja se vaikutti tämän tuloihin. Vaimo oli todella varakas, omisti arvokelloja kuten Rolexin. Vaimo oli ulospäinsuuntautunut ja tällä oli paljon ystäviä. Lisäksi vaimo oli työssään menestynyt. Oliko Tikkanen katkera ja kateellinen vaimonsa menestyksestä?
Aiempi vaimo ei ilmeisesti ollut varakas. Minkä alan ihmisiä hän on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoit kolmesti nuo samat asiat? Sinä et myöskään tiedä mitä diagnooseja Tikkaselle on mahdollisesti annettu koska syyntakeisuusasia on ainoa mitä mielentilatutkimuksesta kerrottiin julkisuuteen. Joskus jos on katsottu henkilön olleen alentuneesti syyntakeinen esim. persoonallisuushäiriöiden vuoksi on diagnoositkin tulleet ilmi. Tosin nykypäivänä tätä näkee yhä harvemmin ja asiat ilmaistaan ympäripyöreästi (esim. "terveydentilansa vuoksi alentuneesti syyntakeinen".)
Alentuvaa syyntakeisuutta se varmaan koittaakin itselleen puhua. Että muuttuu määräaikaiseksi ja menee puolikkaana. Täyttä syyntakaisuutta tuskin haluaa, koska sitten koko loppuelämä saattaa kulua pöpilässä.
Voisiko olla hänelle sopimaton lääke (masennukseen) mikä voimistanut aggressiota ( ja siinä taustalla vihaa, mustasukkaisuutta kenties alemmuudentunteita ) mitkä itsessään ihan normaaleita tunteita, mutta niitä olisi pitänyt käsitellä. Onko jäänyt liian yksin kenties sen takia että on itse lääkäri) tai sitten kyseessä lahjakas herra Ripley ja ovela suunnitelma.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla hänelle sopimaton lääke (masennukseen) mikä voimistanut aggressiota ( ja siinä taustalla vihaa, mustasukkaisuutta kenties alemmuudentunteita ) mitkä itsessään ihan normaaleita tunteita, mutta niitä olisi pitänyt käsitellä. Onko jäänyt liian yksin kenties sen takia että on itse lääkäri) tai sitten kyseessä lahjakas herra Ripley ja ovela suunnitelma.
lahjakas 🤣. Eihän psykiatriassa lääkkeillä pitänyt olla mitään haittoja. Ei tietenkään Tikkasellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lahjakas 🤣. Eihän psykiatriassa lääkkeillä pitänyt olla mitään haittoja. Ei tietenkään Tikkasellekaan.
Lahjakas herra Ripley on elokuva jossa se herra Ripley oli varsin lahjakas kyllä.
Tietysti lääkkeillä on sivuvaikutuksia ja osa voi aiheuttaa varmasti kaikenlaista jos ovat sopimattomat sille kuka niitä käyttää. Eiköhän näitä tutkita ja hyvä jos saadaan lisätietoa.
Puolisoiden erilaiset luonteet ja persoonat, toinen sisäänpäinkääntynyt ja toinen keskinkertainen mutta sosiaalisesti lahjakas. Taas isot pikkujoulukutsut tulossa ja olisi pitänyt olla mukana ja näytellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse veikkaan että lääkkeet joita Tikkanen käytti vaikuttivat aivoihin enemmän kuin persoona. Oikeus vain arveli että teon yksi syy oli mustasukkaisuus, että Tikkanen olisi ollut mustasukkainen vaimolleen jostain ulkopuolisesta miehestä. Jos kognitiiviset kyvyt eivät riitä psykiatrin koulutuksesta huo
Tikkanen on myös todella varakas.
Itse veikkaan että lääkkeet joita Tikkanen käytti vaikuttivat aivoihin enemmän kuin persoona. Oikeus vain arveli että teon yksi syy oli mustasukkaisuus, että Tikkanen olisi ollut mustasukkainen vaimolleen jostain ulkopuolisesta miehestä. Jos kognitiiviset kyvyt eivät riitä psykiatrin koulutuksesta huolimatta siihen että pystyisi mustasukkaisuuden käsitelemään ilman raivoa niin syynä on ehkä kova stressi ja väsymys ja lääkkeet eivät siinä piristä vaan tietyssä mielessä "kännitappo", mutta oikeus ei tuota ottanut huomioon, vaan keskittyi murhan todisteluun.
Jos Tikkanen olisi soittanut heti teon jälkeen 112 ja kertonut että näin kävi, niin ehkä olisi nyt tuomio taposta, mutta lähti sitten pelkurina peittelemään jälkiään epätoivoisessa tilanteessa.
Muutama muu tyyppi on tehnyt murhan niin että kiinni ei olisi edes pitänyt jäädä, mutta jäivät kuitenkin, "mainosmies" upotti uhrinsa Airistolle ja "Late" on tehnyt murhia joista ruumista ei ole löytynyt koskaan (Remun veli). Todella heikko esitys psykiatrilta ja ei viittaa mihinkään pidempään suunnitelmallisuuteen, mutta oikeis katsoi ruumiin hävittämisyrityksen suunnitelmallisuudeksi ja siitä seurasi että itse tekokin katsottiin suunnitelmalliseksi (siltä osin että tarkoitus oli oikeasti vakaasti harkiten saada uhri hengiltä)
Hieman selittelyn makua.