Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lievästi ylipainoisen/normaalipainon ylärajoilla olevan laihdutus

Vierailija
30.08.2024 |

Kiloja on muutama liikaa, ideaalitilanteessa painaisin 5-10 kiloa vähemmän. Tuntuu vaan, että paino nousee, vaikka en juuri ole muuttanut ruokailutottumuksia. Liikuntaa ei juuri ole hyötyliikuntaa lukuunottamatta, mutta en nuorenakaan liikkunut sen enempää. Minulla ei myöskään ole aikaa millekään tavoitteelliselle liikuntaharrastukselle enkä nauti sellaisesta.Silloin painoin yli 15 kg vähemmän.

Esimerkkipäivän ruuat:

Aamulla latte/cappuccino kauramaitoon, turkkilainen jogurtti 150g, banaani, vähäsokerinen mysli, jotain marjoja jos kaapissa on. Tämä pitää nälkää hyvin.

Lounas ruokalasta, puoli lautasellista salaattia ja kohtuullinen määrä lämmintä ruokaa, joskus leipää

Iltapäivällä toinen kahvi kauramaidolla, pari ruisleipää, margariinia, juustoa, kurkkua tai vastaava välipala

Illalla vielä lämmin ruoka, vaihtelee, yritän syödä kohtuudella

Herkkuja max pari kertaa viikossa, mutta pieni määrä, esim yksi suklaapatukka tai annosjäätelö suklaalevyn tai jäätelöpaketin sijaan. Ravintolaillallinen noin kerran kuussa.

Olen allerginen suurelle osalle kasviksia ja hedelmiä tuoreena syötynä, se vähän rajoittaa salaatteja. Vinkkejä? En usko kitudieetteihin, vaan haluaisin syödä siten, että pystyn elämään normaalia elämää. Olen 163cm/noin 68 kg/ 40 vuotias. Nuorempana olin aina hoikka, jopa laiha.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, ap, pitämään TARKKAA ruokapäiväkirjaa pari viikkoa, johon kirjaat ja valokuvaat ylös kaikki, mitä syöt. Sitten suosittelen käymistä ravitsemusterapeutin luona. Minulla se auttoi. Jokaisessa terveyskeskuksessa on ravitsemusterapeutti. Tai jos et pääse julkiselle, niin mene yksityiselle.

Vierailija
22/22 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Täytyy varmaankin ainakin ruuan punnitseminen ottaa käyttöön ja sitä kautta laskea vähän kaloreita. Ainakin sen verran, että alkaa hahmottamaan ruokien sisältämät energiamäärät. 

Mitään muuta en juo kuin vettä ja kahvia eli juomisista tuskin on kyse. Pidän varmaankin tuo rasvaisemman jogurtin myös. Olen joskus kokeillut vaihtaa rasvattomaan, mutta se ei pidä nälkää samalla tavalla ja tulee syötyä ihan liikaa lounaalla.

Uni ja stressinhallinta eivät ole viime vuosina oikein olleet hyvällä tasolla, joten sekin ehkä vaikuttaa painoon. Tähän liittyy asioita, joihin en itse voi vaikuttaa. Lisäksi pms-aikaan on kamala nälkä, ihan kädet tärisevät jos en syö riittävästi. Ehkä esivaihdevuodet?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla