Ahdistaa, en halua lähteä kotoa mihinkään ja
Reissuun pitäisi lähteä.
Ihmisiä pitäisi kohdata. En halua. Ahdistaa.
Olen niin epäonnistunut ihminen. Pilannut elämässäni kaiken tärkeimmän.
Tiedän, että lähteminen ja ihmisten kohtaaminen tekee hyvää. Nyt vaan ahdistaa ihan tosi paljon ja tekis mieli perua kaikki!
Kommentit (24)
Ymmärrän ap:tä, muakin ahdistaa ihan samat asiat.
Minä olen huomannut, että ei se ihmistenkään kohtaaminen auta kuin siksi aikaa, kun heidän seurassaan on.
Eilenkin lähdin kaupparessulle hetken mielijohteesta kävellen, kun olin niin ahdistunut, yksinäinen ja tylsistynyt elämääni. Vastaan tuli söpö aasialaistaustainen koululainen, joka kysyi minulta suuntaneuvoja ja opastin häntä määränpäähänsä, jatkoin matkaani, kävin kaupassa ja kävelin takaisin. Vaikka sain liikuntaa ja sain olla jollekin jopa avuksi, Ihan yhtä ahdistavaa ja tylsää minulla oli reissun jälkeen kuin oli ennen reissuakin.
Joo, no sitä tarkoitin, että ahdistus helpottuu kun on niiden ihmisten kanssa. Siksi aikaa. Kotona se sitten taas palaa.
Ei tämä joka päivä näin paha ole, mutta tänään on. En halua lähteä reissuun. Pelkään että ne muutkin huomaa miten epäonnistunut olen.
Kunhan vaan pääsisi sinne asti. Siis sinne ihmisten luokse.
Tekee tosi paljon mieli keksiä ties mitä syitä ja perua koko reissu.
Joudun pakottamaan itseni pakkaamaan ja lähtemään.
Kurkussa kuristaa ja rinnassa kauhea möhkäle. Muistutan itseäni, että hengitä! Stressaan ennalta jotain aivan epäolennaisia pienen pieniä asioita.
Pitäisköhän nostaa lääkitystä. Olen koittanut tässä sitä vähentää...
Ap
Ahdistus on vain tunne. Eli haluatko jäädä tunteesi vangiksi ja lakata elämästä elämääsi vai jatkatko elämää tunteistasi huolimatta? Mitä enemmän olet yksin sen oman pääsi sisällä, ajatuksesi ruokkivat sitä ahdistusta.
En olisi ikinä uskonut joutuvani itseni kanssa tämmöiseen jamaan. En ikinä! Vilkkain mielikuvituksenikaan ei olisi pystynyt maalaamaan näin kamalaa elämää itselleni mitä nyt elän.
Itsesyytöksien kanssa eläminen on raskasta. Olisiko tilanne toinen, jos minä olisin toisenlainen ihminen?
Elämä on ennalta arvaamatonta eikä todellakaan mene kuten itse toivoisi sen menevän. Ykskaks menetätkin elämästäsi tärkeimpäsi.
Siinä sitä sitten saa koittaa epätoivosena räpistellä eteenpäin. Jotenkin. Vaihtuvalla menestyksellä.
Ja tänään sitä eteenpäin räpistelyn voimaa ei vaan ole. On vain se painavaakin painavampi tunne rinnassa.
Ap
Tiedän tämän olevan tunne. Tiedän yksinolon pahentavan tätä. Siksi pakotankin itseni lähtemään vaikka ajatukset huutaa vastaan!
Onneksi kohta pääsee taas töihin, eikä tarvitse olla niin paljon yksinään, oman päänsä vankina.
Ap
Eikä sulla ole perhettä siinä ympärillä?
Ei ole perhettä. Ennen oli. Menetin perheeni. Siksi sitä aikaa näille kaiken valtaaville ahdistaville ajatuksille onkin.
Edellinen oli siis ap.
Sekin ahdistaa, että ulkona vihdoin kaunis aurinkoinen päivä, pitäisi olla pihalla nauttimassa ja minä vaan hukun ajatuksiini täällä sisällä.
Ap
AP sinulle on kehittynyt jostain syystä välttelevä persoonallisuushäiriö. Hae apua siihen, muuten elämä tulee tosi raskaaksi. Apua saa, pitää vaan hakea sitä. Lue netistä tuosta lisää
Koita kylmää, mene kylmään suihkuun tai uimaan kylmään veteen. Jos se tuntuu liian vaivalloiselle, kastele käsiä kylmässä vedessä. Syö jotain tulista. Keskity kolmeen näkemääsi ja kolmeen kuulemaasi asiaan. Hymyile, aivot ei tiedä onko hymy aito vai feikki. Tärisyttele itseäsi.
Niin tuttu tunne. Aion mennä lääkäriin ja kysyä olisiko tähän mitään apua olemassa. Välillä tuntuu kun tukehtuisi kun ahdistaa niin kovasti.
Tsemppiä ap. Nyt vaan pakotat itsesi liikkeelle. Ja jos tuntuu liian pahalle, niin ainahan sitä pääsee pois. Missään ei ole pakko olla jos tuntuu liian pahalle.
Eikö kauniita koskaan ahdista? Ehkä ruma ei enää näe omaa kauneuttaan?
Onko kukaan saanut mistään mitään apua kaiken lamauttavaan ahdistukseen?
En minä oikeasti ole tämmöinen, koskaan ennen en ole ollut.
Jätänkö vaan lähtemättä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut mistään mitään apua kaiken lamauttavaan ahdistukseen?
En minä oikeasti ole tämmöinen, koskaan ennen en ole ollut.
Jätänkö vaan lähtemättä?
Ap
Ei, vaan lähdet. Olet jo matkasi maksanut ja ehkä teet valmisteluja. Ehkä olet kauan jo haaveillut matkasta. Olisi todella harmi, jos et käyttäisi sitä. Pärjäät kyllä. 🙏
autaisiko kunnon pano?