Onko Helsingissä joku paikka missä pääsisi auton alle huoltoa tekemään?
Kommentit (24)
Käyt hakee biltemasta pari pukkia ja nostat etupään niiden varaan. Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Käyt hakee biltemasta pari pukkia ja nostat etupään niiden varaan. Mikä ongelma?
Käykö lammas?
Aja uimarannalle ja kaiva auton alle kuoppa.
Eikö ole sellaisia ramppeja renkaan alle?
Tuolla ainakin joskus on onnistunut.
Eikö nesteellä ole ti halleja?
Itse ostin öljyimurin, 25€, vaihdan itse pihassa, maksoi itsensä takaisin ekalla käyttökerralla. Helppoa ja siistiä.
Leppävaarasta länteen päin on taas viikonloppuna junaliikenne poikki. Aja tarkasti kiskoille niin mahdut ryömimään alle.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin öljyimurin, 25€, vaihdan itse pihassa, maksoi itsensä takaisin ekalla käyttökerralla. Helppoa ja siistiä.
Kai sun pitää kuitenkin päästä auton alle, että saat öljynsuodattimen vaihdettua?
Jos ei muisti petä niin kantsun nesteellä pitäs olla semmonen halli. Siinä kauppakeskus kaaren vieressä.
Eikös sitä voi tehdä vaikka ihan omassa parkkiruudussa? Tunkkaat vaan auton ylös.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sitä voi tehdä vaikka ihan omassa parkkiruudussa? Tunkkaat vaan auton ylös.
Voi mutta kun on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sun pitää kuitenkin päästä auton alle, että saat öljynsuodattimen vaihdettua?
Ei tarvi. Mun autossa öljynsuodatin on konehuoneessa pystyssä ylimpänä, sylinterikansien välissä.
Rakenna itse ns. hervantalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lähdeviite tälle laille oli missä? Varmaan joku taloyhtiön tai parkkihalli järjestyssäännöt kieltää joo, mutta se on täysin eri asia kuin laki.
Riisu rintaliivit.
Laita yksi raakku per moottorin iskutilavuus litra öljytilaan.
Eli 2.0 moottoriin kaksi raakkua.
Raakuilla on luonnollinen kyky puhdistaa neste ja ne ovatkin merkki puhtaasta voiteluaineesta.
Luonto kiittää, kun vältyt näin fossiilisten moottoriöljyjen tuhlaamiselta.
T. Pohjoisen konemies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näköjään oma piha parempi, ei ole laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lähdeviite tälle laille oli missä? Varmaan joku taloyhtiön tai parkkihalli järjestyssäännöt kieltää joo, mutta se on täysin eri asia kuin laki.
Kieltää? Oikeasti? miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltää? Oikeasti? miksi?
"Autojen pesu ja huolto on sallittu vain siihen tarkoitukseen varatuilla paikoilla. Renkaiden vaihto on sallittua pysäköintipaikoilla."
https://www.hekaoy.fi/asumisen-aikana/jarjestyssaannot/
Miksi autoa ei saa huoltaa? Mitkä huollot katsotaan kielletyiksi? Saako tuulilasinnestettä lisätä? Entäs öljynvaihto? Renkaat näköjää saa vaihtaa.
Eikös perinteinen tapa ole se, että tehdään huollot tunkin varassa ja ukko löytyy aamulla auton alta elottomana. :D