It Ends With us -elokuva. Jäipä siitä jotenkin todella ristiriitainen olo
Spoiler alert.
Tässä ketjussa puhutaan leffan tapahtumista.
jatkan seuraavaan viestiin.
Kommentit (28)
Ryle tunsi olevansa kakkonen, joku, johon tyydytään. Ymmärrän täysin hänen olotilaansa ja reaktioitaan, koska sitähän hän oli.
Lopussa paljastuu myös hänen ammattivalintansa.
Siis lopussa paljastuu myös syy, miksi hän valitsi neurokirurgin ammattinsa.
Jotenkin tunsin sääliä sitä Rylea kohtaan. Ja mielestäni se Lily teki väärin Rylea kohtaan.
Oliko tässä tarkoituskin tehdä katsojalle ristiriitainen olo, kun leffa kuitenkin loppui Rylen tylytykseen??
Todellisuus on useimmiten ristiriitainen joten eikös tämä ole sitten ihan hyvä elokuva herättäessään ajatuksia?
Köykäistä huttua. Asian kokeneena ei koskettanut, ei kolahtanut.
Karu aihepiiri rahastaa mutta onhan näitä nähty.
Mä en totta puhuen ymmärtänyt että r*iskasiko Ryle siinä yhessä kohdassa, yrittikö, vai mitä siinä oikeen tapahtu?
Joka tapauksessa väkivaltainen, nainen teki oikean ratkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Niin minkä asian kokeneena?
Oletko joutunut siis olemaan suhteessa, jossa tunsit, että sinuun tyydytään ja puolisokin rakastaa jotain menneisyydestään?
Vai oletko kokenut parisuhdeväkivaltaa?
Vai oletko ollut se, joka tyytyi kumppaniinsa, kun et saanutkaan sitä, kenet olisit halunnut?
Vierailija kirjoitti:
Mä en totta puhuen ymmärtänyt että r*iskasiko Ryle siinä yhessä kohdassa, yrittikö, vai mitä siinä oikeen tapahtu?
Joka tapauksessa väkivaltainen, nainen teki oikean ratkaisun.
Sitähän ei näytetty. Eli jäi katsojan itsensä päätettäväksi, tapahtuiko r*skaus vai eikö tapahtunut.
Mutta ainakin puri kunnolla siihen tatuointiin, kun tajusi, mikä sen tatuoinnin merkitys olikin. Lily oli valehdellut siitä tatuoinnistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minkä asian kokeneena?
Oletko joutunut siis olemaan suhteessa, jossa tunsit, että sinuun tyydytään ja puolisokin rakastaa jotain menneisyydestään?
Vai oletko kokenut parisuhdeväkivaltaa?
Vai oletko ollut se, joka tyytyi kumppaniinsa, kun et saanutkaan sitä, kenet olisit halunnut?
Korjaus: Oletko joutunut siis olemaan suhteessa, jossa tunsit, että sinuun tyydytään ja puolisoSI rakastaa jotain menneisyydestään?
Olipas ainakin kuvankauniit pääosan näyttelijät.
Piti ihan googlaa heidän ikänsä ja yllätyin, olivat vanhempia, kuin mitä luulin.
Lilya näytellyt on 37-vuotias ja Rylea näytellyt on 40-vuotias.
Lily oli liian kiltti Rylelle.
Oliko kirjassa selitetty tarkemmin mitä Ryle teki?
Mun mielestä Lilyn ois pitäny uskaltaa olla rehellinen Rylelle. Nythän Ryle pääsi kuvittelemaan pahempaa, kuin mitä oikeasti oli tapahtunut
Jos Lily olisi vain saanut suunsa auki, niin Ryle olisi rauhoittunut.
Esimerkiksi se käyntikortti siellä Lilyn kännykänkuoren välissä. Lily ei selittänyt, mikä se oli ja miksi. Eikä edes kertonut tuoreeltaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lily oli liian kiltti Rylelle.
Oliko kirjassa selitetty tarkemmin mitä Ryle teki?
Ai onko tämä leffa tehty kirjan pohjalta??
Tunne, mistä puhutaan.
Se päättyy meihin on valtaisan menestyksen sosiaalisessa mediassa saavuttanut ilmiö, jonka viimeisiä sivuja ei voi lukea kyyneleitä vuodattamatta.
Lilyn elämä ei ole ollut helppo. Vaikeista perheoloista ponnistanut nuori nainen uskoo kuitenkin voittaneensa ongelmansa, kun hän valmistuu yliopistosta ja uskaltautuu perustamaan unelmiensa yrityksen. Kun hän vielä kohtaa Rylen, komean neurokirurgin, elämä tuntuu jo liian hyvältä ollakseen totta. Mutta sitten Lilyn nuoruudenrakkaus ilmestyy kuvioihin ja nykyisyys alkaa muistuttaa menneisyyttä. Päätöksiä on tehtävä, eivätkä ne ole helppoja.
Colleen Hoover (s. 1979) on yhdysvaltalainen menestyskirjailija, jonka teoksia on myyty maailmanlaajuisesti yli seitsemän miljoonaa kappaletta. Hänen teoksissaan sydäntäriipivä romantiikka yhdistyy kipinöivään erotiikkaan, mikä on luonut hänelle valtavan fanikunnan sosiaalisessa mediassa, erityisesti TikTokissa. Hoover on kolmen lapsen äiti ja asuu Texasissa.
*
Upea ja koskettava lukuelämys, josta ei halua päästää irti. Tätä kirjaa kierrätetään kädestä käteen. USA Today
Käsittelee vaikeaa aihettaan osaavalla ja varmalla kädellä. Huffington Post
Helkkarinmoinen tarina. New York Daily News
Suhteita kuvataan myötätuntoisesti ja rehellisesti... Täynnä vangitsevaa draamaa ja kipeitä totuuksia. Kirkus Reviews
https://www.suomalainen.com/products/se-paattyy-meihin-3?srsltid=AfmBOo…
On kirjana ja on äänikirjanakin.
Moni ei oo varmaan sit nähny leffaa vielä, kun ei tän enempää tuu keskusteluu
Mun mielestä elokuviin ei saisi jättää tulkinnan varaa. Selkeä juoni ja tapahtumat näytetään niinkuin ne on.
Elokuvaa en ole nähnyt, kirjan olen lukenut. Olisin kaivannut syvenpää pureutumista aiheeseen, melko hömppätasolle jäi koko homma.
En sympatiseerannut Rylea, mikään ei oikeuta väkivaltaan, vaikka kaikkea ei kerrottaisi tai oltaisiin muuten ikäviä. Yhtään mikään ei oikeuta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä elokuviin ei saisi jättää tulkinnan varaa. Selkeä juoni ja tapahtumat näytetään niinkuin ne on.
Elokuvissa paljonkin käytetään tätä tyyliä, että jää katsojan itsensä päätettäväksi. Monet elokuvat jopa loppuvat siten, katsoja saa itse kuvitella mieleisensä lopun.
Aloitin nyt kuuntelemaan tätä äänikirjana. Jäi leffa niin paljon hämäämään.
Jotenkin mä ymmärsin sitä Ryleta ja hänen mustasukkaisuuttaan. Sen takia leffa ja loppuratkaisu jätti ihan mielettömän ristiriitaisen olon.
Jäin vain istumaan leffateatterin penkille koko lopputekstien ajaksi kelaamaan näkemääni.