Itse keksityt nimet
En tajua mikä vimma ihmisillä on nykyään keksiä itse mitä ihmeellisempiä nimiä ja väännöksiä tavallisista nimistä. Vauvalle kaavaillaan vaikka mitä nimi-ihmetyksiä tyyliin: Sannu-Sohviina, Melka-Kareliinu, Taavu-Valdemartti, AnttuSantteri...jne. Visiin nämä tällaiset sitten ovat antajistaan iiiihania ja omaperäisiä..:/
Kommentit (6)
-70-luvulla Sari? Jari? Kari? mitä ihmeen hapatuksia???
niin se vaan etenee, koita kestää.
Ymmärrän kyllä, miksi se sinua kenkuttaa, osa nimistä on minustakin hassuja -- mutta ei minua silti kenkuta, jos joku niitä jollekulle antaa (kun on suurempiakin huolia, kuten sodat, nälänhät ja ilmaston lämpeneminen).
Minua harmittaa enemmän se, että joka ikinen paikka tursuaa Janeja, Sameja, Joneja, Lauroja ja Annoja...mutta enpä jaksa sitäkään kauheasti harmitella, kun ei ole minun asiani.
Jokainen antaa ne nimet mitä itse haluaapi. Valtio pistää hanttiin, jos menee mahdottomaksi.
Kaikki maailman nimet on itse keksittyjä. Täällä ei ollut mitään nimikirjoja valmiina ihmisiä odottamassa, josta sitten sopi valita konservatiivisesti lapsilleen yleisten normien mukaiset nimet.
On se luojan lykky että jotkut ovat uskaltaneet tuoda nimistöön muitakin vaihtoehtoja. ;)
Manda-Bellastiina. Muahahaaaaaaaaaaaaa!
jollei muulla voi päteä kuin lapsen omaperäisellä nimellä, niin se sitten suotakoon...