Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS Pörssisähkö on nyt halvinta pitkään aikaan tältä näyttää ensi talvi [hyvin synkältä jos on määräaikainen soppari]

Vierailija
29.08.2024 |

"Elokuun keskihinta arvonlisäveroineen on ollut tähän mennessä noin 1,6 senttiä kilowattitunnilta." Millaiset hinnat teillä määriksillä?

Ja talvella pörssisähköläiset maksaa sitten suunnilleen saman kuin määräaikaiset. "Ensi vuoden ensimmäisen neljänneksen eli tammi-maaliskuun hinnaksi arvioidaan jonkin verran alle kymmenen senttiä kilowattitunnilta sisältäen arvonlisäveron."

Missä säästöt??? Eikös tässä pitänyt mennä niin että määräaikaisella on alemmat hinnat talvella???

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu synkältä tietää, että mun lasku on aina sen 20e kuussa anyway, vaikka käytän sähköä just siihen aikaan kun haluan.

-määrisläinen

Samaa mieltä , ei mitään yllätyksiä luvassa vaan aina sama tasanen summa joka kuukausi satoi tai paistoi.

Joo, tai sitten voisit vaan siirtää ne säästöt jollekin toiselle tilille kesällä. Nyt maksat ne sähköyhtiön toimarin tilille 

Vierailija
42/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio pörssisähköä vaihtaa enää mihinkään. Olen säästänyt aika lailla nyt vuoden aikana kuin jos olisi määräaikainen soppari.

Säästelyillä rahoilla voi mennä etelän lomille tammikuussa ja laittaa kämppä 15 asteiseksi siksi aikaa. Määrikset voi sitten hykerrellä täällä kylmässä kun luulevat että me ollaan maksamassa riistohintoja.

Kun minä tuhlaan talvella pörssisähkösäästörahoja etelässä niin lasken kämpän lämpörilasäädöksi 5-8 astetta. Saa tuollakin säästöllä muutaman pinakoladan enemmän.

Lämpötila ei ole niin tarkan tärkeää jos on varmistettu ettei putket jäädy. Tärkeämpää on ilmankosteuden säätö että se pysyy sopivana sekä sisällä että huminorissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästössä monen vuoden sähkölaskujen verran rahaa säästössä, ei tarvitse miettiä asiaa yhtään. Sieltä ne lähtee tililtä eräpäivänä.

Vierailija
44/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä jotka ulisee kun ei tule tinderissä naisilta tykkäyksiä ja miettii onko vika 177 cm pituudessa vaikka itse kirjoittanut profiiliin, että on pörssisähkö soppari. 🤦

Ei se edelleenkään johdu siitä pituudesta.

Vierailija
45/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo futuurit paljon kerro jos kylmenee rajusti,pysyn pörssissä kuitenkin.

Noissa futuureissa on marginaalit siltä varalta. Eli totutunut hinta on yleensä alle futuurihintoihin. Mutta jos paska osuu tuulettimeen, niin futuureilla suojaus kannattaa.

Vierailija
46/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne onkin alemmat. Sanoit itsekkin, että pörssisähkö tulee huitelemaan jossain 10 sentin pinnassa. Minulla määräaikainen  5 senttiä/kWh

Tilanne on tietysti toinen jos joku pölhönä tehnyt jonkun kalliin sopparin.

Mistä saa 5 snt/kWh? 

Vierailija
47/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu synkältä tietää, että mun lasku on aina sen 20e kuussa anyway, vaikka käytän sähköä just siihen aikaan kun haluan.

-määrisläinen

Samaa mieltä , ei mitään yllätyksiä luvassa vaan aina sama tasanen summa joka kuukausi satoi tai paistoi.

Joo, tai sitten voisit vaan siirtää ne säästöt jollekin toiselle tilille kesällä. Nyt maksat ne sähköyhtiön toimarin tilille 

Oletko koskaan kuullut sellaista sanaa kuun sijoittaminen?

- sähköyhtiön osakkaita omistava

Vierailija
48/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän ne onkin alemmat. Sanoit itsekkin, että pörssisähkö tulee huitelemaan jossain 10 sentin pinnassa. Minulla määräaikainen  5 senttiä/kWh

Milloin sinä olet tehnyt tuon 5 sentin sopimuksen? Tais tuossa 2 vuotta sitten 2vuoden määräaikaiset olla yli 10 senttiä, eikä ole tainnut senjälkeen alle 8 sentin olla.

Vierailija
49/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-määrisläinen

Joo, ja kela maksaa sen sun 18m2 rotankolon sähköt eniwei.

Aijaa, emmää tiennykkään, että 2300 nettotuloilla saa vielä kelaltakin jotain.

Kiitos vinkistä!

Vierailija
50/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla määräaikainen ja tulee kyllä olemaankin. En jaksa kytätä mitään sähkönhintoja. 84 neliön rivari ja sähkölaskut kesällä 20€ ja talvella max.36€. En koe vaivanarvoiseksi😃

Vierailija
51/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua sapettaa sähkönsiirto ja sulakemaksut joita ei voi kilpailuttaa , siinä sähköenergian lasku, joka on kilpailutettu , on hyttysen paska valtameressä meillä päin . Kuulun kalleimpain yhtiön piiriin .

Vierailija
52/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin sinä olet tehnyt tuon 5 sentin sopimuksen? Tais tuossa 2 vuotta sitten 2vuoden määräaikaiset olla yli 10 senttiä, eikä ole tainnut senjälkeen alle 8 sentin olla.

Näitä 3-5 sentin määräaikaisia sankareita ilmestyy aina näihin ketjuihin. 

Totuus on enemminkin että ovat vieläkin kiinni noissa 20 sentin soppareissa kun tuli paskat housuissa panikoitua pari vuotta sitten.

Vierailija
53/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä 3-5 sentin määräaikaisia sankareita ilmestyy aina näihin ketjuihin. 

Totuus on enemminkin että ovat vieläkin kiinni noissa 20 sentin soppareissa kun tuli paskat housuissa panikoitua pari vuotta sitten.

Joillekin meistä on ihan sama mitä sähkö maksaa. 

Sori vaan mutta pörssisähköpölvästin provot ei oikein uppoa kun operoidaan ns. eri leveleillä.

Vierailija
54/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vi tut sull mitään 5 senttiä kwh määräaikaista oo. 

Ei missään ole ollut tuolla hinnalla tarjolla viimeiset 24kk. Joku 8.5 sent taisi olla halvin.

Oomi möi juuri äsken 7,19 snt/kWh hybridiä.

Luuletko oikeesti että toi on joku hyvä diili?

Sähköyhtiöiden viimeisin keino rahastaa tyhmiä.

Emmä kantaa ottanu siihen, onko diili hyvä vai huono. Se on varmaan huono diili rele-an*ali-kyylä-dillelle, mutta hyvä diili sellaiselle joka haluaa tietää etukäteen sähkönsä hinnan eikä maksaa aivan älyttömiä.

Väite että 8,5 snt diilit olisi halvimpia määriksiä, se ei vaan pidä täysin paikkaansa.

Vierailija
55/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OK-talo kulutus kesällä noin 10kw päivässä niin aivan sama mikä on sähkön hinta.

Kova kulutus! Tekee 240 kWh vuorokaudessa jos 10 kw menee. Mihin sinulla kesäisin menee noin paljon sähköä?

Vierailija
56/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona pörssisähkö, kun kaukolämpötalo. Talliosakkeessa määris, kun on suora sähkölämmitys. Suunnitelmissa kyllä olis, että laittais sinne varaajan ja vesipatterit niin sais sammuttaa ne sähköpatterit.

Vierailija
57/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kulutus noin 8000 kwh vuodessa. Jakaantuu aika tasaisesti ympäri vuoden. Just määräaikainen loppumassa ja päätettiin että otetaan uusi määräaikainen. Sen takia ettei tartte stressata. Se on vähän kuin vakuutus. Ai että sota laajeni? Olkiluoto 3 talvella yllättäen poissa käytöstä kolme kuukautta. Kylmää ja vähätuulista ym. Ei tartte stressata kuinka korkealle sähkönhinta nousee.

Vierailija
58/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvi ei ollut paras mahdollinen pörssisähkölle, mutta tarkistuslaskennan mukaan pörssi tuli meillä juuri ja juuri määristä hiukan halvemmaksi. Määris on vähän kuin vakuutus siltä varalta jos ydinvoimalasta menee laakeri paukkupakkasten aikaan.

Vierailija
59/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahalta ja pahalta. Mulla on mökillä ja kotona kaukolämpö rivarissa määräaikaiset molemmissa, n 8 c/kwh. Lasku yhteensä viidenkympin luokkaa molemmista. Halpaahan toi on kuin saippua.

Vierailija
60/86 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltarukouksissani toivon tuuletonta ja helkkarin kylmää talveä. Pörssispedet saa huudella sitten.