Perintövero on kateus-/rangaistusvero
Miten vanhempasi (ja kenties heitä edeltävät sukupolvet) ovat kehdanneet työskennellä ahkerasti tai mahdollisesti muulla tavoin kerryttäneet omaisuutta itselleen ja perillistensä hyväksi. Kyllä sitä pitää perillistä rankaista perintöverolla, kun heidän vanhempansa ovat tällaisen hirmuisen yhteiskunnallisen vääryyden tehneet eivätkä pysytelleet köyhinä tai tuhlanneet elinaikanaan koko omaisuuttaan.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Mitä rikkaampi, sitä enemmän henkilö lesoaa kuinka pystyy tekemään tyhjästä rahaa ja saa helposti miljoonia kun vaan vähän hihojaan heiluttaa. Joten mihin rikkaat perintöjä tarvitsee? Ne voisi verottaa 100% valtion kassaan ja pistää kansa terveydenhuoltoon, koulutukseen ja hyvinvointiin.
Sen ensimmäisen miljoonan ansaitseminen on vaikeaa, sen jälkeen rahanteko on helppoa. Senkun ostelee osakkeita, nostelee osinkoja ja kehuskelee omaisuudellaan. Näin perijöillä.
"Parempi olisi, että lapset kävisivät ansiotöissä, kuten muutkin, eivätkä notkuisi pääomatulojen varassa, kun "raha on laitettu poikimaan". "
Sinäkin voisit vaihtelun vuoksi mennä vaikka öihin, ettei tarvitsisi kieli pitkällä kärkkyä vento vieraiden ihmisten rahoja
Parempi olisi, että lapset kävisivät ansiotöissä, kuten muutkin, eivätkä notkuisi pääomatulojen varassa, kun "raha on laitettu poikimaan".
En tunne ketään hyväosaista, joka notkuisi pelkillä pääomatuloilla ja perinnöillä. Jokainen tekee niska limassa töitä, on kouluttautunut ja arvostaa työntekoa. Se on teillä tukieläteillä erilainen maailmankuva ja se näkyy kaikessa. Mitään ei viitsittäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä rikkaampi, sitä enemmän henkilö lesoaa kuinka pystyy tekemään tyhjästä rahaa ja saa helposti miljoonia kun vaan vähän hihojaan heiluttaa. Joten mihin rikkaat perintöjä tarvitsee? Ne voisi verottaa 100% valtion kassaan ja pistää kansa terveydenhuoltoon, koulutukseen ja hyvinvointiin.
Sen ensimmäisen miljoonan ansaitseminen on vaikeaa, sen jälkeen rahanteko on helppoa. Senkun ostelee osakkeita, nostelee osinkoja ja kehuskelee omaisuudellaan. Näin perijöillä.
Niinpä. Siinäpä olisikin oppia kerrakseen kun joutuisi aikuisten oikeesti alottamaan täysin nollasta ja mieluiten vielä ilman mitään verkostoja. Voisi tulla äiteetä ikävä aikasen äkkiä. Miljoonat taskussa on helppo mussuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi, että lapset kävisivät ansiotöissä, kuten muutkin, eivätkä notkuisi pääomatulojen varassa, kun "raha on laitettu poikimaan".
En tunne ketään hyväosaista, joka notkuisi pelkillä pääomatuloilla ja perinnöillä. Jokainen tekee niska limassa töitä, on kouluttautunut ja arvostaa työntekoa. Se on teillä tukieläteillä erilainen maailmankuva ja se näkyy kaikessa. Mitään ei viitsittäisi tehdä.
No sä nyt et tunne edes naapuriasi, se ei kerro yhtään mitään muuta kuin sen kuinka säälittävää sun elämäsi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perintöoikeus tulisi kokonaisuudessaan lakkauttaa. Sitten voisimme aidosti sanoa lähtevämme kaikki samalta viivalta ja saavuttaneemme kaikki aikaansaannoksemme elämässä täysin omin ansioin.
Juu, ja kuka enää viitsisi tehdä mitään. Sitä sinä et tietenkään ymmärrä, koska et muutenkaan viitsi
Näkee hyvin sinunkin kommentistasi, että kyse on kateusverosta
Ai miten niin ei viitsisi? Totta kai tekee jos haluaa ostaa asunnon, syödä muutakin kuin nuudeleita ja matkustaa. Silloin jokainen joutuisi tekemään osansa.
Perintö on tuloa saajallee. On oikein verottaa sitä.
Mitä enemmän on kykyä maksaa veroja, sitä pienempi on halu maksaa niitä. Miljoonan perijä valittaa menevänsä konkurssiin perintöveron takia?!
Antakaa perintönne minulle. Maksaisin mielelläni perintöveron, vaikka vähän suurempanakin kuin nykyinen perintövero on korkeimmillaan.
Höpsistä. Perintövero on ihan normaali vero. Valtio kerää veroa, kun rahaa siirtyy taskusta toiseen. Kun sinulle maksetaan palkkaa, maksat siitä veroa. Kun kauppias myy tuotteen, hän maksaa arvonlisäveroa. Ja niin edelleen.
Vanhempieni tasku ei ole minun taskuni. Olen muuten juuri tekemässä perukirjaa äitini kuoltua. Siitä mitä perin, maksan perintöveron ihan mielelläni. En mitenkään tunne, että olisin itse ansainnut sen mitä perin. Se ihan ylimääräisenä ja ilman omaa ansiotani minulle tupsahtaa. Eikö minun sellaisesta omaisuudesta erityisesti juuri kuulukin maksaa veroa, jonka eteen en edes ole tehnyt mitään? Palkastakin maksan, vaikka olen jotain sen saadakseni joutunut tekemään. Miksi perinnöstä veron maksaminen olisi jotenkin enemmän väärin?
Äitini omisti asuntonsa asuakseen siinä, ei säästääkseen sitä minulle perinnöksi. Ja toivon todella, että ei elänyt kitsastellen jotta saisin mahdollisimman suuren perinnön, vaan että käytti itseensä kaiken mitä halusi. Sentään olen aikuinen ihminen, melkein eläkeikäinen jo. Ei minua tarvitse enää paapoa ja hoivata!
Mitä siihen argumenttiin tulee, että perittävästä omaisuudesta on jo kertaallen maksettu verot: Niinhän se kaikessa kiertävässä rahassa on. Verot on aina maksettu jo moneen kertaan. Kun menen kahvilaan ja maksan ostokseni, maksan palkallani, josta olen jo maksanut tuloveron. Pitäisikö tästä seurata, että kahvilanpitäjän ei tarvitse tilittää ostoksestani saamastaan maksusta arvonlisäveroa, koska siitä rahasta on verot jo maksettu? Ja sitten kun maksaa kassamyyjälleen palkan, niin siitä palkastakaan ei varmaan saisi periä tuloveroa, koska rahahan on peräisin meidän asiakkaiden jo kertaalleen verotetuista palkoista, ja arvonlisäverokin siitä on jo maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän tuo perintövero ajattelemalla kyllä hyveeksi muutu. Mitä helvettiä siitä pitäisi valtiolle maksaa yhtään ainoaa killinkiä, se on nimenomaan rankaisuvero ja osittain myös kateusvero. Tätä perkeleen Suomea pitää ylläpitää kaikin mahdollisin keinoin vaikka on joka tapauksessa uppoamassa suohon. Niin paljon veroja ei ehditä keräämään kuin tämä maa syö mahaansa.
Etkö mielummin maksaisi vähemmän veroja tekemästäsi työstä ja pitäisi perintöveron ennallaan? Vai oletko niitä, jotka haluavat laiskotellen hyötyä vanhempiensa ahkeroinnista ja siksi kitinä perintöverosta?
Juuri sellainen olet, laiska paskiainen, joka ryöstää vanhempiaan ja odottaa kieli pitkällä, että kaatuvat hautaan. Mitä olet piilottanut itsellesi jo nyt ?
Listaamattomat yritykset maksavat osingoistaan veroa 0 %, se on varmaan oikein täällä perintöveroa puolustavien keskuudessa. Miettikää vähän mistä niistä suuria verovoittoja Suomeen oikein kertyisi, ne ovat koskemattomien listalla, mutta mummonmökki on liipasimella. Hyvä Suomi - sarvikuonojen luvattu valtakunta!
Vierailija kirjoitti:
Oikeisto vetää aina kateus kortin vaikka todellisuudessa kyse ei ole mistään kateudesta vaan asiaan kuuluvasta verosta jota itsekin maksoin eikä harmittanut tippaakaan mutta kun oikeistolaisilla on dnassa se pohjaton ahneus.
Jep ainoastaan ahne väittää muita kateellisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa enää riehua tästä asiasta. Olen perinyt ja perintöveroni maksanut, samoin mieheni. Toisaalta juuri siksi olen perintöveron poistoa vastaan. Miksi ihmeessä minua nuoremmat saisivat saada pitää koko perintönsä, kun minä jouduin siitä valtiolle paljon luovuttamaan? Missä tasa-arvo kansalaisten kesken?
Jos olisit oikeasti tasa-arvon kannalla, olisit luopunut perinnöstäsi.
Kaikki suuret perinnöt, eli kaikki tuhat euroa ylittävät perinnöt pitäisi periä suoraan valtion kassaan, rahoittamaan Sote-menoja.
Ihmiset hullaantuu ylisuurista perinnöistä. Aivan kohtuutonta että jotkut voivat saada satatuhattakin noin vain suit sait perintönä. Perintö ja lahjaveroitusta pitäisi kiristää, tuntuvasti. Pitää ajatella muitakin ihmisiä, niitä jotka eivät saa perintöjä. Perinnöt kannustavat ihmisiä vain laiskottelemaan, rehellinen työntekeminen tämän maan pystyssä pitää.
Mitä muuten tavallinen ihminen tekisi jollakin sadalla tuhannella, sehän menisi järjettömään kerskakulutukseen vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa enää riehua tästä asiasta. Olen perinyt ja perintöveroni maksanut, samoin mieheni. Toisaalta juuri siksi olen perintöveron poistoa vastaan. Miksi ihmeessä minua nuoremmat saisivat saada pitää koko perintönsä, kun minä jouduin siitä valtiolle paljon luovuttamaan? Missä tasa-arvo kansalaisten kesken?
Jos olisit oikeasti tasa-arvon kannalla, olisit luopunut perinnöstäsi.
Kenelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ei, ne vedetään kokkelina nenään. Siitä on uutisoitu monta vuotta. Tai sitten muuten hukkaavat perintönsä, esimerkkeinä vaikkapa Rytsölän veljekset ja tää makkaramies, joka tuhosi Espoon jääkiekkojoukkueen. Ja makkaroista puheenollen - Mervi Tapola. 😆
Suurten perintöjen ihmiset eivät osaa olla tuntematta hubrista, tai sitten päihteet vievät, siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Rahaa otetaan sieltä missä sitä näyttää olevan. Se on verotuksen idea.
Du har kapitalt missförstått beskattning, liksom samtliga röda. Syftet är inte att skinna befolkningen på allt som går att få loss. Finland har EUs högsta emigration av bildade snart ett kvartssekel i rad. Vad tror du att det beror på.
Vierailija kirjoitti:
Perintö on tuloa saajallee. On oikein verottaa sitä.
Mitä enemmän on kykyä maksaa veroja, sitä pienempi on halu maksaa niitä. Miljoonan perijä valittaa menevänsä konkurssiin perintöveron takia?!l-
Antakaa perintönne minulle. Maksaisin mielelläni perintöveron, vaikka vähän suurempanakin kuin nykyinen perintövero on korkeimmillaan.
Ytterligare en korkskalle som inte vet något om det som den skriver om.
Ei herttileidit oikeasti. Parasta kun vasemmistoa ei ikinä päästetä valtaan tässä maassa. Tästä näette kuinka siinä lopulta kävisi
Neuvostoliitto takaisin