Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jaksaa lapsen kanssa joka ei halua kouluun

Vierailija
29.08.2024 |

Välillä käy ongelmitta, välillä taistellaan aamuisin eikä millään menis. 12v. Kiusaamista ei ole, on kavereita ja pärjää aineissakin hyvin. Käy pienluokkaa. Mutta minkäänlaista sisäsyntyistä mielenkiintoa tai motivaatiota koulua kohtaan ei ole, niin vaikeaa on. Ei vaikka miten keskusteltu ja tuettu kotona ja koulussa. 

Tollanen lapsi tuntuu aamuisin kivireeltä, jota vetää perässään. Lasken vuosia, vielä toiset 6 vuotta tätä edessä enkä todellakaan tiedä miten jaksaa. Itse pitäisi käydä töissä ja hoitaa muutkin lapset. 

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse olin lapsi ja nuori niin 99% kävi koulun mukisematta. Ei tullut edes mieleen että ei mentäisi. 

Loput 1% oli tarkkiksella ja kävi koulua miten kuten..

No niin, nyt voit taputtaa onnekkuudellesi.

Vierailija
82/84 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sano, että sahalla on työpaikka, kuusi tuntia päivä, ja 20min ruokatauko. Pääsee erityisluvalla koska lapset ei saa tehdä töitä, koska pitää käydä koulua x-vuotiaaksi asti. Palkasta kuuluu maksaa vuokraa ja ruokarahat. Nukkumaan kasilta että jaksaa lähteä töihin. Toinen paikka on sitten illaksi, kaupan varastoon...Vakavalla naamalla koeta...

Ei tuo häntä pelota tai kiinnosta... Aamun heräämiset ei ole ongelma, herää kuudelta pirteänä kuin peipponen mutta ei halua sinne kouluun. 

No jos et puutu hänen aamuihin mitenkään niin mitä hän tekee? Jääkö kotiin? Minä olen lopettanut tuon ikäisen kanssa vääntämisen ja aina hän on kouluun lähtenyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että ei hätää onneksi on toimeentulo tuki, jos et kouluttaudu ammattiin ikinä

Vierailija
84/84 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänen pitäisi olla motivoitunut ja kokea jotain sisäsyntyistä tarvetta mennä kouluun? Ei kai kovinkaan moni lapsi koe. Riittää, että käy siellä ja suorittaa sen, mitä pitää. Ongelma kuulostaa olevan se, että lapsen asenne herättää sinussa ikäviä tuntemuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi