Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12-vuotiaalla pojalla tyttökaveri??

Vierailija
09.02.2007 |

Mitäs tuumitte? Eilen sain tietää pojallamme olevan tyttökaverin..Meni kyllä pasmat sekaisin.

No, keskusteltiin sitten pojan kanssa ja ihan tieten kavereita ovat mutta tunnusti kyllä ihastuneensa. Samanikäisiä ovat. tekstarit lentelee iltakaudet ja treffitkin sovittu maanataille. Tänä iltanakin kuulema näkevät kaveriporukassa.

Kerroin sitten vaan asiallisesti että kavereita voivat olla mutta virallinen seurustelu kuuluu myöhemmäksi.

Lienee ihan lapsen ensi-ihastuksia joita tulee ja menee. Mutta jotenkin laittoi miettimään.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt he ovat 24-vuotiaita. Onnellisia ovat ja lapset suunnitelmissa muutaman vuoden päästä kun on opiskelut valmiina.

Vierailija
2/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse " seurustelin" ekan kerran 10-vuotiaana. Se oli kaveruutta, ei mitään muuta. Mutta sama poika ei voinut olla kaveri kenenkään muun kanssa, koska me " seukattiin <3

Mun veljelläkin oli tyttöystävä jo 11-vuotiaana. Yllättävää kyllä, sama tyttö on pysynyt matkassa jo kauan: veljeni on nyt 29 v ja naimisissa tämän ala-aste aikaisen tytsynsä kanssa. Ovat olleet yhdessä siis jo 18 v! Suhde muuttui varsinaiseksi seurustelusuhteeksi vasta heidän ollessaan 16-vuotiaita, mutta kuulemma jo seiskalla ja kasilla suunnittelivat että sitten kun ovat tarpeeksi vanhoja, alkavat harrastamaan seksiä. Ala-asteella se oli vain ystävyyttä ja tykkäämistä, yläasteella mukaan tuli pusut ja kädestä kiinni pitäminen, vasta lukiossa fyysinen puoli.

Älä turhaan ole huolissasi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli poikakavereita. Pussailtiin ja tanssittiin discossa hitaita ja jollain oli kaulat täynnä fritsuja ja kyllä monet jo kuudennen keväällä harrasti vähän jotain käsipeliä peiton allakin...

Vierailija
4/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka harrasti eka kerran seksiä 9-vuotiaana... no jos sitä nyt siksi voi kutsua. mutta siis tätä seksiä on nykyään niin paljon kaikkialla että lapsetkin tietää miten se tehdään ja saattaa typeryyksissään kokeilla. en kieltäisi tyttöystävää, sehän voi olla vaikka miten sulosta kädestä pitelyä ja kaveruutta. mut ehkä ehdottasin treffipaikaksi vaikka omaa kotipihaa tms :) tai jotenkin.. vahtisin.. vähän ainakin.

Vierailija
5/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain.. Mutta ei mitään vakavampaa, aikalailla kaveruutta.

Vierailija
6/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tuon ikäisenä minulla oli kyllä mielessä kaikki muu paitsi pojat ja seurustelu!

Kyllä sitä nyt ystäviä voi olla mutta jos 12 vuotias tosissaan " seurustelee" niin se on mielestäni luonnotonta.

Miksei lapset saa nykyään olla enää lapsia vaan ruvetaan seurustelemaan jo ala-asteikäisinä ja leikitään aikuista..

Ja jos tuo 9-vuotiaan sekstailu tosiaan on totta niin mielestäni asia on jo lastensuojelullinen. Aivan järkyttävää!! :(

Vierailija
7/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää tyttö tuli synttäreillekkin ja olipa ne eskarin tätien mukaan yllätetty pussaamastakin.

Nyt koulussa pojan luokalla on yksi tyttö, jonka kanssa poikasellani on orastava " rakkaus" .

Opettajan mukaan siellä on vähän menossa sellainen kolmiodraama. Kaksi tyttöä tappelee pojastani. Tämä toinen tyttö oli valehdellut, että tällä ekalla tytöllä on jo poikakaveri, että poikani menettäisi mielenkiintonsa ja ottaisi tämän toisen tytön kaverikseen.

Nuorena ne aloittelee nykyään. Onneksi nyt ei ihan kauhean vakavasta romanssista ole kyse=D

Vierailija
8/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1973 ja kyllä jo mun lapsuudessa oli tyttö- ja poikaystäviä, noin 10-vuotiaasta ylöspäin. Seksiäkin moni harrasti jo yläasteella, tai ainakin väitti harrastavansa.

Vierailija:

itse tuon ikäisenä minulla oli kyllä mielessä kaikki muu paitsi pojat ja seurustelu!

Kyllä sitä nyt ystäviä voi olla mutta jos 12 vuotias tosissaan " seurustelee" niin se on mielestäni luonnotonta.

Miksei lapset saa nykyään olla enää lapsia vaan ruvetaan seurustelemaan jo ala-asteikäisinä ja leikitään aikuista..

Ja jos tuo 9-vuotiaan sekstailu tosiaan on totta niin mielestäni asia on jo lastensuojelullinen. Aivan järkyttävää!! :(

Vierailija
9/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen jotain oppinut näitä teinejä kasvattaessani, niin sen, että eivät tyttökaveri/seurustelu yms juttuja määrittele niinkuin me kolmekymppiset. Tytön koulussa kaikki kuudesluokkalaiset " oli jonku kaa" . Tämä joku oli yleensä samalta luokalta ja vuoden aikana käytiin kaikki luokan pojat läpi :)

Tuon ikäisten yhdessäolo ja seurustelu oli sitä, että kuljettiin isolla kaveriporukalla. Poikakaverin kanssa ehkä käsikädessä, mutta eivät koskaan lähteneet kaksistaan siitä sakista minnekään. Pusuja harjoittelivat, mutta meillä ainakin tyttö veti rajan kielariin. " Jos antaa kielareita, on jakorasia" :)

Kyllä meilläkin aluksi hämmästeltiin tuota poikakaveri/tyttökaveri -nimitystä, mutta keskusteltiin asiasta ja jäätiin varovasti seuraamaan takavasemmalta. Semmoisia pikkuihastuksia, yhdenkään perään ei jääty itkemään, päinvastoin. Poikaa saatettiin vaihtaa lennosta sen takia, kun sattui tulemaan vääränmerkkinen paita päällä kouluun... " varmaan mä jonku skeittarin kanssa oon..."

Vierailija
10/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt viljelet noita katkeria " faktojasi" täällä.

Vierailija
11/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla oli ns. hyvä perhe: molemmat vanhemmat, ei alkoholiongelmaa. Ne jotka oli eroperheistä, ja joiden kotien yleensä tiedettiin olevan ns. huonompia koteja, ei seukanneet...

Suositut ja sosiaaliset lapset yleensä on niitä, joista tykätään, ja jotka " seurustelee" . Se on kaveruutta ja tykkäämistä, ei muuta.

Eri asia sitten on nämä, jotka harrastavat seksiä jo 12-14-vuotiaana. Heillä voikin olla kyse jostain huomion hausta, läheisyyden tarpeesta, jota ei kotoa saa.

Itse " seurustelin" 11-vuotiaana ekan kerran: tykkäsin yhdestä pojasta, ja hän tykkäsi minusta. Tanssittiin koulun discossa hitaita, ja lähetettiin toisillemme kirjeitä missä luki " mä tykkään susta" . Joskus " treffailtiin" , siis mentiin kaveriporukalla ulos, tai joskus poika tuli hakemaan mua ulos, mentiin vaikka puistoon keinumaan. Ja aivan varmasti olen saanut kotonani erittäin paljon huomiota, välittämistä ja rakkautta!

Vierailija:

Tyypillisesti lapsena alkavat " seurustella" ne, jotka kotona jäävät ilman huolenpitoa tai huomiota.

Vierailija
12/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vahtiakin. Alaikäisiä lapsia ne on! treffit on ihan kaupungille vaan pyörimään.

Onneksi tuon ikäiset ei pääse vielä kovin kauas ilman kuskia :) Tyttökin asuu aika kaukana ja kyytien takia harvoin pääsee kaupungille. Pienellä paikkakunnalla asutaan.

Ja lapsi on lapsi. Ei todellakaan seksi kuulu tuohon ikään, vaikka sitä pursuaakin joka tuutista. Eikä tarkoituskaan ole päästää yökylään tai iltamyöhään johonkin. Eiköhän meidänki poju tiedä mistä ne vauvat tulee ;)

Kyllä meillä pojan kanssa puhuttiin että siivosti pitää käyttäytyä. Ja uskon ja luotan kyllä, on meillä sen verran hyvät välit.

Ja ihan mukava oli lukea juttuja joissa nämä " lapsirakkaudetkin" ovat onnistuneet. :) Onhan se niin ihanaa....muistaa itekkin ne ekat ihastukset...:D

Vierailija
13/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä tykkäisi jos oma lapseni ilmoittaisi 12 vuotiaana seurustelevan. No, mä taidan ollakin tällainen vanhanaikainen tapaus.. ;)

Vierailija
14/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" seurusteli" 11v ja muutenkin hänellä on paljon poikia kavereina, toki myös tyttöjä. Minusta asian seuraaminen oli mukavaa ja niin liikkistä välillä:) onhan tuossa iässä seurustelu " hieman" erilaista kuin vanhempana, eivätkä kestä kauaa.

Meillä ainakin tytär kertoi avoimesti asiasta.

Vierailija
15/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallinen nuoriska järjesti joka viikko ala-asteikäisille discon, jonne oli yläikäraja 13-v. 9-vuotias olin, kun tuo aloitettiin ja joka viikko sinne mentiin. Illan kohokohta oli, kun sai tanssia hitaita... Ja jos joku poika tykkäs vähän enemmän, niin saattoi ostaa limun/tikkarin.

Kuudesluokkalaisista " rohkeimmilla" oli jo poikakaveria ja fritsuja kaulassa. Seksikokeilut ymmärtääkseni jäi yläasteelle. Paitsi tietenkin tarkkispoikien puheissa :) Ja luokan halveksituimmalle tytölle ilmestyi tyhjästä maine, että muka olisi discoiltana antanut jonkun pojan hipelöidä housujenkin alta... Tämähän oli _ehdottomasti_kiellettyä_, kunnon tytöt piti napit kiinni...

Vierailija
16/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä just.

heti syyllistetään että kotona ei oo saanu rakkautta ja huomiota ja blaa blaa...

Meillä on hyvät ammatit, lapsista todella pidetään huolta ja huomioidaan. Rahaa on. Ja sosiaalisia, paljon on ystäviä niin perheellämme kuin jokaisella omansa.

Itse laitan kyllä tuon rakkauden ihan ihastuksen piikkiin, jos nyt kaveriporukoissa hengailevat niin ihan jees. Eiköhän noita liene kaikilla ollut, luulisin.

Seuraan kyllä tilannetta ja jutellaan kyllä pojan kanssa jatkossakin. Meille kun voi ja saa kertoa jos on asiaa.

ap

Vierailija
17/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitpahan tilaisuutesi päästä leveilemään, että massia piisaa.

Yleensä ne joilla on oikeasti rahaa eivät sitä noin mainosta, päinvastoin...

Rahaa on.

Vierailija
18/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttökaveri heti sitä että nussitaan joka nurkan takana aina kun voi??

Hei Haloo!

Eiköhän 12-v ajattele ihastumisiaan hiukan eri tavalla kuin te paatuneet aikuiset????

Kaveri on kaveri. tyttö tai poika. Niitä tulee ja menee tuossa iässä. Kun pitäis muka jo olla " jonku kaa." Eikä siinä muuta. Se voi olla aika liikuttavaakin katella. Jos nyt tekstareita lähetellään ja harvoin nähdään ja vielä kaupungilla niin tuskin siinä mitään kauheesta on kyse.

Vierailija
19/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä ammateilla ja rahalla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko perhe onnellinen ja voiko lapset perheessä hyvin. Vain sinun arvomaailmassasi näillä on merkitystä ja näköjään hyvin paljon.

Vierailija:

niinpä just.

heti syyllistetään että kotona ei oo saanu rakkautta ja huomiota ja blaa blaa...

Meillä on hyvät ammatit, lapsista todella pidetään huolta ja huomioidaan. Rahaa on. Ja sosiaalisia, paljon on ystäviä niin perheellämme kuin jokaisella omansa.

Itse laitan kyllä tuon rakkauden ihan ihastuksen piikkiin, jos nyt kaveriporukoissa hengailevat niin ihan jees. Eiköhän noita liene kaikilla ollut, luulisin.

Seuraan kyllä tilannetta ja jutellaan kyllä pojan kanssa jatkossakin. Meille kun voi ja saa kertoa jos on asiaa.

ap

Vierailija
20/37 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä yhdessä viestissä tarkoitettiin seksin aloittamista 12-14v, eikä tarkoitettu sinun tapaustasi:) vaan yleisesti pohdittiin asiaa.

Ei 12v seurustelussa ole mitään pahaa, kun molemmat ovat samanikäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme