Mikä on teidän suurin ilmastoteko?
Mä en juurikaan lennä, enkä aio ottaa lemmikkiä ja kierrätän paljon. Näillä toimin osallistun itse, mites te muut?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
En lennä enkä omista autoa. Molemmat tosin rahan eikä ilmaston takia.
Ovat silti ilmastotekoja. Ilmasto ei välitä motiivistasi.
Kerran pieraisin vain puolet siitä määrästä mitä yleensä
Lemmikeistä sen verran, että en lähtisi siihen, että lopetetaan kaikki lemmikit, että ilmasto pelastuu. Sen sijaan suosittelen kaikkia kissan omistajia huolehtimaan kissojensa steriloinnista. Tälläkin hetkellä sivustot ovat täynnä kissanpentuilmoituksia. Kohta alkaa löytyä kesäkissoja kesämökkialueilta.
Vierailija kirjoitti:
Ekoversio hiroshiman pommista suoraan keskelle kiinaa niin še korvaa suomalaisten aiheuttamat päästöt viimeisen 200 vuoden ajalta nollaten ne kokonaan.
Eiköhän paremmin toimisi se, että lopetamme kiinalaisten tuotteiden ostamisen. Mehän niitä Kiinan päästöjä aiheutamme, kun ostamme siellä tuotettuja tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekoversio hiroshiman pommista suoraan keskelle kiinaa niin še korvaa suomalaisten aiheuttamat päästöt viimeisen 200 vuoden ajalta nollaten ne kokonaan.
Eiköhän paremmin toimisi se, että lopetamme kiinalaisten tuotteiden ostamisen. Mehän niitä Kiinan päästöjä aiheutamme, kun ostamme siellä tuotettuja tavaroita.
Varmastikin näin, jos olisi vaihtoehtoja. Edes parempia. Intia tai Pakistan eivät taida olla sen kummempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmastikin näin, jos olisi vaihtoehtoja. Edes parempia. Intia tai Pakistan eivät taida olla sen kummempia.
Kotimaisia tuotteita varmasti kaikki haluaisivat ostaa, mutta harvalla rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus tarkoittaa että samat työ tehtävä saastuttavammassa maassa kun ei Suomesta löydy tekijöitä.
Suomi 100g CO2/kWh
EU 200g/kWh
Intia/Kiina noin 800g/kWh
Tämä. Suomessa ei ole 300 000 työtöntä jo nyt ja automaatio ei kehity enää.
Lennän hyvin harvoin. Asun pienen energiakulutuksen rivarissa. Autoilen mitä tarvii bensalla, mutta omatunto kestää sen oikein hyvin, varsinkin kun sekin aika pieniruokainen.
Vastustan metsätuulivoimaloita.
Teen paljon muutakin ilmastoa hyödyttävää, kuten olen lähes kasvissyöjä, en paljon lentomatkaile, ei omaa autoa jne., mutta metsätuulivoimaloiden vastustaminen on merkittävin.
Ei ole lapsia, en matkusta ulkomaille, en omista autoa, en polta tupakkaa, en syö lihaa, kierrätän.
Ilmastossa on lämpenemisvaihe ilman ihmistäkin joten turha näperrellä sitä vastaan ainakaan suomessa. Toki jos haluaa itseään kiusata niin mikä ettei.
Piereskelen ainoastaan sisällä!
Kaks autoa, kilo lihaa päivässä, öljylämmitys ja monta kertaa vuodessa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus tarkoittaa että samat työ tehtävä saastuttavammassa maassa kun ei Suomesta löydy tekijöitä.
Suomi 100g CO2/kWh
EU 200g/kWh
Intia/Kiina noin 800g/kWh
Mutku suomi on lämmin maa intiassa joudutaan lämmitämään isoa maata
En syö enää kasviksia, niin ei tule suolistokaasua
Miksi kaikki puhuu lentämisestä, vaikka internetin käyttö tuottaa enemmän co2 päästöjä?
Vierailija kirjoitti:
Olen lentänyt viimeksi v. 2008.
Minä vuonna 2004
Ja miksi ihmiset laittaa pitkiä listoja, kun kysytään suurinta?