Synnytän kotona.
Voin jo kuvitella sen. Olen kotona, ja tunnetta on ilmassa odotus kutittaa vatsan pohjassa. Supistukset tulevat säännöllisinä, kohta olen äiti. Koko huone on täynnä rauhallista valoa ja lämmin tunnelma ympäröi. Kumppanini tukee minua, hänen kädenpuristuksensa rauhoittaa minut. Hengitän syvään ja työntää. Ympärilläni on turvallinen tila, ja pian kuulen ensimmäiset itkut. Tämä hetki on taianomainen, ja sydämeni täyttyy rakkaudesta. Pienet kädet tarttuvat minun sormiin, ja tiedän, että elämäni on muuttunut ikuisesti.
Kommentit (33)
Ison riskin otat ja sitten on myöhäistä katua. Tiedätkö, montako hätäkeisarileikkausta Suomessa tehdään vuosittain tapauksissa, joissa kaikki oli ns. hyvin ennen synnytystä?
Ja kaiken tämän keskellä palstailet🤔
Itse ajattelin synnyttää pimeässä luolassa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän
Minä synnytin tuokkoseen jossa on rahkasammalta. Seuraavaksi haaveilen vesisynnytyksestä pesuvatiin.
Vierailija kirjoitti:
Pimmeestä tunnelista se lapsikin puskee mualimaan.
Synnytin keijupölyaltaassa oranssin umaamin.
Ja kukahan sitten siivoaa jäljet?
Itse menen metsään ja toivottavasti saan synnyttää karhun avustamana, sillä mahdollinen mieslääkäri on minulle suuri uhka. Pelkään tarvitsevani lääkärin apua synnytyksessä joten menen mielummin metsän rauhaan sammalpedille kun aika koittaa 🥰
Haluaisin synnyttää joessa raakkujen keskellä.
Koko ap:n tarina on pelkkää paskan synnytystä.
Wau!! Itse just nimenomaan kaipaan muita siihen synnytykseen!!
Mielestäni suunniteltu kotisynnytys on vastuuton. Vaikka paikalla olisi kätilö. Jos hätäsektiota tarvitaan, se pitää tehdä heti eikä siinä vaiheessa ehdi enää sairaalaan ajoissa edes ambulanssilla. Kätilökään ei voi yksin tilanteessa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin synnyttää joessa raakkujen keskellä.
Pitää sitten olla tarkkana, jotta ottaa oikean raakkujan kotiin
Mä synnytin esikoisen kotona. Tai oikeammin kotisaunan paljussa tuossa pihalla.
Miettinyt, että toisenkin synnyttäisin samalla tapaa. Kaikki meni hyvin. Paikalla oli palkattu kätilö, erikoissairaajanhoitaja ltätini ja ensihoitaja-puolisoni. Vain kaksi noista oli paikalla paljulla.
Ennen synnytystä paikat pesi teinisiskoni ja synnytyksen jälkeen mieheni. Eikä sitä sotkua nyt niin ollut, mitä ihmiset kuvittelee.
Ihanaa