Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytän kotona.

Vierailija
28.08.2024 |

Voin jo kuvitella sen. Olen kotona, ja tunnetta on ilmassa odotus kutittaa vatsan pohjassa. Supistukset tulevat säännöllisinä, kohta olen äiti. Koko huone on täynnä rauhallista valoa ja lämmin tunnelma ympäröi. Kumppanini tukee minua, hänen kädenpuristuksensa rauhoittaa minut. Hengitän syvään ja työntää. Ympärilläni on turvallinen tila, ja pian kuulen ensimmäiset itkut. Tämä hetki on taianomainen, ja sydämeni täyttyy rakkaudesta. Pienet kädet tarttuvat minun sormiin, ja tiedän, että elämäni on muuttunut ikuisesti.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raimo-setä sontii kotona kylpyammeeseen. Raksilan sarjakakkaaja-simulaatio.

Vierailija
22/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Veikkaan että naapurit hälyttää poliisit siinä kohtaa kun olet rauhallisesti rääkynyt 6 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä synnytin esikoisen kotona. Tai oikeammin kotisaunan paljussa tuossa pihalla.

Miettinyt, että toisenkin synnyttäisin samalla tapaa. Kaikki meni hyvin. Paikalla oli palkattu kätilö, erikoissairaajanhoitaja ltätini ja ensihoitaja-puolisoni. Vain kaksi noista oli paikalla paljulla.

Ennen synnytystä paikat pesi teinisiskoni ja synnytyksen jälkeen mieheni. Eikä sitä sotkua nyt niin ollut, mitä ihmiset kuvittelee.

Ja naapurit ja ohikulkijat tuijottivat vieressä. 

Vierailija
24/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Veikkaan että naapurit hälyttää poliisit siinä kohtaa kun olet rauhallisesti rääkynyt 6 tuntia.

Eihän kaikki synnytä yhtä rumasti kuin sä.

Vierailija
25/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskikirjallisuutta.

Vierailija
26/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kätilö, mies.

Vierailija
27/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä synnytin esikoisen kotona. Tai oikeammin kotisaunan paljussa tuossa pihalla.

Miettinyt, että toisenkin synnyttäisin samalla tapaa. Kaikki meni hyvin. Paikalla oli palkattu kätilö, erikoissairaajanhoitaja ltätini ja ensihoitaja-puolisoni. Vain kaksi noista oli paikalla paljulla.

Ennen synnytystä paikat pesi teinisiskoni ja synnytyksen jälkeen mieheni. Eikä sitä sotkua nyt niin ollut, mitä ihmiset kuvittelee.

Ja naapurit ja ohikulkijat tuijottivat vieressä. 

Naapureita oli kuten muitakin läheisiä, mutta he pysyivät talossa sisällä. Ymmärsivät antaa rauhan. Ohikulkijoita olisin kyllä ihmetellyt jo mäkin, jos sinne saakka olisi eksynyt ohistelemaan. :D

Vierailija
28/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kätilö, mies.

Etpä muuten ole.

Vierailija
29/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon tullut kuunneltua tuota lässytystä ettei enää huvita. Ei pysty epiduraalia antamaan siinä vaiheessa kun te sen sitten viimein tajuatte pyytää.

Olen tehnyt aloitteen vastamelukuulokkeiden hankinnasta synnytyshenkilöstölle ja muille synnyttäjille. Se puuduttamattoman rääkyminen vaarantaa kuulon.

Vierailija
30/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole yhtä väljiä kuin sä. 

Vierailija
31/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kätilö, mies.

Etpä muuten ole.

Olen. Ja vtun kyllästynyt akkoihin, joiden mielestä luomukärsimys on saavutus.

Vierailija
32/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai oot muistanut juoda pullon punkkua päivittäin ja kessutella askillisen?

Vierailija
33/33 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei ole yhtä väljiä kuin sä. 

Hengittämisestä ja lihastenkäytöstä kaikki on kiinni. Niin ja oppii olemaan rauhassa. Liian moni menee paniikkiin kivun kohdatessa. Siinä kun hetken miettii ja rauhoittuu, niin endorfiini ottaa vallan. Ei tarvita ulkoilisia kivunlievityksiä. Niin harmi, kun tätä ei opeteta missään neuvoloissa. Eipä tarvis kivuissaan kenenkään huutaa missään.

Kotisynnyttäjä, mutta tässä väittelyssä ohikulkija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi