Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako työn hakeminen ketään muuta?

Vierailija
28.08.2024 |

Sitä kun tuntuu, että hakijalta vaaditaan lähestulkoon mahdottomia ihan perustöihin ja kaikkien hakemusten, cv:n haastatteluvastausten ja kaiken muun mahdollisten pitää olla täydellisiä ja suunnilleen täytyy osata lukea rekrytoijan ajatuksia, jotta osaa tehdä häntä miellyttävän hakemuksen. Ja välillä tulee sellainen olo, että onko töiden hakeminen ylipäänsä täysin turhaa touhua, kun onnistumisprosentti on tasan 0

En minä töitä ja työntekoa pelkää, mutta niihin töihin pääseminen tuntuu olevan täysin mahdotonta.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan laittanut rennosti mailia tai soittanut vaikka olisikin joku lomake mikä pitää täyttää. Cv.tä en ole tehnyt ikinä. 

Otan haastatteluun mukaan työtodistukset ja kerron että osaan hommat ja lapio heiluu reippaaseen tahtiin. 

Olen saanut yhden kerran "valintamme osui kuitenkin toiseen..." tyyppisen vastauksen. 

Varmasti tilanne on hankalampi monilla muilla aloilla ja koulutuksilla, mutta oma alani on spesifiä huoltotyötä ja olen tehnyt sitä 20v. 

Vierailija
2/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Olen työtön ja häviävän pieni määrä avoimista työpaikoista palkkaa työttömän hakijan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ihan äsken samassa tilanteessa. Sitten tein yhden hakemuksen puolihuolimattomasti kopioiden suurimman osan toiseen samanlaiseen työhön kirjoittamastani hakemuksesta. Pääsin haastatteluun ja kolmen haastattelun jälkeen sain työtarjouksen. Siitä toisesta paikasta lähes samalla hakemustekstillä "kiitos kiinnostuksesta, mutta valintamme ei kohdistunut sinuun" ilman haastattelua.

Nyt pitäisi olla helpottunut. Mutta silti ahdistaa.

Vierailija
4/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston puhelut ahdisti paljon enemmän,siksi en hae enää soviteltua päivärahaa.

Vierailija
5/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se ahdistaa, etten ole koskaan hakenut paikkaan, jossa olisi alle 50 hakemusta. Yleensä 100-200. 

Se ahdistaa. 

Vierailija
6/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa. Olen työtön ja häviävän pieni määrä avoimista työpaikoista palkkaa työttömän hakijan.

Suosittelen menemään mihin tahansa työhön muutamaksi kuukaudeksi vaikka vuokrafirman kautta. Monet työnantajat ei palkkaa työttömiä huonojen kokemusten takia. 

Meidän firmassa esim kävi muutama pitkäaikaistyötön ja eivät heränneet tai tulleet töihin ajoissa, pomolla meni hermot. Se että on ollut vaikka 6kk missä tahansa työssä kertoo kyvystä herätä töihin.

Vierailija
7/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston puhelut ahdisti paljon enemmän,siksi en hae enää soviteltua päivärahaa.

Samoin. Siksi en ole hakenut työttömyyspäivärahaa vaan elänyt pelkillä säästöillä. Ei ne eläkeikään asti tosin riitä joten joku päivä tuokin on vielä edessä taas.

Vierailija
8/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Haen yhtä työpaikkaa aina 3kk aikana. Täytän hakemuksen ja lähetän. CV:tä mulla ei ole joten paikkoihin mihin vaaditaan  CV en laita hakemusta.

Vierailija
9/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän toivottomalta tuntuu 60 vuotiaasta kun lähes aina töihin otetaan puolet nuorempi.

Vierailija
10/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi sanottuna ahdistaa. Mutta voisiahan sitä ahdistua myös siitä, että ei ehkä ole koskaan mahdollsiuutta saada lapsia tai löytää kumppania tai ostaa vaikka omaa asuntoa ja tai siitä, että käytti useamman vuoden opiskeluun ja kuvitellen ja luullen, että parempi koulutus mahdollsitaisi muuallakin kuin tilastoissa paremmin työn saannin. Saattaisihan sitä muutakin kuin ahdistua kun kokee, että välillä eläisi ihan eri maailmassa kuin vanhat kaverit, jotka eivät saata ymmärtää, miksi en saa/ löydä töitä. Tai kokea itsensä huonoksi ihmiseksi lähes joka kerta kun avaan tämän palstan vain lukeakseen kuinka joku haluaa potkia ja halveksia työttömiä, joista ovat huudahduksrt, menkää töihin. Tai kuinka meillä olisi heillä olsii minun kaltaiselleni työttömälle lenkin päässä silmukkaa tarjolla tai saunan takana tilaa.   

Vierailija
11/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen menemään mihin tahansa työhön muutamaksi kuukaudeksi vaikka vuokrafirman kautta. Monet työnantajat ei palkkaa työttömiä huonojen kokemusten takia. 

Meidän firmassa esim kävi muutama pitkäaikaistyötön ja eivät heränneet tai tulleet töihin ajoissa, pomolla meni hermot. Se että on ollut vaikka 6kk missä tahansa työssä kertoo kyvystä herätä töihin.

Totta,kyllä työttömyys näyttää työnantajan suuntaan todella pahalta palkkaamista miettiessä.

Vierailija
12/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, mutta onneksi ei toistaiseksi tarvitse hakea töitä.

Vierailija
13/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työn hakeminen sinänsä ahdista, mutta sitä edeltävä irtisanotuksi joutuminen kyllä, ja pelko taloudellisesta selviämisestä.

Vierailija
14/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalle pääset helposti esim lidliin tai k markettiin  yms ilman koulutusta. Oletko hakenut? 

Vierailija
15/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalle pääset helposti esim lidliin tai k markettiin  yms ilman koulutusta. Oletko hakenut? 

En ole ap mutta kassalle en mene. Hyllyttämään voisin mennä mutta hakevat vaan kassalle. Enkä tiedä onko se nyt niin helppoa kun tiedän niihin hakeneita (cv kunnossa heillä jne) ja silti eivät päässeet.

Vierailija
16/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäkää asia toisinpäin, ottaisitko ensimmäisen ovesta tulijan töihin, jos olisit yrittäjä ja palkkaisit työntekijän? 

Suomessa kun on se ongelma, jos valitset väärän, ei siitä kovin helpolla pääse eroon.

Vierailija
17/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääntäkää asia toisinpäin, ottaisitko ensimmäisen ovesta tulijan töihin, jos olisit yrittäjä ja palkkaisit työntekijän? 

Suomessa kun on se ongelma, jos valitset väärän, ei siitä kovin helpolla pääse eroon.

Pääseehän siitä nykyisin helposti. Maksimissaan 6kk koeaika ja määräaikaisenakin voi ottaa.

Vierailija
18/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Vaikka on hyvä koulutus ja työkokemusta jo hakemuksen aloittaminen tuntuu päivä päivältä vaikeammalta. Jo paikkojen selaamiseen on noussut kynnys. Turhautuminen ja varsinkin sellaisten paikkojen hakeminen, joihin on "ylipätevä" tuntuu nololta. Tekisi mieli selittää, että tein jo viisitoista vuotta sitten tuota vaikeampia hommia kesätöissä.

Lisäksi ihmetyttää se ilmoitusten höpinä vastuullisuudesta, hauskasta työporukasta ja eduista, muttei edes anneta viitettä, mitä ollaan ajateltu palkattavalle maksaa. Monesti laitetaan headhunterin kautta ilmoitus, jossa ei kerrota firman toimipaikkaa, kokoa tai nimeä, jotta voisi haarukoida onko tekemisissä kolmen hengen kioskin vai sata henkeä työllistävän teollisuusyrityksen kanssa. 

Vierailija
19/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun niitä töitä ei vielä ole, niin pitää hakea jotain ihan mitä sattuu työpaikkaa.

Vierailija
20/45 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa alkaa ahdistaa ja turhauttaa kun olet tehnyt satoja hakemuksia ja päässyt pieniin määräaikaisuuksiin silloin tällöin ja vieläkin on se kultakimpalepaikka saamatta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi