Minä en saa lainkaan perintöä
Ikää reilut viisikymppiä, ja tuttavat melkein järjestäin perineet jotakin. Mulle ei jää mitään, ja ilmeisesti se on aika harvinaista tässä ikäluokassa? Onko muita joiden vanhemmat ovat olleet varattomia/eläneet kädestä suuhun?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me - minä ja puoliso- on saatu yhteensä 30000 eur perintöä. Sen verran laittaa kahden ihmisen palkoista sivuun vuodessa. Eli jos sille tuntuu, laitetaan itse tienaamamme rahat iloisesti menemään vanhuudessa. Lapsille jää ehkä se 30000 ja sen verran, että tuhkauskulut tulee maksettua.
Isot on tulot jos niistä saa 30 000 säästettyä vuodessa. Jos menot vähintään 1500 e kk nuppi.. 1300 pitäs säästää per nuppi/ kk?!
En mä nyt omaa palkkaani niin isoksi sanoisi. Nettona tulee 3800€/kk ja säästöön ja sijoituksiin menee tuo noin 1300€/kk. Vuokraan menee 1600€/kk ja loput laskuihin.
Ikää 55 v enkä tule saamaan perintöä, vanhemmat asuu vuokralla ja elää aika lailla kädestä suuhun, pieni vararahasto ( hautajaisrahat) on tilillä. Miehen vanhemmat omistavat vanhan ok-talon syrjäseudulla, joten vaikka sieltä joskus tulisikin perintöä niin se lienee enemmän rasite. Mutta ihan mukavasti pärjätään omilla tienesteillä, joten emme valita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka jäävät ilman perintöjä, olkaa onnellisia, sillä Teidän ei tarvitse maksaa perintöveroa!
Eikä kannata mennä koskaan töihin, koska joutuu palkastakin maksamaan veroa.
Muuttakaa te perinnöttömät sukunne kirous ja jättäkää lapsillenne kuntoon perintö, vähintään satoja tuhansia. He sitten tulevat jatkamaan tätä sukunne uutta perinnettä.
Vierailija kirjoitti:
En jotenkin ymmarra perinnon odottamista.. Ne on vanhempien rahoja ja saavat kuluttaa viimeiseen senttiin.
Toivottavasti vanhemmat tosiaan käyttävät omat rahansa omaan hyvinvointiin.
Järkkyä kuunnella miten perilliset oikein odottavat että pääsevät jakamaan perinnön jonka hankkimiseen eivät itse ole millään tavalla osallistuneet.
Minä olen 68 v. ikisinkku enkä ole koskaan saanut keneltäkään yhtään mitään. Vanhemmilta eikä kotinsa ja omaisuutensa sota-aikaan Karjalaan jättäneiltä isovanhemmilta ei ole jäänyt perintöjä. Köyhyys on periytyvää ja harva pelkillä palkkatuloilla elämänsä elänyt tavallinen palkkatyöläinen on päässyt rikastumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki saa. Mieheni sai perintöä noin 30 000 Euroa eli sai toki, mutta eipä tuota isona summana voi pitää. Siis äidiltään. Isä oli kuollut jo kasarilla kuraojaan juoppona. Toisaalta toiset saa paljonkin. Juuri kaveri sai viime vuonna lähes miljoonan ainoana lapsena ja omalla tavallaan ihan "tavallisen" perheen lapsi. Äkkiähän noilla iäkkäillä on se miljoona tai vähintään 500 000 Euroa, jos ovat olleet pihejä koko ikänsä, sijoittaneet ja tehneet ahkerasti töitä.
Omaa perintöä en osaa vielä sanoa. Riippuu siitä, paljonko vanhemmat intoutuu tuhlaamaan. Tuskin intoutuvat, koska
Tartun nyt lillukanvarsiin, mutta nuo sinun äkkiähän ja koko ikänsä eivät ihan täsmää.
70-luvulla syntynyt enkä saanut mitään perintöä, päinvastoin omista rahoista jouduin maksamaan hautajaiskulujakin. Molemmat vanhemmat duunareita, toinen juomisen takia eläkkeellä kunnes kuoli viinaan ja toinen oli pitkään pienellä sairaseläkkeellä. Ei mitään omaisuutta jäänyt kummaltakaan.
En osaa olla kateellinen heille, jotka ovat jotain perintöä saaneet. Itse säästän palkastani joka kuukausi rahastoon ja asun omistusasunnossa. On sitten lapsilleni jotain jättää.
Valitettavasti perin vanhempieni porvaritalosta puolet, verojen määrä pelottaa jo ennalta. Jos ja kun luultavasti testamentannut lapselleni niin joudun sen lunastaa että he pääsevät eroon
En saa mitään, mutta jos minulla olisi lapsia, saisivat noin miljoonan.
Sukupolvien yli käyvä varallisuudenhallinta on tärkeää lasten tulevaisuuden kannalta.