Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en saa lainkaan perintöä

Vierailija
27.08.2024 |

Ikää reilut viisikymppiä, ja tuttavat melkein järjestäin perineet jotakin. Mulle ei jää mitään, ja ilmeisesti se on aika harvinaista tässä ikäluokassa? Onko muita joiden vanhemmat ovat olleet varattomia/eläneet kädestä suuhun?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me - minä ja puoliso- on saatu yhteensä 30000 eur perintöä. Sen verran laittaa kahden ihmisen palkoista sivuun vuodessa. Eli jos sille tuntuu, laitetaan itse tienaamamme rahat iloisesti menemään vanhuudessa. Lapsille jää ehkä se 30000 ja sen verran, että tuhkauskulut tulee maksettua.

Isot on tulot jos niistä saa 30 000 säästettyä vuodessa. Jos menot vähintään 1500 e  kk nuppi.. 1300 pitäs säästää per nuppi/ kk?! 

Mutku menee joku 800-1000 e/kk/näkö. Leveästi jos elellään.

Vierailija
42/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka jäävät ilman perintöjä, olkaa onnellisia, sillä Teidän ei tarvitse maksaa perintöveroa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on järjestään.

Niin saatana.

Vierailija
44/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloisten vanhempien ainoa lapsi ja perintöä on tulossa. Kerrostalohuoneisto Ullanlinnasta, mökit Lapista ja Saaristosta sekä muhkea osakesalkku. 

Vierailija
45/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata perinnöistään kenelekkään kertoa, naapurit kulkevat naamat nurinpäin kateudesta ja jotkut ystävät välttelevät kateuksissaan.

Vierailija
46/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin jätkä peri 20-kymppisenä talon, maat,metsät ja rahaa...kyllä on elämä ollut uomissaan jo 40 vuotta..on ollut kaikki harrastusvehkeet,autot ,veneet,traktorit sun muut härvelit...ja s-tana sen omahyväinen naama...tietää että muita kyrsii...minulla on,teillä ei mitään,köyhät..

Olet 60 vuotta ja vielä mietit naapurin 40 vuotta sitten saamaa perintöä? Älä viitsi.

Perintöhän ei edes ole hänen oman työnsä tulos.

Vierailija
47/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä on saatavissa, on saatavilla jo nyt ja maailmankeikkeus kastelee meidät läpimäriksi sillä joka mikrosekunti. Mitä VITTUA me teemme joillain perinnöillä kysyn vaan.

Vierailija
48/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäänee pieni kerrostaloasunto muuttotappiokunnassa.

Vierailija
49/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tavallisesti perintö tuo mieleen suuret rahasummat. Oikeassa elämässä perinnönsaajien perintöosuuksien keskiarvo oli noin 39 700 euroa ja mediaani noin 13 700 euroa."

En nyt olisi kovin kateellinen tuosta 13.700€:n mediaanista, enkä edes 39.700€:n keskiarvosta. Ei ne juuri keski-ikäistä ja keskiluokkaista elämääni hetkauttaisi. Noista kun vielä maksaa hautajaiskulut ja perintöverot. 

Minä olen saanut perintöä elämäni aikana yhteensä noin 225 000 €. Mukana laskuissa asunto ilman lainaosuutta. Enkä ole lähelläkään vittäkymppiä. Ikäni ei ala edes nelosella, vaan joko kakkosella tai kolmosella. Ken tietää...

Vierailija
50/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me - minä ja puoliso- on saatu yhteensä 30000 eur perintöä. Sen verran laittaa kahden ihmisen palkoista sivuun vuodessa. Eli jos sille tuntuu, laitetaan itse tienaamamme rahat iloisesti menemään vanhuudessa. Lapsille jää ehkä se 30000 ja sen verran, että tuhkauskulut tulee maksettua.

Isot on tulot jos niistä saa 30 000 säästettyä vuodessa. Jos menot vähintään 1500 e  kk nuppi.. 1300 pitäs säästää per nuppi/ kk?! 

no ei ole. Itse olen saanut kerrytettyä parissa vuodessa 130 000 € sijoitusvarallisuuden, eli keskimäärin 65000/vuosi. Tästä vauhti vain kiihtyy...

Vierailija
51/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata perinnöistään kenelekkään kertoa, naapurit kulkevat naamat nurinpäin kateudesta ja jotkut ystävät välttelevät kateuksissaan.

Tätä ei muuten uskoisi ellei itse kokisi 😃 Ihmettelin, mikä helvetti kaveria riivaa, viisikymppistä ihmistä. Mun hikinen perintöhän sitä raasti! Jeesus armahda, olen koko ikäni sairastanut ja kaikki asiat mennyt päin sanonko mitä! Sitten joku viitsii mun pieniä rahojani kadehtia! Suomi!

Vierailija
52/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Eiköhän tuo ole enemmänkin ahneiden ja materialistinen suurten ikäluokkien juttu. :D

Vierailija
53/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on järjestään.

Niin saatana.

Kiitos tuestasi, mutta ei nyt sentään tarvitse voimasanoja käyttää.

Vierailija
54/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tavallisesti perintö tuo mieleen suuret rahasummat. Oikeassa elämässä perinnönsaajien perintöosuuksien keskiarvo oli noin 39 700 euroa ja mediaani noin 13 700 euroa."

En nyt olisi kovin kateellinen tuosta 13.700€:n mediaanista, enkä edes 39.700€:n keskiarvosta. Ei ne juuri keski-ikäistä ja keskiluokkaista elämääni hetkauttaisi. Noista kun vielä maksaa hautajaiskulut ja perintöverot. 

Minä olen saanut perintöä elämäni aikana yhteensä noin 225 000 €. Mukana laskuissa asunto ilman lainaosuutta. Enkä ole lähelläkään vittäkymppiä. Ikäni ei ala edes nelosella, vaan joko kakkosella tai kolmosella. Ken tietää...

Tietäisiköhän ken, mitä tarkoittaa mediaani tai keskiarvo?

Eri

Vierailija
55/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena pienikin summa olisi ollut merkittävä. Keskiverto perinnönsaaja on kuitenkin lähes 50-vuotias, jolloin omatkin lapset ovat lähtemässä maailmalle ja suurimmalla osalla on jo oma talous kunnossa ja lainat maksettuna ilman perintöjäkin.

Vierailija
56/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän perintö ole näissä tilastoissa se mitä jää perittäväksi kulujen jälkeen eli hautauskulut laskettu pois. Eikä mediaanista mene veroa, niin pieni summa.

Vierailija
57/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki, jotka jäävät ilman perintöjä, olkaa onnellisia, sillä Teidän ei tarvitse maksaa perintöveroa!

olipas hyvä heitto..haist_ wi--u

58/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva tosiaan Suomessa taitaa saada mitään miljoonaperintöjä tai edes satojatuhansia. Muutama kymppitonnikin on keskivertona ihan hyvä summa. Ja koska ihmisten keskimääräinen elinikä on vuosikaudet pidentynyt, moni ehtii itsekin jo eläkkeelle tai ainakin lähelle sitä ennenkuin perintö tulee. Tulevaisuudessa todennäköisesti perintöjen määrät tulevat pienentymään entisestään, koska vanhusten on pakko realisoida omaisuuttaan saadakseen tarvitsemiaan hjoivapalveluita. 

Vierailija
59/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Aika harva tosiaan Suomessa taitaa saada mitään miljoonaperintöjä tai edes satojatuhansia. Muutama kymppitonnikin on keskivertona ihan hyvä summa. Ja koska ihmisten keskimääräinen elinikä on vuosikaudet pidentynyt, moni ehtii itsekin jo eläkkeelle tai ainakin lähelle sitä ennenkuin perintö tulee. Tulevaisuudessa todennäköisesti perintöjen määrät tulevat pienentymään entisestään, koska vanhusten on pakko realisoida omaisuuttaan saadakseen tarvitsemiaan hjoivapalveluita.

Tätähän ei kannattaisi täällä varmaan sanoa, mutta omaan hoitotahtooni olen kirjoittanut, että jos olen täysin hoidon varassa, niin haluan eutanasian, jos siihen on lakisääteinen mahdollisuus.

Vierailija
60/90 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun isäni menehtyi niin teimme veljen kanssa päätöksen että emme ota perintöä. Ne oli isin ja äidin rahat ja nyt kun isiä ei ole niin ne on sitte äidin rahat. Isillä oli jotain sijoituksia, saattaapi olla että arvo nykysin 0 e. Aivan sama. Emme ole perintöhotkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan