Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutan Ruotsiin, ei kiinnosta olla lähemmäs 80-vuotiaaksi töissä

Vierailija
27.08.2024 |

Syitä on toki muitakin, kuten korkeampi elintaso.

Ruotsin kansalaisuuden saa suomalainen jo kahdessa vuodessa ja Suomessa ansaittu eläke on käytettävissä Ruotsissa.

Adjö, kiitos yliopistokoulutuksesta Suomi

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö sinulle Ylen laskuri näytti ? 

Vierailija
2/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään Suomeen, haluan pelätä hauraana vanhuksena työttömyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun voisin tehdä saman. 

Vierailija
4/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno päätös, olen kateellinen sinulle ja unelmoin samasta, itsellä ei ole mahdollista ainakaan toistaiseksi, mutta ehkä jonkain päivänä.

Vierailija
5/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkäslainen eläkeikä siellä rajan toisella puolella sitten on?

Vierailija
6/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ja kenen luulet työllistävän sinut? 

Vierailija
7/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tältä palstalta on muuttanut sinne.  Norjaan myös.

Vierailija
8/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, alallani työpaikoista on valinnanvaraa suurissa Ruotsin kaupungeissa. Olen jo aiemminkin työskennellyt lyhyen aikaa Ruotsissa. Ero työmarkkinoissa on todella suuri. Ruotsissa revitään töihin ja yhä saan kyselyitä sieltä, enkö millään haluaisi tulla takaisin-ap

Vierailija
9/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, kun tästä + 50 jään työttömäksi mihin työllistyn sillä 90-luvun alun merkonomi koulutuksella?😂

Vierailija
10/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, alallani työpaikoista on valinnanvaraa suurissa Ruotsin kaupungeissa. Olen jo aiemminkin työskennellyt lyhyen aikaa Ruotsissa. Ero työmarkkinoissa on todella suuri. Ruotsissa revitään töihin ja yhä saan kyselyitä sieltä, enkö millään haluaisi tulla takaisin-ap

Höpö höpö, ei sua kukaan ole repimässä minnekään. Nyt liioittelet merkitystäsi :D

Vierailija
11/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Ruotsissa r a i s k a t aan naisia lähes eniten koko maailmassa ja jengiväkivalta kukoistaa. Lapsia ei voi päästää edes kouluun ilman saattajaa ja silti voi päästä hengestään. Sven ja Åke vähän siellä vaan keppostelevat. Vaan hyshys!

Keskiluokkaisen ei ole mikään pakko asua levottomilla alueilla. Ihan kaikkea persupropagandaa ei kannata uskoa

Vierailija
12/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta toki, Ruotsissahan on nykyään niin mukavaa! 

😁

Vierailija
13/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ei sua kukaan ole repimässä minnekään. Nyt liioittelet merkitystäsi :D

Mitä ihmeen merkitystä? Et ole varmaan koskaan ollut töissä dynaamisilla työmarkkinoilla, jossa on työvoimapulaa. Olen itse terveydenhoitoalalla Suomessa ja töihin soitellaan ja anellaan, vaikka olen ihan perustason duunari.

Vierailija
14/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen merkitystä? Et ole varmaan koskaan ollut töissä dynaamisilla työmarkkinoilla, jossa on työvoimapulaa. Olen itse terveydenhoitoalalla Suomessa ja töihin soitellaan ja anellaan, vaikka olen ihan perustason duunari.

Juupa juu, ei kukaan ole niin korvaamaton ja haluttu että aneltaisiin töihin.

Vierailija
15/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😁

Kyllä. On se ero niin suuri: rauhallista, tyylikkäästi pukeutuneita ihmisiä, ei päihdeongelmaisia oksentelemassa nurkkiin, kaunista arkkitehtuuria

Vierailija
16/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hej då !

Vierailija
17/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Kyllä. On se ero niin suuri: rauhallista, tyylikkäästi pukeutuneita ihmisiä, ei päihdeongelmaisia oksentelemassa nurkkiin, kaunista arkkitehtuuria

Rauhallista joopa joo, ja ei päihdeongelmaisia, hehheh.. 

Vierailija
18/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitossiivooja? Hoitajapula ei ole lainkaan niin paha kuin Tehyn tädit väittää. 

Vierailija
19/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on kyllä mahtava maa. Jos Suomessa asuminen on kuin ajaisi kuoppaisella ja kapealla asfalttitiellä, niin Ruotsissa eläminen on kuin ajaisi uudella moottoritiellä

Vierailija
20/64 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen jo 60v. Käy sääliksi lapsia, jotka nyt syntyvät. En ihmettele, jos maamme syntyvyys loppuu kokonaan tämän uutisen jälkeen. Kuka tänne tekee lapsia, joilla ei ole elämässä muuta edessään  kuin työtä, 80-vuotiaaksi saakka?