Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki muut veriarvot hyvät, hyvää kolesteroliakin reilusti, mutta sitten sitä pahaa pahaa kolesterolia on liikaa. Miksi näin?

Vierailija
27.08.2024 |

Mistä se tulee, kun ruokavalio on ihan ok.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kolesteroli ei ole terveydelle huono asia, tarkoitan niin sanottua pahaa kolesterolia.

Vierailija
22/24 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lineaarinen tuo asteikko on? Siis siitä ei koskaan oikein sanota mitään. Kun esim. kuume nousee 37 -> 40, se on jo aika paha, mutta jos kolesteroli nousee 3 -> 4, onko se miten paha juttu?

Tutustu Finrisk-laskuriin, asist eivät ole niin yksinkertaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla perinnöllistäkin, mutta itse luulin saavani hyvin vähän tyydyttyneitä rasvoja. Ja koska olen hoikka ja kerroin ruokavalion olevan kasvis-kalapainotteinen, työterveys oli samaa mieltä.

Totuus on kuitenkin toinen, kun olen välillä kirjannut syömisiäni Sulamoon. Suklaa ja juustot ovat itselläni lähes ainoat tyydyttyneen rasvan lähteet, ja nyt odotan näkyykö niiden karsiminen uusintamittauksissa.

Mutta tuo suositusten mukainen tyydyttyneen rasvan määrä on todella pieni, yhtään rasvaisempia liha- ja maitotuotteita syövä ylittää sen hetkessä. Siihen en ota kantaa, ovatko suositukset paikallaan, mutta haluan omalla kohdallani testata saako kolesteroliin alenemaan ruokavaliolla.

Vierailija
24/24 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla perinnöllistäkin, mutta itse luulin saavani hyvin vähän tyydyttyneitä rasvoja. Ja koska olen hoikka ja kerroin ruokavalion olevan kasvis-kalapainotteinen, työterveys oli samaa mieltä.

Totuus on kuitenkin toinen, kun olen välillä kirjannut syömisiäni Sulamoon. Suklaa ja juustot ovat itselläni lähes ainoat tyydyttyneen rasvan lähteet, ja nyt odotan näkyykö niiden karsiminen uusintamittauksissa.

Mutta tuo suositusten mukainen tyydyttyneen rasvan määrä on todella pieni, yhtään rasvaisempia liha- ja maitotuotteita syövä ylittää sen hetkessä. Siihen en ota kantaa, ovatko suositukset paikallaan, mutta haluan omalla kohdallani testata saako kolesteroliin alenemaan ruokavaliolla.

Kyllä kolesterolin saa kohdilleen syömisillä. Tosin tuskin tyydyttyneitä rasvoja välttämällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi