Millainen olisi hyvä hallitus?
Täällä palstalla on ainakin viimeisen 15 vuoden aikana haukuttu jokainen hallitus maanrakoon ja alimpaan helevettiin. Ei kelpaa oikeisto- eikä vasemmistohallitus vaan kaikki ovat aina toinen toistaan huononpia. Olisiko hyvää hallitusta edes mahdollista rakentaa?
Kommentit (38)
Sanna Marin takaisin johtamaan hallitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansallissosialistinen AITO sinimusta hallitus. Saataisiin potkittua kaikki rikolliset muslimit ja äärivassarit helvettiin Suomea pilaamasta.
entä rikolliset persut? ne kaikki tuhannet?
Jokainen persu on joskus vähintään tieliikennelainsäädäntöä rikkonut.
Nykyinen hallitus olisi hyvä, jopa erinomainen, ilman RKP:tä
Hyvä hallitsija:
1. On valmiiksi rahoissaan ja hyvässä statuksessa (ei tarvitse politiikkaa oman etunsa tavoitteluun).
2. Kykenee erittäin korkeatasoiseen ja laaja-alaiseen itsenäiseen ajatteluun.
3. On henkilönä laajasti sivistynyt ja moraalisesti lahjomaton.
4. On historian hallitseva yhteiskunnallinen visionääri, mutta ei ideologi ja dogmaatikko.
5. On ihmisläheinen ja hyväntahoinen yksilö.
6. On superlahjakas ihmisihminen, joka saa pahimmastakin yksilöstä esiin hyvän ihmisen.
7. On erinomainen kommunikoija.
Tällaisia pitäisi löytää yhden hallituksen verran, mutta kun Suomesta ei löydy yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
RKP on hyvällä asialla kun ajaa huoltovarmuussiltaa rakennettavaksi Merenkurkun yli.
Per sut vois heivat v i t t u u n, onko yhtäkään asiaa johon niitä tarvitaan?
Vierailija kirjoitti:
persujakaan ei tarvita
Hyvä hallitus olisi sellainen, joka hallitusasemastaan riippumatta humioisi oppositiota päätöksenteossa. Tämä nyt tapahtuva soutaminen ja huopaaminen on erittäin epähedelmällistä. Se, että saadaan tehtyä päätökset 4 vuodessa, jota seuraava hallitus kumoaa ja sitä seuraava taas veivaa takaisin on ihan hiton typerää. Tämä johtaa siihen, että ei katsota 4 vuotta pidemmäs päätöksissä ja siksi ei saada mitään aikaan.
Yleensä hallituksen viimeinen vuosi on pelkkää vaalipromoa seuraaviin vaaleihin. Katsotaan keinoteltuja numeroita, joissa työttömyys on vähentynyt, mutta unohdetaan kertoa että ovat nyt harjoittelijoita, tai katsotaan numeroita jossa vanhustenhoitoa toteutetaan nyt halvemmalla, mutta unohdetaan kertoa, että mummoilla on perše täynnä ihottumaa, kun kukaan ei ole vaihtamassa vaippaa.
Ihan älyvapaata toimintaa, joka on "maan tapa". Äänestäjää viedään kun pässiä narussa.
Hyvä hallitus olisi sellainen joka lakkauttaisi sosialismin, kaikkine mahdollisine tulonsiirtoineen. Minimoisi julkisen sektorin tehtävineen sekä leikkaisi verotuksen vastaavasti. Punikit voisivat heilutella lippujaan kunnes kuolisivat nälkään, töitähän he eivät suostu missään nimessä tekemään.
Se on sama aina. Kuten nähty. Se systeemi on sama.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Sanna Martinin hallitus oli parasta koskaan elinaikanani.
Niinpä,kertoo sinusta aivan kaiken.
Sirkus on sama, pellet vaan vaihtuu 4 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen duunari, vuosituloni ovat noin 45 000e/vuosi.
Lapsia minulla ei ole enkä lapsia halua, minulla on myös asuntolainaa ja oma polttomoottoriauto jolla ajan töihin.
En ole saannut ikinä rahaa tililleni yhteiskunnalta, tai no armeijan päiväraha on ainoa.
Tiedätte varmaan jo sen että kannatan kokoomusta tai persuja, tämä nykyinen hallitus on varsin hyvä. Oikeastaan tämä Orpon hallitus on ensimmäinen hyvä hallitus minun elinaikana ottaen huomioon vielä sen että edelliset hallitukset on ajaneet suomen talouden kriisiin ja edellinen hallitus syöksi suomen taantumaan. Orpon hallitus osaa ajatella asioita pidemmälle ajalle kun taas muut hallitukset on vain jakaneet rahaa kansalle ja päästäneet julkisen puolen paisumaan, emme voi jatkaa sillä tiellä.
Ainiin olen myös ytk jäsen ja ammattiliitot tulisi kieltää koska ne on työelämän jarruina, olen havainnut sen että "liitonmiehet" on niitä työpaik
Onko käynyt mielessä, kuka on sinulle sinne töihin ne TESsit sopinut? Ilman liittoja duunarin asema olisi surkea.
Minä olen ollut vakituisessa työssä melkein 20 vuotta, ja kausiluonteisen työn takia talvisin välillä myös lomautettuna 2-3kk. Siksi ymmärrän myös työttömän asemaa, jota nykyhallitus polkee polkemistaan ja heikentää pienituloisten elintasoa entisestään, samalla kun parantaa suurituloisten asemaa. En ymmärrä miten kukaan voi kannattaa sellaista politiikkaa. Huomaa, että hyväosaiset eivät todellakaan ymmärrä huonompiosaisten elämästä yhtään mitään.
Suojaosan poiston sijaan hallituksen olisi pitänyt nostaa sitä ja kannustaa ihmisiä ottamaan vastaan lyhyitäkin työpätkiä. Nyt hallitus rankaisee osa-aikaisesta työnteosta ja pakottaa ihmiset sohvalle. Sairauspäivärahan leikkaaminen on suorastaan naurettavaa, ajatteleeko hallitus, että syöpäpotilas tai välilevyn pullistumasta kärsivä palaa nopeammin työhön, kun Kelan korvausta pienennetään vielä entisestään?
Hallituksessa pitäisi olla ihmisiä, jotka ymmärtävät elämää rikkaan elämän ulkopuolella. Eiväthän ne ymmärrä taloudestakaan mitään, kun kuvittelevat talouden nousevan sillä, että heikennetään ostovoimaa.
Ei ainakaan tämä hallitus, istuva hallitus surkein hallitus miesmuistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Sanna Martinin hallitus oli parasta koskaan elinaikanani.
Niinpä,kertoo sinusta aivan kaiken.
kuten susta kertoo kaiken
Vierailija kirjoitti:
Lapsia minulla ei ole enkä lapsia halua, minulla on myös asuntolainaa ja oma polttomoottoriauto jolla ajan töihin.
En ole saannut ikinä rahaa tililleni yhteiskunnalta, tai no armeijan päiväraha on ainoa.
Tiedätte varmaan jo sen että kannatan kokoomusta tai persuja, tämä nykyinen hallitus on varsin hyvä. Oikeastaan tämä Orpon hallitus on ensimmäinen hyvä hallitus minun elinaikana ottaen huomioon vielä sen että edelliset hallitukset on ajaneet suomen talouden kriisiin ja edellinen hallitus syöksi suomen taantumaan. Orpon hallitus osaa ajatella asioita pidemmälle ajalle kun taas muut hallitukset on vain jakaneet rahaa kansalle ja päästäneet julkisen puolen paisumaan, emme voi jatkaa sillä tiellä.
Ainiin olen myös ytk jäsen ja ammattiliitot tulisi kieltää koska ne on työelämän jarruina, olen havainnut sen että "liitonmiehet" on niitä työpaik
Montako kertaa aiot jauhaa tuota ytk-paskaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainiin olen myös ytk jäsen ja ammattiliitot tulisi kieltää koska ne on työelämän jarruina, olen h
Oikeassahan hän on. Ammattiliitot tulee yhdistää emopuolueeseen, eli SDP. Ehkei olisi kannattanu ammattiyhdistyksen politikoimaan vasemmistopolitiikkaa.
ei se käy niille itsellekään