Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti ja jätti ja nyt kun minä olen käynyt treffeillä niin sepäs ei hänelle sovikaan.

Vierailija
27.08.2024 |

Voi vitsit mikä tilanne. Ensin mies petti ja sen jälkeen jätti koska se toinen oli niiiiii....in ihana. Muutin sitten pois kun mies oli sitä mieltä kerran ja nyt kun olen treffaillut muita miehiä, niin mies kuittailee koko ajan asiasta (meillä yhteisiä lapsia, joten nähdään). Olin vähän aikaa Tinderissäkin kurkkimassa ja siitähän vasta sota syntyikin, ei olisi saanut. Mitä ihmettä kuulkaa? Onko kellään kokemusta näin omituisesta asiasta? Mistä tuokin kumpuaa? Itse ensin löysi toisen ja nyt minä en saisi hänen mielestään tapailla muita miehiä.

Kommentit (169)

Vierailija
141/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparat näissä tilanteissa.

Omilla vanhemmilla oli vastaava tilanne ja ovat jauhaneet asiaa ja toistensa ja uusien puolisoiden haukkumista jo vuosikymmenet. Esim. Äidin tekemiset ovat jotenkin tyttären syy tai häntä niistä syyllistetään. 

Ei lopu koskaan eikä auta kuin etäisyyden ottaminen.

Vierailija
142/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko muutenkin itsekäs? Kiinnostaako sitä koskaan mitä esim sinä tai lapset haluatte? Vai luuleeko että hän on maailman napa ja  vain hänen haluillaan on merkitystä?

vai onko kontrollifriikki. Ei halua että lasten elämään tulisi aikuinen jota hän ei ole valinnut. Haluaa päättää edelleen sinun ja lasten asioista vaikka ette ole perhe.

Tai sitten vaan mustasukkainen.

Hmmmm....no on kyllä itsekäs! Ja oli musta mustasukkainen koko meidän liiton ajan. Mutta että vieläkin, miksi?! 

Ap

Mutta että vieläkin, miksi? No varmaan siitä samasta täysin järkeen käyvättömästä syystä, miksi oli alunperinkin mustasukkainen.

Mieskin on tunteva ihminen. 

Vaikka evoluutiobiologia on miesten ilkeyttään keksimään aivan kuten kaikilla muillakin eläimillä myös ihmisen sukupuolilla on biologisia eroja. Kun naisella on ongelmia, nainen haluaa nimenomaan vatvoa niitä. Kun miehellä on ongelmia, hän haluaa puhua jostain ihan muusta. Miehelle ikävien asioiden "käsittely" saattaa johtaa jopa suurempaan ahdistukseen.

Miehet eivät silti elä missään "torjunnassa", kun he eivät länkytä tuntikaupalla tunteistaan, vaan purkavat tunteitaan esim huonolla käytöksellä. Ehkä sä ap olet kylmä jääkaappinainen, joka ei enää rakasta sitä rakasta entistä puolisoaan, mutta mies ei ole siihen pystynyt. Aika auttaa tuohonkin ja mies tottuu että hänen entisellä rakkaalla on uusi elämä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä kun näissä erotilanteissa tulee tunne että enhän mä tuntenut tuota toista oikeasti yhtään! Mullakin tuli, valitettava tunne. 

Vierailija
144/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä kun näissä erotilanteissa tulee tunne että enhän mä tuntenut tuota toista oikeasti yhtään! Mullakin tuli, valitettava tunne. 

Esimerkki. Sinulla on unelma perheestä. Tunnistat siitä kumppanista jo hyvin varhaisessa vaiheessa myös ne viat ja puutteet, mutta suljet niiltä silmäsi, koska sinulla on se unelma siitä perheestä eli sinulla on jokin motiivi olla sen ihmisen kanssa. Kun tämä unelma on toteutunut toisesta tulee tarpeeton ja näet pelkästään ne viat ja puutteet. 

Vierailija
145/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se liittyy usein itsenäistymiseen. Se on omaksi itseksi tulemisen prosessi, jossa irtaudutaan vanhasta ja haetaan muutosta. Ihminen on tullut vaiheeseen, jossa pystyy paremmin hahmottamaan, mitä haluaa ja millaista elämää haluaa elää. 

Vierailija
146/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinun täytyy vielä sisäistää tämä havainto eikä vaan ihmetellä hänen käytöstään, jotta pääset tunnepuolella irti hänestä. Sitten kun häntä miettiessäsi alat tuntemaan puistatusta, olet oikeilla jäljillä. Ja kun hänen sanomisensa saavat sinut vain säälimään hänen lapsellisuuttaan. 

Läheisriippuva ei näe, että lähes aina se johon riippuvuus kohdistuu, on usein kykenemätön tasavertaiseen ja aikuiseen suhteeseen. Syynä voi olla, että läheisriippuvuuden kohde on itse riippuvainen. Hänellä on ehkä mielenterveyden ongelmia tai hän on jollain muulla tavalla jäänyt kypsymättä turvalliseksi aikuiseksi. 

Mikä saa ap sinut välittämään ja miettimään noita puheita? Jos mies muuttuisi, tiellä voisi olla vielä mahdollisuus? 

Suomessa tykätään lytätä ihmisiä tällä läheusriippuvaisuus-termillä. Jotkut kuten minä ja ap nyt vain tapaavat kaivella asiat läpikotaisin ennen kuin siirtyvät elämässä eteenpäin. Oikeasti läheisriippuvainen ei olisi eronnut edes mistään exästä vaan kyselisi neuvoja miten saada ex takaisin uudelta naiselta. 

Vierailija
147/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kummajaisia on molemmissa sukupuolissa. Mun miehen ex-vaimo ensin petti miestäni pidemmässä suhteessa, ei yhden yön hairahduksena, sitten jätti. Eron jälkeen miehen treffit oli hänelle ok, mutta sitten raivo repesi, kun mies alkoikin vakavaan suhteeseen kanssani ja perustimme uusperheen. Hän kun ei uutta vakavaa suhdetta halunnnut tai saanut niin ei olisi mieskään saanut sellaiseen alkaa.

Vierailija
148/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko muutenkin itsekäs? Kiinnostaako sitä koskaan mitä esim sinä tai lapset haluatte? Vai luuleeko että hän on maailman napa ja  vain hänen haluillaan on merkitystä?

vai onko kontrollifriikki. Ei halua että lasten elämään tulisi aikuinen jota hän ei ole valinnut. Haluaa päättää edelleen sinun ja lasten asioista vaikka ette ole perhe.

Hmmmm....no on kyllä itsekäs! Ja oli musta mustasukkainen koko meidän liiton ajan. Mutta että vieläkin, miksi?! 

Ap

Mutta että vieläkin, miksi? No varmaan siitä samasta täysin järkeen käyvättömä

Vaikka evoluutiobiologia on miesten ilkeyttään keksimään aivan kuten kaikilla muillakin eläimillä myös ihmisen sukupuolilla on biologisia eroja. Kun naisella on ongelmia, nainen haluaa nimenomaan vatvoa niitä. Kun miehellä on ongelmia, hän haluaa puhua jostain ihan muusta. Miehelle ikävien asioiden "käsittely" saattaa johtaa jopa suurempaan ahdistukseen.

Miehet eivät silti elä missään "torjunnassa", kun he eivät länkytä tuntikaupalla tunteistaan, vaan purkavat tunteitaan esim huonolla käytöksellä. Ehkä sä ap olet kylmä jääkaappinainen, joka ei enää rakasta sitä rakasta entistä puolisoaan, mutta mies ei ole siihen pystynyt. Aika auttaa tuohonkin ja mies tottuu että hänen entisellä rakkaalla on uusi elämä. 

Mutta silti miehet ja naiset tarvitsevat pohjimmiltaan samoja asioita.

Eiköhän meidän jokaisen toive ole, että joku näkee mut, joku ymmärtää ja hyväksyy, on kiinnostunut asioistani ja jakaa maailman mun kanssa. Tarpeet ovat pitkälti samat kuin lapsena. 

Monimutkaista asiaa ei voi pelkistää biologiaan. Esim uskottomuudellakin haetaan liittymistä ja turvaa. Usein turva on näennäistä. Epävarmuus itsestä voi ajaa ventovieraan syliin. 

Vierailija
149/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11miksi mietit pettäjän ja jättäjän  aivoituksia? Pelkkä luuseri se on. Jatka omaa elämääsi äläkä jaa siitä eksällesi yhtään mitään. Jos utelee niin sanot ettei kuulu hänelle. 

Vierailija
150/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tietää miksi? Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei siinä sen kummempaa. Mitä suotta käytät energiaa tuon miettimiseen, ellet ole vieläkin kiinnostunut miehestä?

Vierailija
151/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sinun täytyy vielä sisäistää tämä havainto eikä vaan ihmetellä hänen käytöstään, jotta pääset tunnepuolella irti hänestä. Sitten kun häntä miettiessäsi alat tuntemaan puistatusta, olet oikeilla jäljillä. Ja kun hänen sanomisensa saavat sinut vain säälimään hänen lapsellisuuttaan. 

Läheisriippuva ei näe, että lähes aina se johon riippuvuus kohdistuu, on usein kykenemätön tasavertaiseen ja aikuiseen suhteeseen. Syynä voi olla, että läheisriippuvuuden kohde on itse riippuvainen. Hänellä on ehkä mielenterveyden ongelmia tai hän on jollain muulla tavalla jäänyt kypsymättä turvalliseksi aikuiseksi. 

Mikä saa ap sinut välittämään ja miettimään noita puheita? Jos mies muuttuisi, tiellä voisi olla vielä mahdollisuus? 

Suomessa tykätään lytätä ihmisiä tällä

Suomessa tykätään lytätä ihmisiä ylipäätänsä erilaisilla termeillä, läheisriippa, narsisti, autismi, jne. 

Vierailija
152/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan usein muuten sellainen sivusuhde kestää jonka vuoksi ihminen jättää puolisonsa? Taitavat kuivahtaa aika pian kasaan. Vai onko jollain muita kokemuksia?

Vierailija
153/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tykätään lytätä ihmisiä tällä

Yksikään termi ei ole mustavalkoinen vaan hieman monimutkaisempi asia. Esim läheistiippuvuus on monisyinen riippuvuusvyyhti. Läheisriippuvassa suhteessa on usein on kaksi aikuista lasta, joiden säröt osuvat kipeästi yhteen. Toinen oikeuttaa, toinen alistuu. Toinen menee impulssiensa mukana, toinen kontrolloi. Toinen kantaa vastuuta liikaakin ja toisen olisi syytä kantaa vastuuta enemmän, alkaen omasta itsestään.

Suhteessa kummallakin osapuolella on osuutensa tilanteessa.  

Vierailija
154/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan usein muuten sellainen sivusuhde kestää jonka vuoksi ihminen jättää puolisonsa? Taitavat kuivahtaa aika pian kasaan. Vai onko jollain muita kokemuksia?

Totta kai on muitakin kokemuksia. Äitini on ollut kohta kolmekymmentä vuotta yhdessä miehen kanssa jonka kanssa petti isääni. Samoin exäni on vielä yhdessä naisen kanssa, jonka kanssa petti minua, siitäkin on kohta jo 15 vuotta. 

Vierailija
155/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on muitakin kokemuksia. Äitini on ollut kohta kolmekymmentä vuotta yhdessä miehen kanssa jonka kanssa petti isääni. Samoin exäni on vielä yhdessä naisen kanssa, jonka kanssa petti minua, siitäkin on kohta jo 15 vuotta. 

Oho, eli tällaisiakin kokemuksia löytyy. Ajattelin että kuivahtavat huuman jälkeen kasaan. 

Vierailija
156/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on aika pian?😂 Mun, miehen ja miehen exän suhteet ovat kestäneet noin 11-vuotta. Eli kumpikin avioparin osapuolista petti saman aikaisesti. 

Vierailija
157/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se reaktio syntyy sussa itsessä, se ei oikeasti johdu siitä, mitä toinen ihminen sanoo tai tekee Se toinen ihminen ei ole vastuussa siitä, miten sä reagoit asioihin, vaan sä itse. 

Tämä! Kunpa olisin tiennyt tämän itse erotessani. Olis monet riidat menneet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tosiaan siihen h uoritteluun voi todeta ihan ykskantaan, että aha, vai niin ja jatkaa niinkuin mitään ei olis tapahtunutkaan. Itseä kaduttaa yks kerta, kun exä arvosteli tai jotain vastaavaa taas, etten sanonut, että mitäköhän sun tyttöystäväsi ajattelis, jos tietäis, mitä sä mulle puhut. 

Vierailija
158/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, eli tällaisiakin kokemuksia löytyy. Ajattelin että kuivahtavat huuman jälkeen kasaan. 

Kaikilla meillä on paikkaansa pitäviä ja ei paikkaansa pitäviä uskomuksia. 

Vierailija
159/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu ihan millainen se aiempi suhde oli. En ole ylpeä, mutta oma yli 10 v kestänyt avioliittoni alkoi kun sekä minä että puoliso olimme avoliitoissa tahoillamme. Toki emme silloin olleet tajunneet että sille oli aika hyvä syy miksi olimme avoliitoissa emmekä avioliitoissa. Kumpikaan ei ollut halunnut sitoutua silloiseen puolisoon. 

Vierailija
160/169 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta että vieläkin, miksi? No varmaan siitä samasta täysin järkeen käyvättömäs

Asioista avautuminen on useimmille naisillekin kivuliasta, mutta naiset ovat hoksanneet, että kannattaa vaan kestää se henkinen tuska koska sen jälkeen pääsee eteenpäin. Saa vähän taakkaa harteiltaan ja on parempi olla. Miehillä esteenä on joko ego tai laiskuus. Ei uskalla tai jaksa prosessoida ikäviä asioita, eikä halua näyttää heikolta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan