Miksi paitoihin tulee "navan" kohdalle pieniä reikiä`?
Mistä vois johtua?
Oon jo rei'ittänyt useamman paitani. Ihan pienen pieniä reikiä siis, voi olla yksi tai useita. Ja nimenomaan juuri vatsa-alueelle, ei muualle.
Harmittaa, kun monessa lempipaidassani on taas reiät, pakko lähtee paitaostoksille että kehtaan mennä töihin...
Kommentit (56)
uudessa, kerran pestyssäkin! Luulen, että ne tulevat, kun pidän sylissä lasta, jolloin paita painuu farkun vyötärön sisälle. Sitten tempaisen paitaa niin rips... Vetoketjuun asti paitani eivät yllä. Vyötä en käytä.
että tuijottelette napaanne päivät pitkät ja siitä ne reiät tulevat, pistävistä katseista ...
Itselläni ei kyllä navan kohdalla ole ikinä ollut reikiä paidoissani. Kertokaas kanssasisaret, onko teillä minkä malliset mahat?
Tietysti sellainen, josta kasvaa terävä piikki navan kohdalta.
olla että liian pitkät kynnet ja kun vedät paitaa alemmas niin kynnet tekevät reijän. who knows...
Ihan sama juttu täällä, ei voi kuin ihmetellä miten ne reiät tulee juuri siihen navan kohdalle. Mies jo sanoi että onko sun vaatekaapissa koita...aika monta paitaa reikäisenä......
paita jää väliin kun vetoketjua vetää ylös. Luulisin ettei koit ja turkiskuoriaiset syö puuvillaa, eikö ne kohdenna ateriansa nimensä mukaisesti.
.. että kuka ihme käyttää vetskareita ja nappeja NAVAN korkeudella? Hassuja mattinykäsiä taidatte olla kaikki av-mammat :D
.. että kuka ihme käyttää vetskareita ja nappeja NAVAN korkeudella? Hassuja mattinykäsiä taidatte olla kaikki av-mammat :D
jotkut pitävät jopa takkia päällään. Kovasti olet rajoittunut ihminen ajatusmaailmaltasi.
Yksi syy reikiintymiseen on, että halpakauppoihin alus- ja T-paidat tulevat keskeltä paaliksi nidottuina tai paksulla langalla ommeltuina. Vaikka niitit tai ommel eivät tee reikiä, ne katkovat osan kuiduista, ja vaatteen kuluesssa reiät ilmestyvät ensimmäiseksi juuri siihen.
Housujen ja päällystakin soljet ja napit toki myös kuluttavat. Tarkistakaa päällystakin vyötärön kiristysmekanismi, jos siinä on joitain hankaavaa.
Tai kannat tavaroita niin että ne on sun vatsaa vasten. Paita hankaantuu housuja vasten ja tulee pikku reikiä.
ja paidoissani ei ole reikiä navan kohdalla eikä muuallakaan.
Hiki syö vaatetta, siksi yöpaidatkin kuluvat nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy voisi olla, että paidat kuluu vatsan kohdalta enemmän (vyö, housun kaulus, vetskari, takin helma..) ja sitten pesukone tekee siihen reikiä.
Itselläni on useassa vaatteessa pieniä reikiä, jotka katson pesukoneen rummun tekemäksi. Kovassa linkouksessa ohut kangas menee rummun "reikiin" ja niiden terävät reunat tekevät reikiä. Tämän selityksen olen kuullut jostain.
Se on nappi, vetskari tai molemmat, jotka tekee ne reiät.
Mun napa on ainakin sellainen, että se syö paitoja. Välillä pyytää ketsuppia paidan kanssa. Sitten pursotan ketsuppia navan sisään.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei kyllä navan kohdalla ole ikinä ollut reikiä paidoissani. Kertokaas kanssasisaret, onko teillä minkä malliset mahat?
Ei minullakaan ja olen läski pallovatsa. Minun paitani hajoavat aina ensin kainalon vierestä takaa tai sitten kaula-aukon reuna kuluu rikki.
Kyllä syypää on vetskari ja sen reunassa oleva terävä jutska, jos etenkään pömppö vatsa ja vetskari pääsee vaatteiden kanssa kosketuksiin niin rikki on nimim.kokemusta on! Tai jos vetskarin vetojutska jää pystyyn sojottaan! Olen langalla käsitellyt kaikki vetskarit siis pyörittäny ympäri niin ettei ole teräviä reunoja kun ei jaksa jatkuvasti olla paitakaupassa!