Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä normaalia, että isä ei tiedä lapsensa päiväkodista mitään?

Vierailija
26.08.2024 |

Tietää missä päiväkodissa kolmevuotiaansa on, mutta ei tiedä mikä on ryhmän nimi, minkä nimisiä lastenhoitajat on, ei ole koskaan käynyt päiväkodilla jne. Ja lapsi on aloittanut siellä tammikuussa eli yli puoli vuotta ollut. Siskoni perhettä sivusta seuraan kun siskoni minulle usein puhuu, ja heillä on tuollainen tilanne. Asiahan ei minulle sinänsä kuulu, mutta mietinpä tässä vain onko tuollainen normaalia ja tavallista. 

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavan normaalia.

Vierailija
2/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy aina, kun nainen omii alussa koko lapsen ja lapsenhoidon itselleen. Aikuinen mies kun ei kovin kauaa viitsi olla se äidin pikku apulainen. 

Vierailija
4/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tiedä eli muista ryhmän tai hoitajien nimiä. Vien lapsen aamulla ja vaimo hakee iltapäivällä. 

Vierailija
5/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin käy aina, kun nainen omii alussa koko lapsen ja lapsenhoidon itselleen. Aikuinen mies kun ei kovin kauaa viitsi olla se äidin pikku apulainen. 

Ainakaan siskoni ei ole ominut, vaan hän olisi halunnut miehensä osallistuvan paljon enemmän. Mutta mies taas on halunnut keskittyä uraansa. En minä usko, että monikaan nainen haluaa omia lapsenhoitoa itselleen, on se sen verran rankkaa (tiedän, koska minullakin on lapsia). Kyllä siihen kaipaa osallistujaa. Ap

Vierailija
6/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Normaalia on, että toinen vanhemmista vie lapset ja toinen hakee. Tai jos toinen vanhemmista on reissutyössä, niin harvemmin vie tai hakee, mutta kotona ollessaan kyllä tekee sitäkin. 

Vierailija
7/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiedä eli muista ryhmän tai hoitajien nimiä. Vien lapsen aamulla ja vaimo hakee iltapäivällä. 

Sinä sentään käyt päiväkodilla joka päivä toisin kuin aloituksen mies. 

Vierailija
8/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän pojat oli päiväkodissa, mä en tiennyt niiden oloista oikein mitään. Isänsä vei useimmiten pojat, kun hänellä sopi työajat paremmin poikien kuskaukseen. Kun mun piti viedä heidät, piti aina tarkistaa, mikä on oikea ovi jne :D

Että voi se olla toisinkin.

Vierailija
9/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Luulisi silti että muistaa ryhmän nimet. Montako lasta on. Hoitaako isä lainkaan päiväkotijuttuja vai ei ehdi työn lisäksi perehtyä.

Vierailija
10/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun meidän pojat oli päiväkodissa, mä en tiennyt niiden oloista oikein mitään. Isänsä vei useimmiten pojat, kun hänellä sopi työajat paremmin poikien kuskaukseen. Kun mun piti viedä heidät, piti aina tarkistaa, mikä on oikea ovi jne :D

Että voi se olla toisinkin.

Mutta sinä kai sentään kävit joskus hakemassa tai viemässä? Siskoni mies ei ole koko reilun puolen vuoden aikana käynyt siellä koskaan. Vähän eri asia siis. Ap

Vierailija
11/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia. Luulisi silti että muistaa ryhmän nimet. Montako lasta on. Hoitaako isä lainkaan päiväkotijuttuja vai ei ehdi työn lisäksi perehtyä.

Kuulemma ei hoida mitään päiväkotiin liittyvää. Vaikka ehtisi, jos haluaisi. En mielelläni ihan tarkkoja yksityiskohtia tänne kirjoita, kun kyse on kuitenkin toisten perheestä. Mutta ilmeisesti siskoni mies on kuitenkin siis vain valinnut olla tietämättä. Ap

Vierailija
12/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin normaalia. Miksi isää ei lapsen asiat kiinnosta? 

Vierailija
13/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia.

Ehkä ei normaalia mutta yleistä

Vierailija
14/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on outoa. Lapsi viettää hoidossa puolet, jopa yli, hereilläoloajastaan. Kyllä on molempien vanhempien asia tietää mitä siellä tapahtuu ja keiden kanssa sekä millä tavalla lapsi päivänsä viettää. En ole ihminen joka kovin helposti muistaa esim toisten lasten nimiä mutta ihan olen aktiivisesti nähnyt vaivaa opetellakseni ryhmän aikuiset ja lapset auttavasti nimiltä, jotta osaan kysellä pieneltä lapselta itse aktiivisesti kenen kanssa on leikkinyt, mitä söivät, mitä tekivät ja millaisia toiset lapset ja hoitajat ovat olleet. Kuuluu asiaan!

Vierailija
15/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olihan niitä minunkin vuoroja!

Vierailija
16/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin normaalia. Miksi isää ei lapsen asiat kiinnosta? 

Isällä on yleensä tärkeämpiäkin asioita mietittävänä kuin joku lapsi ja päiväkoti.

Vierailija
17/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistahan se on hyvä syyttää aina siitä lapsen vieroittamisesta. Sama se vaikka isä luo uraa, käy viikonloput ja illat metsässä, kalassa, baarissa, salilla tms. Lapset kun kasvaa ja isä huomaa olevansa sivuroolissa, niin syyllinen on haettava ja sehän on toki äiti. Harvassa vaan on ne äidit, jotka tälläiseen sivurooliin suostusivat siinä pelossa, että ovat iskän pikku apulaisia. Menkää itseenne ja ottakaa rooli lapsenne elämässä.

Vierailija
18/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kaikki miehet ovat niin hissukoita, että eivät saa suutansa auki jos haluavat enemmän osallistua. Tuskin on kiellettykään. Ja jotkut eivät halua osallistua, vaikka pyydetäänkin. 

Monissa perheissä voi olla ihan sovittu jako, että äiti hoitaa nuo yhteydenpidot, joten ei niin epätavallista tuo. 

Mutta tottaksi, jos on tarkoitus mustamaalata äitiä toki se syy on aina sitten äidissä.

Ei päiväkotijutut tärkeitä niinkään. Tärkeämpää miten osallistu muuten. Varmaan monissa perheissä ihan vapaa valinta

Vierailija
19/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huono nimimuisti niin auttamatta olisin ilmeisesti huono äiti, kun en muistaisi tällaisia asioita. :D Voisiko mieskin olla hieman hajamielinen?

Vierailija
20/82 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että äiti omisi lapset, on täyttä potaskaa. Kyse on siitä, että isä itse jättäytyy sivurooliin, ja koska vauva ja lapsi on pakko hoitaa, niin äiti sitten tekee sen, vaikka kaiken, koska jonkun on pakko ja isä vetäytyy ja jättää tekemättä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme