Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulunkäynninohjaajat: miten opettajat suhtautuvat teihin työpaikalla?

Vierailija
26.08.2024 |

Itse olen pitkän linjan ohjaaja eli töitä on tullut tehtyä jo vuosikymmenen ajan sekä ylä- että alakoulussa. Pääasiassa olen kokenut opettajien suhtautuvan meihin ohjaajiin positiivisesti ja asiallisesti, mutta poikkeuksiakin on kohdalle osunut. On esim. ollut opettajia, jotka eivät ole tervehtineet minua, vaikka olen itse heitä tervehtinyt. On myös ollut tilanteita, joissa opettajat ovat sivuuttaneet sanomiseni kokonaan tai jopa arvostelleet minua muiden kuullen.

Millaisia kokemuksia muilla ohjaajilla on? Tietysti myös opettajat voivat kommentoida.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaamattomia työyhteisön jäseniä ei kannata jäädä miettimään. Heitä on lähes joka paikassa. Olisiko heillä paha olla itsellään? 

Ohjaajat, teette tärkeää työtä! Hyvä hyvä! 

Vierailija
22/27 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yleisestä kasvatustieteestä kasvatustieteen maisteri. Voisin hyvin tehdä ohjaajan hommia. Montako tuntia viikossa ja mikä on bruttopalkka? 

Lasten ja nuorten kanssa paljon kokemusta. Muitakin koulutuksia on, ja huutavat aikuisasiakkaat aiemmista töistä on pelottavia. Mieluusti menisin alakouluun ohjaajaksi. Pitäisikö olla joku lisäkoulutus, vai riittääkö tuo km?

Voisi kuvitella, että koulutuksesi riittää. Palkka tosin ei ole kummoinen. Tuntimäärä riippuu pitkälti koulun tarpeesta. Mutta jos olet työtön ja pidät lasten/nuorten kanssa työskentelystä, ohjaajan työ voisi olla hyvä vaihtoehto.

ap

Pitää olla myös koulunkäynninohjaaja-koulutus. 

Käytännössä ei tarvitse.

-Se tuplamaisteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki maisterin on olla koulunkäynninohjaajana? Palkka on lähellä olematonta ja työ avustavaa vailla mitään varsinaista vastuuta. 

Kuule, ihmisten elämäntilanteet muuttuvat ha elävät. Esimerkiksi perheenjäsenten terveys jne.

Vierailija
24/27 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki maisterin on olla koulunkäynninohjaajana? Palkka on lähellä olematonta ja työ avustavaa vailla mitään varsinaista vastuuta. 

Jos ei ole muuta työtä. Sitäpaitsi, myöhemmällä uralla kokemusta sillä alalla on arvostettu.

Vierailija
25/27 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kiinnostava keskustelu, lisää kokemuksia kaivataan!

Vierailija
26/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräilee

Vierailija
27/27 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka tiesivät minun olevan pätevä opettaja, suhtautuivat nihkeästi, koska pätevän opettajan ei kuulema pitäisi tehdä ohjaajan töitä. Ilmeisesti jotkut olisivat mieluummin työttömänä kuin töissä, vaikka työ ei olisi juuri sitä, mihin on koulutus.