Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttamassa 13 v poikani kanssa 41 m2 asuntoon, jossa keittiö ja olohuone alkovilla (kaapit rajaavat alkovin)

Vierailija
26.08.2024 |

Poika nukkuu alkovissa, minä vuodesohvalla olkkarissa. Mitä mieltä? Tosiaan tässä ideana pysyä lähellä lapsen koulua ja koska ex ei maksa hänelle määrättyä elaria, on pakko muuttaa hieman pienempään asuntoon. Asunto on tosi siisti ja kiva, toimiva keittiö ja kylppäri, molemmat remontoitu muutama vuosi sitten.

Kiitos!

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kunnon koirankoppi. Ei mitään yksityisyyttä. 

Mitä ihmettä ihan normaali asunto. Suomalaisella on ka 30 asuinneliötä, helsinkiläsellä 25. Mun perheelläni on 75 neliötä kolmelle +koira. 

Kaksi ihmistä sopii hyvin kaksioon. Lapsi makuuhuoneeseen tai tässä tapauksessa alkoviin, vanhempi voi hyvin nukkua olohuoneessa. Keittiössä ja olohuoneessa vanhemmat viettävät aikaa muutenkin, niin lapsella on oma rauha omassa huoneessa. Pienten asuntojen asukkaiden elämä tapahtuu usein ulkona, kaupungilla, ravintoloissa, tapahtumissa, harrastuksissa ym. eli ei ole minusta ongelma. Suu säkkiä myöten.

Meillä 70m2 neljä henkeä ja koira, mahduttais pienempäänkin.

Suu säkkiä myöten, mutta keskustasta ei muuteta pois. Just.

Vierailija
62/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Me asuttiin pojan kanssa 50m2 kaksiossa. Poika ei halunnut muuttaa toiselle asuinalueelle, joten pieni asunto keskustassa ja lähellä kavereita ja koulua sopi meille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Me asuttiin pojan kanssa 50m2 kaksiossa. Poika ei halunnut muuttaa toiselle asuinalueelle, joten pieni asunto keskustassa ja lähellä kavereita ja koulua sopi meille. 

Niin eli asuitte 25% suuremmassa asunnossa, jossa oli yksi kokonainen huone enemmän.

Vierailija
64/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin yksinäni pienempään asuntoon pari vuotta sitten. Ja yksi tärkeistä ehdoista oli, että asunnossa on oltava erillinen makuuhuone. Niinpä asun kauniissa 45 m2 asunnossa, jossa on ai/olohuone, makuuhuone ja parveke. Rakastan asuntoani. En voinut kuvitellakaan asuvani asunnossa, jossa olohuoneessa on "alkovi". Ja asun ja elän yksin, aion tehdä niin loppuelämäni.

Eipä tilanteessasi teillä kummallakaan ole yksityisyyttä. 

Voi voi, minä olen asunut pienessä 28m2 asunnossa. Ja ihan hyvin pärjäsin. Nyt ollaan nelihenkinen perhe, ja kaksi maakuhuonetta. Ja hyvin mahdutaan. 

Vierailija
65/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksu on 196 euroa/kk sillä ei kyllä asuntoja makseta. Kuitenkin saat siihen päälle esim asumistukea jos ei ole tuloja, lapsilisät jne. Mihin siis rahat menee ? Kun elatusmaksu on tarkoitettu vain lapselle 

Vierailija
66/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin itselleni vuodesohvan tilalle kunnon sängyn, päiväpeitto päiväksi ja vaikka tynyjä selkänojiksi

Vierailija
67/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kunnon koirankoppi. Ei mitään yksityisyyttä. 

Ja kansa äänestää sitä innokkaammin poliitikkoa, mitä painokkaammin hän lupaa rajoittaa rakentamista ja asuntojen tarjontaa!

Vierailija
68/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole ongelma asua 45m2 asunnossa. Olkkari,keittiö tai kai tuota voi sanoa tupakeittiöksi,makuuhuone ,sauna ja kylppäri ja toki pieni eteinen. Vuoroviikot minä ja 13 sekä 14 vuotiaat lapset. Lapsilla  on makkari ja minä nukun vuodesohvalla olkkarissa. 

Sain tähän kelalta  vuosia sitten takuuvuokran sillä perusteella että lapset kasvaa . Asuttiin pienemmässä asunnossa silloin. Ihan ok riittää tila.

Isompaan muuttoa pohdin  ja kokeilla perustella lasten kasvamisella kelalle sitä taas  mutta niin jos eivät anna takuuvuokraa niin kyllä sen muualta saan ja sitten kela maksaa  isommasta vuokrasta sen minkä maksaa ja minä maksan itse loput. Mutta sen nyt näkee sitten että tarviiko isompaa. 

Vierailija
69/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä höpö tämä nyt taas on? Kelahan maksaa elarit jos ex-puoliso ei.

Niin. Kela maksaa minimisumman, vaikka isälle olisi määrätty paljon isompi summa maksettavaksi hyvien tulojen johdosta.

Vierailija
70/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei edes kaksio?

Vierailija
71/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin te mahdutte asumaan tuossa asunnossa. "Sopu tilaa antaa"!

Kela-sössöttäjille: kelan maksama tuki on alle 200/kk.

Vierailija
72/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😱🤣

Vierailija
73/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähiöstäkin ne bussit kulkee

Vierailija
74/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vuokra keskustassa? Laita itselle parvisänky.

Vierailija
75/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen lapsen perheissä lapsia on monesti 2-3 samassa huoneessa. Meillä on ihmeellinen käsitys, että jokaiselle pitäisi olla oma huone, oma wc yms. Jos haluaa asua lähempänä palveluita, niin jostain joutuu tinkimään. Ja jos ap ja pojasta tuntuu myöhemmin, että muuttavat, niin eiköhän sekin onnistu. Tilanteen mukaan. 

Vierailija
76/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias on lapsi. Hän ei ole kykenevä päättämään itselleen kokonaisuutena parasta asuinpaikkaa, vaikka osaakin sanoa, että isän luona ei halua asua. Hän ei välttämättä edes ymmärrä, miten muualta pääsisi kulkemaan kouluun yms. Yksiö ei mielestäni ole paras ratkaisu, vaikka sijainti olisi mikä. Saisiko jo 10min lisämatkalla/ratikkalipun päästä kaksion samaan hintaan?

Vierailija
77/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin mielummin pientä kaksiota, jolloin makuuhoneen oven saa kiinni. Tämä olisi tärkeää varsinkin muutaman vuoden päästä, kun lapsella on murrosikä ja tarvetta yksityisyydelle.

Ketään ei tunnu kiinnostavan äidin yksityisyys tässä tapauksessa.

Vierailija
78/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenmuinoin pienessä mökissä saattoi olla 12 lasta, eli hyvin on vietetty myös rakkauden öitä. 

Vierailija
79/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin mielummin pientä kaksiota, jolloin makuuhoneen oven saa kiinni. Tämä olisi tärkeää varsinkin muutaman vuoden päästä, kun lapsella on murrosikä ja tarvetta yksityisyydelle.

Ketään ei tunnu kiinnostavan äidin yksityisyys tässä tapauksessa.

Tottakai yksityisyys mielummin teini-ikäiselle, joka alkaa itsenäistyä kuin vanhemmalle. Jos sitä ei voi molemmille saada.

Vierailija
80/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ulinaketju. Meillä asuu 5 henkilöä 75 m asunnossa, eikä ole aikomustakaan muuttaa isompaan. Ja olisi varaakin muuttaa, muttei haluta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi