Olen muuttamassa 13 v poikani kanssa 41 m2 asuntoon, jossa keittiö ja olohuone alkovilla (kaapit rajaavat alkovin)
Poika nukkuu alkovissa, minä vuodesohvalla olkkarissa. Mitä mieltä? Tosiaan tässä ideana pysyä lähellä lapsen koulua ja koska ex ei maksa hänelle määrättyä elaria, on pakko muuttaa hieman pienempään asuntoon. Asunto on tosi siisti ja kiva, toimiva keittiö ja kylppäri, molemmat remontoitu muutama vuosi sitten.
Kiitos!
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Minä en pystyisi edes yksin asumaan pienemmässä asunnossa kuin 60m2
Mulla on 80 m2 rivari ja koko paikka täynnä kamaa. Respektii jos joku asuu noin pienessä lapsensa kanssa!
Suosittelisin mielummin pientä kaksiota, jolloin makuuhoneen oven saa kiinni. Tämä olisi tärkeää varsinkin muutaman vuoden päästä, kun lapsella on murrosikä ja tarvetta yksityisyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä ei maksa elatusta, niin saat Kelalta elatustukea. Koulun lähellä pysyminen ei myöskään ole mikään ratkaiseva peruste, koska bussit ja polkupyörät on keksitty. Kyse on puhtaasti sinun halustasi.
Ei kyse ole puhtaasti minun halusta vaan siitä, mitä poika haluaa. Ja on tosiaan valmis tinkimään tilasta, koska isän luona ei ole hyvä olla. AP
Hei AP! Kovin ikäviä kommentteja saat valinnastasi. Pääasia että olette itse pojan kanssa tyytyväisiä tilanteeseenne. Me ei tiedetä mitä isä on suhmuroinut elatusavun kanssa. Mutta kaikenlaista tosiaan voi sattua.
ALKO - OVI ON PERSEESTÄ -NIILO22
Mulla on ahdasta yksin 42 neliön asunnossa, saattaa tosin olla että mulla on vähän liikaa tavaroita. Jos teillä on pojan kanssa hyvät välit etkä haali asuntoon liikaa huonekaluja, niin kyllä toi ihan hyvä on. Teinillä ei kyllä ole paljon yksityisyyttä, voi olla että jossain vaiheessa saat etsiä vähän isompaa kämppää. Toisaalta jos poika lähtee 16-vuotiaana opiskelemaan muualle niin hyvin te pärjäätte pari vuotta noinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kunnon koirankoppi. Ei mitään yksityisyyttä.
Mitä ihmettä ihan normaali asunto. Suomalaisella on ka 30 asuinneliötä, helsinkiläsellä 25. Mun perheelläni on 75 neliötä kolmelle +koira.
Sillälailla. Mulla pelkästään yksi makkareista on 25 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin mielummin pientä kaksiota, jolloin makuuhoneen oven saa kiinni. Tämä olisi tärkeää varsinkin muutaman vuoden päästä, kun lapsella on murrosikä ja tarvetta yksityisyydelle.
Se murrosikä on nyt. Muutaman vuoden päästä se on jo ohi ja lapsi on täysi-ikäinen.
Oletan että poika on autisti noissa neliöissä.
Kiitos! Joo, kyllä lapselle merkkaa se, että varsinkin pimeässä talvella koulumatka on kävellen 10 min. Koen, että hän on valinnut huolenpidon ja hänelle riittää ne fasiliteetit, jotka tarjoan. Eihän hänkään vanu kotona vaan on harrastuksissa koulun jälkeen ym., joka päivä. AP
ei ollut ongelmaa, kaksio 58 , poika ja minä, pojalla makkari
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä 13 vuotias poika voi masturboida noin pienessä asunnossa?
Tai yh-äippä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä höpö tämä nyt taas on? Kelahan maksaa elarit jos ex-puoliso ei.
Tarkoittanet veronmaksajat.
Kukas sun tukes maksoi yrittäjänä? Tai millä elin menit konkurssiin kolmannen kerran. Suunnittelitko lähtöä politiikkaan? Annas kun arvaan puolueen..
Älä välitä noista koirankoppi-huutelijoista, ap, vaan onnea uuteen kotiin! Minäkin haluaisin asua Helsingin keskustassa, olen aikoinaan asunutkin Töölössä ja Meilahdessa vuosia ja kaipuu sinne jäi. Nauttisin kun pääsisin keskustaan kävellen ja ratikalla. Ehkä sitten eläkeläisenä voisin muuttaa takaisin kun en enää tarvi kuin sen 30-40 neliötä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Joo, kyllä lapselle merkkaa se, että varsinkin pimeässä talvella koulumatka on kävellen 10 min. Koen, että hän on valinnut huolenpidon ja hänelle riittää ne fasiliteetit, jotka tarjoan. Eihän hänkään vanu kotona vaan on harrastuksissa koulun jälkeen ym., joka päivä. AP
Valinnut huolenpidon!
Siis pakotat alaikäisen lapsen, jota kohtaan sinulla on lain määräämä elatusvelvollisuus, valitsemaan sen välillä, saako hän ruokaa ja vaatteita, vai saisiko myös järkevät asumisolosuhteet ja yksityisyyttä! Olet sairas! Miksi sinun on pakko asua alueella, johon sinulla ei ole varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se murrosikä on nyt. Muutaman vuoden päästä se on jo ohi ja lapsi on täysi-ikäinen.
Aloitustekstissä on että poika on 13v. Pojilla yleensä pahin murrosikä on viidentoista nurkilla. Niin ainakin itelläni oli, samoin kaikilla kolmella veljelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kunnon koirankoppi. Ei mitään yksityisyyttä.
Mitä ihmettä ihan normaali asunto. Suomalaisella on ka 30 asuinneliötä, helsinkiläsellä 25. Mun perheelläni on 75 neliötä kolmelle +koira.
Kaksi ihmistä sopii hyvin kaksioon. Lapsi makuuhuoneeseen tai tässä tapauksessa alkoviin, vanhempi voi hyvin nukkua olohuoneessa. Keittiössä ja olohuoneessa vanhemmat viettävät aikaa muutenkin, niin lapsella on oma rauha omassa huoneessa. Pienten asuntojen asukkaiden elämä tapahtuu usein ulkona, kaupungilla, ravintoloissa, tapahtumissa, harrastuksissa ym. eli ei ole minusta ongelma. Suu säkkiä myöten.
Meillä 70m2 neljä henkeä ja koira, mahduttais pienempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä 13 vuotias poika voi masturboida noin pienessä asunnossa?
Vessassa kumpikin omalla vuorollaan.
Vierailija kirjoitti:
ei ollut ongelmaa, kaksio 58 , poika ja minä, pojalla makkari
Meilläkään ei ongelmaa, 5h plus keittiö kahdessa kerroksessa ja kolme henkilöä.
Tätähän tässä kysyttiin.
58 neliöö on ison huoneen verran enemmän tilaa kuin 41 neliöö
Vaihtoehto ei ole isän luona vaan halvemmassa kaupunginosassa. Keskustayksiön hinnalla saa helposti kolmion hyvien kulkuyhteyksien päästä.