Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen muuttamassa 13 v poikani kanssa 41 m2 asuntoon, jossa keittiö ja olohuone alkovilla (kaapit rajaavat alkovin)

Vierailija
26.08.2024 |

Poika nukkuu alkovissa, minä vuodesohvalla olkkarissa. Mitä mieltä? Tosiaan tässä ideana pysyä lähellä lapsen koulua ja koska ex ei maksa hänelle määrättyä elaria, on pakko muuttaa hieman pienempään asuntoon. Asunto on tosi siisti ja kiva, toimiva keittiö ja kylppäri, molemmat remontoitu muutama vuosi sitten.

Kiitos!

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit maata keittiön lattialla

Vierailija
102/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen on perheet asuneet asunnoissa, joissa ollut yksi kamari ja keittiö. Äitini oli samanlaisessa talossa asunut ja sisaruksia oli neljä. Kyllä sopu sijaa antaa ja ei sitä tarvitse mitään isoja huoneita elämiseen. Paljon helpompaa ja kun perusjutut vain on eli lämmintä ja puhtautta ja missä syödä ja nukkua ja peseytyä, niin kaikki on siinä. Ja siivouspäivä helpompi. Muutin muutama vuosi isosta talosta rivariin ja olen paljon tyytyväisempi tähän. Ja tosiaan sisustuksen avulla saa vaikka mitä hyviä ratkaisuja pieneen tilaan ja valaistuksella myös. Omaa tilaa saa kuulokkeilla ja teinit on luultavasti paljon kavereillaan, varsinkin kun seurusteluikä koittaa. Minusta hyvä ratkaisu ja taloudellistakin. 

Ja luolissa. Ja igluissa. Ja savimajoissa.

Nyt on kuitenkin nyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites meinaat hoitaa seksipuolen?

Vierailija
104/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeeee, trashporukan eloa, osa 576.

Vierailija
105/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelisin mielummin pientä kaksiota, jolloin makuuhoneen oven saa kiinni. Tämä olisi tärkeää varsinkin muutaman vuoden päästä, kun lapsella on murrosikä ja tarvetta yksityisyydelle.

Ketään ei tunnu kiinnostavan äidin yksityisyys tässä tapauksessa.

Äiti on aikuinen. Lapsi on huollettava, ja huoltajalla on velvollisuus ottaa huollettavan etu huomioon muun muassa asumisjärjestelyistä päätettäessä.

21 m2/hlö ei ole pieni asunto. Ihan turhaa ulinaa.

Eivät ne neliöt ole ongelma, vaan se, että asunnossa ei ole yhtään ovella erotettavaa huonetta.

Voihan siihen alkoviin laittaa vaikka verhotangon ja verhot näkösuojaksi.

Vierailija
106/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias on lapsi. Hän ei ole kykenevä päättämään itselleen kokonaisuutena parasta asuinpaikkaa, vaikka osaakin sanoa, että isän luona ei halua asua. Hän ei välttämättä edes ymmärrä, miten muualta pääsisi kulkemaan kouluun yms. Yksiö ei mielestäni ole paras ratkaisu, vaikka sijainti olisi mikä. Saisiko jo 10min lisämatkalla/ratikkalipun päästä kaksion samaan hintaan?

Ei heidän tarvii varmaan tohon jäädä, jossei toimi? Esim kun poika menee lukioon/amikseen on hyvä kohta muuttaa mikäli haluaa.

Vierailija
107/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minä, AP? Kenen kanssa meinasit, että seksipuolta hoitaisin?

Vierailija
108/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin yksin koiran kanssa tuon kokoisessa opiskelijakämpässä, oli erillinen makkari ja tupakeittiö. Just sopiva keskustan yksiön jälkeen. Loppuajasta mahduttiin myös miesystävän kanssa asumaan samassa kämpässä jonkin aikaa.

Vierailija
109/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias on lapsi. Hän ei ole kykenevä päättämään itselleen kokonaisuutena parasta asuinpaikkaa, vaikka osaakin sanoa, että isän luona ei halua asua. Hän ei välttämättä edes ymmärrä, miten muualta pääsisi kulkemaan kouluun yms. Yksiö ei mielestäni ole paras ratkaisu, vaikka sijainti olisi mikä. Saisiko jo 10min lisämatkalla/ratikkalipun päästä kaksion samaan hintaan?

Ei heidän tarvii varmaan tohon jäädä, jossei toimi? Esim kun poika menee lukioon/amikseen on hyvä kohta muuttaa mikäli haluaa.

13 v ymmärtää oikein hyvin liikkumisen tässä pk-seudulla, on asunut koko ikänsä Hgin keskustassa. En tiedä, missä itse asut, mutta tässä kyllä lapset oppii harrastusten mukaan liikkumaan ympäri pk-seutua ja ymmärtävät, mikä matka kestää minnekin milläkin kulkuvälineellä. Siksi olisi kiva, että kouluun lyhyt matka kävellen / ratikalla - muun kulkemisen voi sitten "valita". AP

Vierailija
110/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko frigidi? Ei koskaan sooloseksiäkään? 

Vierailija
111/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman neliön isommassa kaksiossa voi asua nelihenkinen perhe. Miettikääpä sitä. Ap kuulostat hyvältä ja välittävältä äidiltä. 

Vierailija
112/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko frigidi? Ei koskaan sooloseksiäkään? 

Ihan peiton alla yksin ja pimeässä. AP

Vierailija
113/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea - mietin tota alkovin kalustusta vielä! Sinne mahtuu siis 120 cm sänky ja lisäksi pieni pöytä. Mutta pohdin hänen kanssaan, mitä haluaa. Ja - pojalle siis järjestely täysin ok, häntä kiinnostaa, että ruoka- ja vaatehuolto pelaa. AP

No mitä siunausta sä täältä sit haet,  jos te itse olette tyytyväisiä?!

Vierailija
114/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 3 v ja 1 v kanssa 42 neliön asunnossa, hyvin mahtuu. Hukkatilaa tässä kyllä on, kun esteetön asunto. Nyt sänky itsellä tiskipööydässä kiinni, mutta sellaista se elämä on 

Vierailija
115/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogipostaus kuusihenkisen perheen asumisesta 56 m2 kolmiossa, jossa vieläpä perheen molemmat vanhemmat työskentelevät:

http://ministiarkea.blogspot.com/2021/07/ison-perheen-minikoti.html?m=1

Ottakaa mallia, tähän verrattuna AP:lla ihan normiasunto.

Vierailija
116/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä bussit kulkee, jopa Helsingin ulkopuolelle. Oma huone on paljon tärkeämpi kuin puolen tunnin koulumatka. Lapsi voi myös tulla kiusatuksi miniasunnon takia. Muuttamalla kauemmaksi keskustasta asumisväljyys ja elämänlaatu paranee ja on enemmän oman sosiaaliluokan kanssa tekemisissä ja tasoissa asumisessa. Tämän takia asun kehyskunnassa. Saa sillä reilulla tonnilla ihan jotain muuta kuin ns opiskelijayksiön. Ei se keskusta niin ihmeellinen paikka ole ja tämän sanon itse entisenä pitkäaikaisena keskustan asukkaana.

Vierailija
117/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin itselleni alkovin. Sinne sänky.

Olohuoneessa vois olla parvisänky, sen alle sova, TV seinälle tai erilliselle tasolle, pieni kahden hengen ruokapöytä...

Vierailija
118/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 3 v ja 1 v kanssa 42 neliön asunnossa, hyvin mahtuu. Hukkatilaa tässä kyllä on, kun esteetön asunto. Nyt sänky itsellä tiskipööydässä kiinni, mutta sellaista se elämä on 

3v ja 1v ei kaipaa vielä omaa tilaa, he eivät tuo vieraita kotiin..

Vierailija
119/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin reilu vuosi 42 neliössä kahden lapsen kanssa. Hyvin meni, tavaraa vaan kertyy liikaa. 

Vierailija
120/161 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto oma? Itse remppaisin alkoviin avokeittiön ja entisestä keittiöstä  pojalle oma huone. Rahaahan tuo remontti tosin vaatii.