Lidl poistaa ruokahyllyn kaupoistaan!
Kommentit (88)
Kyllä minusta oli outoa, kun olin grillimakkara-ostoksilla ja kasvistuotteet eivät olleet siinä samassa hyllyssä niiden lihamakkaroiden kanssa. Harvoin noita tulee ostettua, mutta silti outoa että olivat eri paikassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko ostaa vahingossa vegen kun ei huomaa että samassa hyllyssä lihan kanssa ?
Tämä. Olen Ikeasta kerran vahingossa ostanut lihapullien sijaan kasvispyöryköitä, kun ne oli tollalailla ovelasti sijotettu. Roskiin ne meni, naisväki koitti syödä pari kertaa mutta caccaahan ne on.
Jottei virhe toistu, niin jätän liiteriostokset kymmeneksi viikoksi väliin ja siirryn taas Prismaan.
Aivan, olishan se ihan kamalaa, jos ei sais syödä joka aterialla vauvana tapettua eläintä. Ei ihminen, luomakunnan pahin peto sellaista kestä.ia.
Itse katson aina tarkkaan, etten vain vahingossa osta lihaa sisältävää ruokaa. Sen verran voi katsoa eteensä ruokakaupassa, eikä vinkua (aikuiset ihmiset) että vahingossa ostin kasviksia.
Miks et aloita luomakunnan petojen vähentämistä tästä maailmasta itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko ostaa vahingossa vegen kun ei huomaa että samassa hyllyssä lihan kanssa ?
No haittaako se. Saapahan uuden makuelämyksen. ihan hyviä ne kasvistuotteetkin on.
Yliprosessoitua ja ylihinnoiteltua.
Kun haluan kasviksia, ostan ne hevi-osastolta. En todellakaan paketista jossain hyllyssä 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No haittaako se. Saapahan uuden makuelämyksen. ihan hyviä ne kasvistuotteetkin on.
Yliprosessoitua ja ylihinnoiteltua.
Ja sama tuote lihan kanssa ei sitten ole yliprosessoitua?
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan kasviksia, ostan ne hevi-osastolta. En todellakaan paketista jossain hyllyssä 🤮
Heh, kun haluan kasviksia. Monille meistä ihan sekasyöjistäkin kasvikset ovat ihan jokapäiväinen ravinnonlähde, ei mikään kun-tuote, joten niitä tulee myös syötyä monissa eri muodoissa, niin tuoreina, pakasteina, säilykkeinä kuin joskus, kauhistus sentään, jopa valmiina einespyöryköinä.
Vierailija kirjoitti:
Parikertaa olen meinannut lidussa ajaa vegemiinaan.
Sanos muuta! olishan se ihan kamalaa, jos ei saisi joka aterialla tehotuotettua ja lähes vauvana tapettua eläintä. Pakko siihen ruokaan on jonkun pitänyt henkensä heittää vastoin tahtoaan. Ei eläinten kuulu elää, pannuun vaan. Joku ilmoittikin myyvänsä koiranlihaa. Eläin, kuin eläin, kaikki yhtä tuntevia ja älykkäitä. Possu jopa älykkäämpi, kuin koira joten pitäiskö possut ottaa lemmiksisi ja koirat pataan? Sais possukin elää enemän, kuin sen puolivuotta, joka nyt elinikänä on. Possuhan eläisi muuten 20 vuotiaaksi, ellei sitä vauvana uhrata ihmisen lautaselle.
Turha järkyttyä, mun lähikauppa on niin pieni marketti että siellä on aina ollut veget muutenkin samoissa kylmäkaapeissa, vain hieman omassa nurkkauksessaan ikään kuin. Lukutaito kuuluu rapistuvan, mutta eiköhän siitä ostosreissusta silti jatkossakin jotenkin selviä! :D
Ihan kokeilemisenarvoinen idea. Ongelma on tuotteiden luokittelu. Maissa joissa näin toimitaan yleisemmin löytyy esim. tofu joskus juustojen vierestä (saman näköinen?) ja joskus jauhelihan vierestä (käytetään samaan tyyliin?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten on kriisipäivystys minne voi mennä kun elämä järkkyy väärästä ostoksesta.
Moni vegaani joutuu käymään terapiassa koska on kävellyt Cittarissa lihatiskin ohi.
Oikeasti tuntuu tosi pahalta nähdä ne kuolleet eläimen lihat. Sama jos joku koiranystävä joutuisi jatkuvasti näkemään koiranlihaa myynnissä ja mainoksessa iloisesti hymyilevä koira kertoisi, miten koiran liha on terveellistä ja ravitsevaa. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kokeilemisenarvoinen idea. Ongelma on tuotteiden luokittelu. Maissa joissa näin toimitaan yleisemmin löytyy esim. tofu joskus juustojen vierestä (saman näköinen?) ja joskus jauhelihan vierestä (käytetään samaan tyyliin?)
Kun olen joutunut noita metsästämään eri kaupoissa, niin kaikkein kätevintä olisi että kaikki kasvispohjaiset lihankorvikkeet olisivat yhdessä samassa paikassa!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko lukea mitä pakkauksessa sanotaan?
Ostin vahingossa pihvinä pitämäni jutun nyt kesällä, joka oli jotain hernesoijamössöä. En ruokaa laita roskiin, joten söin sen, mutta sain siitä pahan närästyksen kuten vähän ennalta arvasinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikertaa olen meinannut lidussa ajaa vegemiinaan.
Sanos muuta! olishan se ihan kamalaa, jos ei saisi joka aterialla tehotuotettua ja lähes vauvana tapettua eläintä. Pakko siihen ruokaan on jonkun pitänyt henkensä heittää vastoin tahtoaan. Ei eläinten kuulu elää, pannuun vaan. Joku ilmoittikin myyvänsä koiranlihaa. Eläin, kuin eläin, kaikki yhtä tuntevia ja älykkäitä. Possu jopa älykkäämpi, kuin koira joten pitäiskö possut ottaa lemmiksisi ja koirat pataan? Sais possukin elää enemän, kuin sen puolivuotta, joka nyt elinikänä on. Possuhan eläisi muuten 20 vuotiaaksi, ellei sitä vauvana uhrata ihmisen lautaselle.
Sian jälkeläinen ei ole vauva, vaan porsas. Sitäkään et sitten tiennyt?
Mietitkö lainkaan sitä seikkaa, että miten paljon vegaani ruokien valmistus lisää tehotuotannon päästöjä ? Vegaaniruoka lisää prosessoidun tehotuotetun ruuan valmistuksen päästöjä huomattavasti, verrattuna siihen, ettei niitä valmistettaisi lainkaan vaan kaikki söisivät jo olemassa olevien tehtaiden tuottamia ruokia. Vegaaninen ruoka lisää päästöjä ja ilmaston lämpenemistä, ei vähennä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Olen Ikeasta kerran vahingossa ostanut lihapullien sijaan kasvispyöryköitä, kun ne oli tollalailla ovelasti sijotettu. Roskiin ne meni, naisväki koitti syödä pari kertaa mutta caccaahan ne on.
Jottei virhe toistu, niin jätän liiteriostokset kymmeneksi viikoksi väliin ja siirryn taas Prismaan.
Aivan, olishan se ihan kamalaa, jos ei sais syödä joka aterialla vauvana tapettua eläintä. Ei ihminen, luomakunnan pahin peto sellaista kestä.ia.
Itse katson aina tarkkaan, etten vain vahingossa osta lihaa sisältävää ruokaa. Sen verran voi katsoa eteensä ruokakaupassa, eikä vinkua (aikuiset ihmiset) että vahingossa ostin kasviksia.
&nbs
"Miksi et aloita luomakunnan petojen vähentämistä tästä maailamasta itsestäsi?"
Tarkoitatko, että tekisin itsemur*han? No kiitos vinkistä. Itse en kuitenkaan ole peto, en ta*pa/tap*ata ketään lautaselleni. Ihminen on luomakunnan suurin peto, sehän on ihan selvää. Mikä muu laji keinosiementää eläimiä ja teetättää niillä poikasia liukuhuhnalta ruuakseen?? Moni ihminen tasp*paa kaiken mikä liikkuu. Ihan kaikki ihmiset ei ole petoja ja sehän sinunlaistasi ihmistä harmittaa ja sen takia niitä pitää haukkua ja pilkata:D Vähän sama, kuin ihminen joka juo liikaa. Hänen mielestään raitis ihminen on kamala, koska itse saa elämänilon päihteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nbs
"miksi et aloita luomakunnan petojen vähentämistä itsestäsi"
No jos suon sen kunnian sinulle. Ja saat sinä tulla minutkin hävittämään, jos haluat. Jos tap*pamisesta tykkäät, niin samalla mennään molemmat.
Veke, woke ja sähköauto buumi vetää nyt takapakkia ympäri koko maapallon.
Mitä varten se niin haittaa teitä lihafanaatikkoja, että toinen syö kasviksia? Teillehän jää enemmän sitä lihaa!
Vierailija kirjoitti:
Veke, woke ja sähköauto buumi vetää nyt takapakkia ympäri koko maapallon.
Et siis sinäkään käsittänyt, että lidl ei vähennä vegetuotteiden myyntiä, vaan siirtää osassa kaupoista sekahyllyyn?
Kokojyväpasta K-market 1,69; Lidl 1,99