Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivän muistutus: parisuhdetilanne tai lapsihaaveet/suunnitelmat eivät ole hyvä small talk aihe juhlissa tms.

Vierailija
26.08.2024 |

Siinäpä se otsikossa, mutta ihan ystävällisenä muistutuksena kaikille, kun itse kullakin on kesällä varmasti ollut häitä ja muita perhe/suku ym. juhlia, niin älkää kysykö puolitutulta tai sukulaiselta rentona small talk aiheena perheenlisäyksestä tai onkos sitä tyttö/poikaystävää vielä löytynyt. Edes (tai varsinkaan) vitsin varjollakaan ei kannata heittää mitään läppää, että jokos lapsi on tulossa hehheh tai mites siellä tinderissä sujuu, onkos treffejä ollut hahhah vitsi vitsi. Nuo asiat voivat olla monille tosi kipeitä, arkoja ja stressaavia juttuja, joita ei haluaisi jakaa kuin ehkä luotettavan ystävän kanssa, jos silloinkaan. 

Juuri viimeksi viikonloppuna olin juhlissa, jossa juhlien vieras tiedusteli toiselta vieraalta (sukulaiseltani) onko lapsia suunnitteilla tai mites se parisuhde. Ja kun ei hänellä sitä parisuhdetta ole vaikka varmasti sekä lapsi että suhde on toiveena niin on tosi ikävä vastata tuollaiseen kysymykseen. Tuollaiset kysymykset ovat loukkaavia, liian henkilökohtaisia ja kiusallisia henkilön itsensä lisäksi myös muille keskustelun kuulijoille. Pahoitan itse näissä tilanteissa aina mieleni toisen (sinkkuystäväni/sukulaiseni) puolesta, jolta udellaan parisuhde tai lapsi tilannetta.  Jättäkää siis nämä asiat kysymättä ja jutelkaa vaikka säästä jos ei muuta jutun juurta keksi.

Kertokaa toki omia kokemuksianne tms. Itsellä siis on sekä lapsi että mies mutta ihan yleisesti muiden puolesta tätä nyt mietin. 

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voin puhua kysyä ihmisiltä aiheesta tykkäisikö he saada lapsia jne. Joskus naiset vastaa että eivät ole löytäneet oikeaa ja monia muita syitä vaikka haluaisivat lapsia. Joskus voivat olla varattuja samaan aikaan kun sanovat näin minulle ja minkä otan helposti flirttailuna kylläkin.

Jos se, haluaako joku lapsia yleensäkään, on yksityisasia. Vähissä jos keskustelunaiheet, jos ei muusta osaa puhua. Vai onko tarkoitus saada toinen ahdistumaan ja siitä tulee itselle parempi mieli? 

Vierailija
22/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä jättää tulematta sukujuhliin, kun ei jaksa sitä tenttausta. Jos on juuri eronnut, jäänyt työttömäksi, omilla lapsilla elämässä hankaluuksia... ja paikalla osuu tällainen tenttaaja... Ei jaksa millään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä jättää tulematta sukujuhliin, kun ei jaksa sitä tenttausta. Jos on juuri eronnut, jäänyt työttömäksi, omilla lapsilla elämässä hankaluuksia... ja paikalla osuu tällainen tenttaaja... Ei jaksa millään. 

Jep. Jäi erinäisistä syistä johtuen yhteydenpito sukulaisiin muutamaksi vuodeksi tosi vähiin. Ne juhlat uteluineen ovat vaan niin ikäviä kun oma elämä ei mene ideaalisti ja tuntuu pahalta ruotia sitä. Mieluummin puhun säästä kuin omista ongelmistani. 

Vierailija
24/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleensä voitaisiin jo päästää irti oletuksesta että kaikilla on joku rikas sosiaalinen elämä ja asiat tapahtuu ihan vaan kun valitsee niin. Tää on sitkeä väärinkäsitys johon törmää vaikka lääkärissä. Että tottakai mulla on joku joka saattaa toimenpiteen jälkeen kotiin ja valvoo vieressäni yön. Tottakai mulla olisi jo lapsia jos olisin halunnut ja koska ei ole en siis ole halunnut eli mun hedelmällisyyttä ei tarvitse huomioida hoidoista päätettäessä ja siitähän ei tietenkään voida keskustella. Muuten nää oletukset tyyliin, totta kai on kavereita auttamassa vaikka muutossa, työpaikan saa helposti kun vaan laittaa hakemuksen ja käy hurmaamassa kaikki haastattelussa jne. Joillekin tekisi hyvää kokea roolien vaihto ja saada kokemusta siitä mitä on olla yksin, kun ei kelpaa kenellekään tai mihinkään, kaikki mitä yrittää torpataan ja saat vaan tyytyä. Haaveilu on turhaa kun mikään ei toteudu. Ärsyttävimpiä on nää muka rohkaisevat kommentit "minäkin vietin yhden kesän yksin ja vuoden päästä olinkin jo parisuhteessa ja perheellinen" tai että "kyllä sä jonkun löydät" joista ei tiedä onko sanoja harhainen vai pitääkö minua hölmönä.

Vierailija
25/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te kyllä herkkiähipijöitä hyypiöitä

Vierailija
26/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitä äidillesi kuuluu?

Todellisuus:

No hän on tosiaan seonnut taas hieman lisää. Viimeksi tuli harhaluuloisuusdiagnoosi. Välillä on hoidossa psykiatrisella osastolla.

Vastaus:

Niin, ikähän ei tule yksinään... hyminää. Edelleen asuu kotona.

Vierailija
27/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin herkkähipiäinen hyypiö kuin sosiaalisesti taidoton törppö debiili.

Vierailija
28/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa juhlissa on ammattiloukkaantujia. Olin viikonloppuna häissä ja juttelin omasta mielestäni neutraalista aiheesta eli omenasadosta ja siitäkin yleisesti eli "kylläpä tänä vuonna tulee paljon omenoita". Keskustelukumppani loukkaantui sydänjuuriaan myöten, koska ei ole sopivaa kerskailla sillä, että on oma puutarha. Sain kuulla kunniani siitä, että kehtasin mennä puhumaan mammuttiomaisuudesta, kun hääparilla ei ollut varaa edes häämatkaan.

Joten kertokaapa nyt, että mistä saa puhua. Säästäkään ei sovi rupatella, koska jos mainitsee, että Kuopiossa oli heinäkuussa pari sadepäivää, niin saa äkkiä kuulla, että pitääkö sitä matkustaa niin kauas ja tuhota ilmastoa.

Vierailija
29/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä, perhekriisissä ja burn outissa on myös kiva vastailla kysymyksiin kuten miksi et käy töissä, no mitä sä sitten teet, kyllähän sun jotain pitää tehdä, oletkos kokeillut x ja y. Aina parempi, mitä enemmän ihmisiä on pöydän ääressä.

Tylsää vastata työuteluihin silloinkin kun oma työ on sellainen mitä ei yleisesti arvosteta. Muiden töistä sitten intoillaan.

Vierailija
30/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa juhlissa on ammattiloukkaantujia. Olin viikonloppuna häissä ja juttelin omasta mielestäni neutraalista aiheesta eli omenasadosta ja siitäkin yleisesti eli "kylläpä tänä vuonna tulee paljon omenoita". Keskustelukumppani loukkaantui sydänjuuriaan myöten, koska ei ole sopivaa kerskailla sillä, että on oma puutarha. Sain kuulla kunniani siitä, että kehtasin mennä puhumaan mammuttiomaisuudesta, kun hääparilla ei ollut varaa edes häämatkaan.

Joten kertokaapa nyt, että mistä saa puhua. Säästäkään ei sovi rupatella, koska jos mainitsee, että Kuopiossa oli heinäkuussa pari sadepäivää, niin saa äkkiä kuulla, että pitääkö sitä matkustaa niin kauas ja tuhota ilmastoa.

Teoksesta Asioita joita ei koskaan tapahtunut.

Vierailija
31/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin sosiaalisesti taidoton törppö debiili kuin herkkähipiäinen hyypiö. Saanhan sentään tietää vaikka ketä nainen juhlissa haluaisi lapsia kanssani.

Vierailija
32/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin sosiaalisesti taidoton törppö debiili kuin herkkähipiäinen hyypiö. Saanhan sentään tietää vaikka ketä nainen juhlissa haluaisi lapsia kanssani.

Varmaan on jonoa.

Vierailija
33/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi ja emme halua lisää, koska tämä lukumäärä on meidän elämään sopivin. M Aika monta kertaa on saanut sanoa ettei lisää tule kun on mukamaste niin hauskaa juhlissa kysellä milloin tulee pikkusisko tai veli... Pitäkää huoli omista asioistanne!!

Vierailija
34/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun mulle ei tulisi mieleenkään kysellä kenenkään parisuhde/perhetilanteesta. Se on asia minkä voin ihmisessä noteerata jos näen hänet esim puolison tai lapsen kanssa, mutta miksi minun pitäisi tietää jotain näistä suunnitelmista? Elämä kun ei todellakaan aina mene niin kuin suunnittelee ja siinä on omassakin elämässä tarpeeksi miettimistä. Kyllä osa ihmisistä on uteliaita, huh. 

Vierailija
35/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on jonoa.

Jos ei satu olemaan tuollainen misantrooppinen ihmisiä vihaava tapaus niin voi kuvitellakin.

Vierailija
36/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhosin jo teininä kun vanhat sukulaiset uteli juhlissa, onko minulla jo poikaystävää. Olin ujo tyttö ja minulla oli huono itsetunto ja uteluista tuli paha mieli. Tuntui etten kelpaa kenellekään ja kuinka "pitäisi" jo löytää joku poika kun sukulaisetkin nuoruudessa seurustelevat jo 13-vuotiaana. Löytyi se poikakaveri sitten parikymppisenä. 

Minulla oli sama juttu. Koin itseni rumaksi ja etten kelpaa kenellekään, siksi nämä utelut sattuivat.. loukkasivat jopa, vaikka olivatkin hyväntahtoisia. 

Vierailija
37/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää myöskään "salaa" vilkuilko noin kolmekymppinen naisten vatsaa juhlissa. Jos ette voi olla katsomatta, sulkekaa ainakin se suunne. 

Vierailija
38/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin tänä kesänä juhlat väliin. Keväällä tuli burn out ja yrityksen konkurssi. Nyt olen työtön ja keräilen vielä palasiani. Ehkä säästyin mielipahalta kun jäin kotiin. 

Vierailija
39/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joko teillä on lapsia?"

Ei. Ei koskaan onnistunut hoitojenkaan avulla. 

Vierailija
40/80 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää myöskään "salaa" vilkuilko noin kolmekymppinen naisten vatsaa juhlissa. Jos ette voi olla katsomatta, sulkekaa ainakin se suunne. 

Älkääkä koskaan kysykö... ootko raskaana?