Miksi jotkut on niin kateellisia 45-vuotiaille, jotka näyttävät parikymppisiltä?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko joku kateellinen. Yleensä keski-iässä ihmisillä on vähän perspektiiviä ulkonäköasioihin. Nuorena itsekin kadehdin toisten ulkonäköä mutta se on jäänyt. Nyt 48-vuotiaana huomaan että jotkut ikäiseni näyttävät nuoremmilta ja jotkut vanhemmilta. En kadehdi kumpaankaan suuntaan koska en näe hirveästi merkitystä minkä ikäiseltä näyttää. Lisäksi tilanne muuttuu kunkin kohdalla niin äkkiä. 40-vuotiaana nuorelta näyttänyt näyttääkin parin vuoden päästä paljon vanhemmalta. Nelikymppisenä ikäistään vanhemmalta näyttänyt voi jämähtää vuosiksi näyttämään ihan samalta, joten näyttääkin viisikymppisenä ikäistään nuoremmalta. Ja entä sitten?
Joo, tämä on totta. Ei 40-50 vuotiaana ole oikeasti merkitystä näytätkö nuoremmalta vai vanhemmalta, koska todellisuudessa olet tässä iässä jo näkymätön muutenkin.
Uteliaisuuttani kysyn: näytättekö ilman meikkejä ja lisäkkeitä nuoremmilta vai vanhemmilta? Kerro myös ikäsi.
Ihmettelen näitä, jotka sanovat etteivät ole nähneet yhtään vaikkapa 50-vuotiasta joka näyttäisi nuoremmalta. Ihmisethän eivät kulje kaduilla ikäkyltti kourassa, joten varmasti ovat nähneet, mutta luulleet nuoremmiksi.
Kannattaisi käydä Specsaversilla.
Naiset ovat aina kateellisia paremman näköisilleen, joka iässä.
Vierailija kirjoitti:
Uteliaisuuttani kysyn: näytättekö ilman meikkejä ja lisäkkeitä nuoremmilta vai vanhemmilta? Kerro myös ikäsi.
En käytä kumpiakaan. Tässä iässä on ihan paskan hailee miltä näyttää. N50
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen näitä, jotka sanovat etteivät ole nähneet yhtään vaikkapa 50-vuotiasta joka näyttäisi nuoremmalta. Ihmisethän eivät kulje kaduilla ikäkyltti kourassa, joten varmasti ovat nähneet, mutta luulleet nuoremmiksi.
Kukaan ei noteraa +40-vuotiaita.
Liiallisella auringonotolla, tupakanpoltolla, epäterveellisellä ruokavaliolla ja stressaavalla elämällä saa itsensä helposti näyttämään ikäistään vanhemmalta. Harmittaahan se kun oma peilikuva näyttää 40vuotiaana 50 vuotiaalta, ja toinen näyttää ikäiseltään tai herranjestas ikäistään nuoremmalta. Tämä tietysti aiheuttaa kateutta joillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko joku kateellinen. Yleensä keski-iässä ihmisillä on vähän perspektiiviä ulkonäköasioihin. Nuorena itsekin kadehdin toisten ulkonäköä mutta se on jäänyt. Nyt 48-vuotiaana huomaan että jotkut ikäiseni näyttävät nuoremmilta ja jotkut vanhemmilta. En kadehdi kumpaankaan suuntaan koska en näe hirveästi merkitystä minkä ikäiseltä näyttää. Lisäksi tilanne muuttuu kunkin kohdalla niin äkkiä. 40-vuotiaana nuorelta näyttänyt näyttääkin parin vuoden päästä paljon vanhemmalta. Nelikymppisenä ikäistään vanhemmalta näyttänyt voi jämähtää vuosiksi näyttämään ihan samalta, joten näyttääkin viisikymppisenä ikäistään nuoremmalta. Ja entä sitten?
Joo, tämä on totta. Ei 40-50 vuotiaana ole oikeasti merkitystä näytätkö nuoremmalta vai vanhemmalta, koska todellisuudessa olet tässä iässä jo näkymätön muutenkin.
Puhu vain omasta puolestasi. Itse olen 42v jota luullaan 35vuotiaaksi. Kiinnostuneita miehiä riittää, joten en ole näkymätön
Tänään viimeiseksi luultiin 28 -vuotiaaksi. Mutta en kyllä ihan 20 vuotiaasta mene. Nainen +45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole minäkään nähnyt yhtään 45 vuotiasta, joka näyttäisi ikäänsä nuoremmalta. Niitä olen kyllä nähnyt, jotka luulevat näyttävänsä nuorelta. Siinä on jonkinlainen mt-ongelma kyllä taustalla. Aina.
Taitaa olla itselläsi mt-ongelma, jos mielestäsi kaikki samanikäiset näyttävät yhtä vanhoilta. Tosiasiassa eroa voi olla yksilöiden välillä vaikka 20v verran, myös biologisen iän suhteen.
Oi, löytyi yksi lumihiutale, jolle +45 ikä on kriisi. Yli 45-vuotiaat ovat mummoja.
Tämä. Kyseessä täytyy olla kateus miesten huomiosta, naisilla. Noin muutenhan nuoruus merkitsee toimintamahdollisuuksia työssä, koulutuksessa, vaikka missä, vaikutusmahdollisuuksiakin koska vanhemmat ovat "mummoja" eikä niistä pidä välittää. On luonnollista olla mielellään sellainen, koska tosiasiassa olisi vielä fyysistä ja psyykkistä kapasiteettia. Sitten joku haluaa lytätä kaikin keinoin, yksi ryppy tekee muka lähes muumioksi. Pois pelistä.
Täällä on nyt koko ajan samaa aloitusta, että miksi nuoren näköiselle 45v ollaan kateellisia? Ilmeisesti joku narsisti asialla. Pyrkii herättämään kateutta toisissa, mikä narsun mielipuuhaa. Olen tuota ikäluokkaa, mutta en kyllä kateellinen kenellekään. Tämänikäisille ulkonäkö ei ole kovin tärkeää. Joka tapauksessa parhaat päivät muutenkin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisaalta niin moni 20 vuotias näyttää yli nelikymppiseltä lihavine olemuksineen ja hommsuisine vaatteineen. Tätä ihmettelen, en kadehdi.
Tästähän se johtuu, että freesi, hyväkuntoinen ja tyylikäs nelikymppinen voi pikaisella arviolla näyttää ikäistään selvästi nuoremmalle. Lähemmällä tarkastelulla ihosta kyllä näkee, että ikää on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
En muusta tiedä, mutta onhan tämä aika bätäng.
Onpa, mutta nuo vahvasti laitellut ovat oma lajikkeensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 50+. Mun mielessäni olen jäänyt tuonne 30-40v ikäluokkaan. Välillä kun näen oman ikäisen esim telkkarissa, hätkähdän, että en kai minä näytä noin vanhalta. Omasta mielestäni en todellakaan. Olen mielestäni paljon nuorekkaampi. Tosin harva sitä sanoo ja ne paperitkin on viimeksi kysytty 20-30v sitten.
Omasta mielestä olen kyllä nuorekas, ja se on pääasia. Ketään ikäistäni en kadehdi, koska kaikki näyttävät mielestäni itseäni vanhemmilta
Jos näyttäisit kolmekymppiseltä, sulta kysyttäisiin paperit. Itseltäni kysytään käytännössä aina ja olen 37v.
Minultapa kysytty paperit usein 46-vuotiaana. Rikopa ennätykseni, sen sanon että sun ikäiset ei tosiaa tiedä mikä rup
kirjoitti:
Mikä babyface! Hekoheko, kaikki olevinaan babyfacet omaa 40+ ikäisenä kolmoisleuanja vartalo on suora pötkö. Pituus alle keskitason ja painoa hyvin reilusti. Tämmöisiä olleet kaikki olevinaan babyfacet. Lisäksi ohut tukka, joka ei kasva korvia alemmaksi ja sitä vaalennetaan. Kaunistautuessaan liimaavat ripsiä ja hiuslisäkkeitä.
Tuo pituus alle keskitason varmasti vaikuttaa siihen nuorekkaaseen vaikutelmaan. Minun äitikin oli aikanaan "babyface", on tosiaan lyhyt ja siro, ei todellakaan meikannut paljon eikä ollut mitään lisäkkeitä (ei sellaisia parikymmentä vuotta sitten pahemmin ollutkaan). Nyt on jo yli kuudenkympin ja toki ikä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt koko ajan samaa aloitusta, että miksi nuoren näköiselle 45v ollaan kateellisia? Ilmeisesti joku narsisti asialla. Pyrkii herättämään kateutta toisissa, mikä narsun mielipuuhaa. Olen tuota ikäluokkaa, mutta en kyllä kateellinen kenellekään. Tämänikäisille ulkonäkö ei ole kovin tärkeää. Joka tapauksessa parhaat päivät muutenkin ohi.
Nämä kateuskorttia vilauttelevat voisivat vastata, että mikä näissä keskusteluissa ärsyttää? Kun vastauksena tulee aina tuo kateus. Onko itsellä orastavaa ikäkriisiä. Itse näin parikymppisenä koen naurettavana ajatuksena, että joku yli 40 kuvittelee näyttävänsä parikymppiseltä. Ette näytä.
Jotenkin ällöttävää tuo iästä jankkaus. Rumemmaksiko sitten pitäisi laittautua? Sitäkin voi sattua jos ei osaa meikata oikein. Käyttääkö joku todella aikaansa naamoja vahtien?
Youtubessa on ääniaaltoja, joita kuuntelemalla nuorentuu.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Ei ole tarvetta miellyttää ketään muuta kuin itseään ja saa näyttää miltä haluaa. Se ei ole keneltäkään pois. Elämä vain ei enää pyöri ulkonäön ympärillä tässä iässä ja hyvä niin. Vaikeaa tulee olemaan vanheneminen niille, joille ulkonäkö on tärkeintä.
Miksi sinä teet kaikkea mahdollista että olemuksesi olisi nuorekas? Otat piikkejä ym? Säälittävä olet itse. Ja Ps. Et näytä päivä
kään nuoremmalta itse ja siksi sua keljuttaa vuosimallia 94 olevana suhteellisesti nuroemman näköiset vanhemmat naiset