Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyyttä halutaan lisätä mutta yhteiskunnan rahaa ei riitä edes nykyisille pienille ikäluokille

Vierailija
26.08.2024 |

Nuorilta kuten opiskelijoilta on leikattu kaikkein eniten vaikka kyseessä on koko ajan pienenevä väestöryhmä. 

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi roudataan ulkomailta orj tai siis huippuosaajia

Niin, eihän alhainen syntyvyys ole ollut "vaaliteema" enää vuosiin, koska on ogelmaan jo keksitty ratkaisu. Tuodaan ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.

Tjaaha. Paitsi että hekin sairastuvat ja vanhenevat. Marinin hallitus muutti lakia vielä niin, että saavat tuoda perheensäkin tänne. Ovatko he sitten työikäisiä, sairaita, vanhuksia vai tulevia kansaneläkkeen saajia niin siitä ei jakseta miettiä pääasia on, että ulkomaisella firmalla riittää duunareita, joitten palkasta osan veronmaksajat iloiten maksavat.

Vierailija
22/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lapsia tarvita, koska hyvinvointivaltio huolehtii kaikista. Toki julkisuudessa voivotellaan, että syntyvyys on niin ja niin alahaista ja ratkaisuksi tarjotaan suurempia tulonsiirtoja lapsiperheille, muodossa tai toisessa. Taas edetään kohti suurempaa julkista sektoria, korkeampaa verotusta ja lasten hankinnan keskittymistä niille, joiden pääasiallinen toimeentulon lähde ovat tulonsiirrot. Ja samaan hengenvetoon voivotellaan sitä, että niin monet perheet pysyvät sukupolvesta toiseen köyhinä. Miten väärin olikaan aikanaan, että lapsiluku huomioitiin verotuksessa, rikkaathan hyötyvät siitä! Sama keskustelu jatkuu lapsilisien ympärillä. . Pääasia näyttää olevan, että rikkaat eivät saa tukea lasten hankintaan, vaikka he todennäköisesti vastaisivat pääosasta elinikäisistä kuluista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus koostuu hyvätuloisista pelleistä, joten lopputulos on juuri sitä mitä voi odottaa

Millainen kansa sellaiset päättäjät. Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. He kuvittelevat voivansa seistä piiska kourassaa vaatimassa paljon etuuksia itselleen, jne tekemättä itse mitään!

Taidat puhua itsestäsi.

Onko se etuuksien vaatimista, jos olettaa ihan kaikkien tänne muuttaneiden tekevän oman osuutensa yhteiskunnan hyväksi?

Vierailija
24/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa lisätä syntyvyyttä? 

No vaikkapa sinun kannattais, olisi joku maksamassa eläkettäsi.

Vierailija
25/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappu luukulle koko valtiolle nimeltä Suomi, koska suomalaisia täällä tuskin tällä syntyvyydestä tulee kovin kauan asumaan. 

Jos lapsiin ei haluta panostaa, lapsiperheille antaa edes kohtuullisia elinolosuhteita ja terveydenhoito ja koulutus yksityistää, niin ei ole ihme jos ihmisillä ei ole varaa tehdä lapsia. 

Jos mmuutto tehdään mahdottomaksi, edes työn perässä, niin luvassa on pelkkää leikkausta leikkauksen perään. 

Kannattaa nauttia Suomesta nyt, tätä kieltä tai kulttuuria tuskin tulee enää olemaan parin sadan vuoden päästä. 

Vierailija
26/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet asiat ihan väärinpäin. Ihmisten itse kuuluu elättää lapsensa eikä valtion.

Muistahan miten suuret ikäluokat ovat syntyneet. 

Saunassa sekä porkkanaa ja lanttua syöden ensimmäiset vuodet.

Ei vaan oli kodinperustamuslainat. Valtio kannusti synnyttämään näillä lainoilla. Kun tuo tukeminen loppui niin syntyvyys romahti. Nuo suuret ikäluokat eivät enää synnyttäneet, vaan 70-luvulla lapsia syntyi todella vähän. Nyt suuret ikäluokat ovat "haittana", koska valtio itse toimillaan aiheutti sen, että tietyn ikäisiä syntyi todella paljon. Nuorten perheiden tukeminen olisi pitänyt aloittaa yli 20 vuotta sitten ettei olisi ikäjakauma vääristynyt. 

Vierailija
27/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onkin ideana, että ihmiset itse elättää itsensä ja maksaa osaltaan sen yhteiskunnan pyörittämistä. Sossupummeja ei tarvita lisää vaan normaaleja työtä tekeviä.

Vierailija
28/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoiden tuet maailman kärkeä Suomessa. Ei minulla ainakaan ole ongelmaa. Mutta sinä olet juuri sitä tyhmempää sorttia, tein oikeastaan juuri aloituksen tällaisista ihmisistä joita Suomessa on, fiksummat lähteneet pois, osa rehdistä väestä jäänyt, suurin osa teitä saatanan kitisijöitä ídiootteja.

Vierailija
29/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi roudataan ulkomailta orj tai siis huippuosaajia

Niin, eihän alhainen syntyvyys ole ollut "vaaliteema" enää vuosiin, koska on ogelmaan jo keksitty ratkaisu. Tuodaan ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.

Paitsi että 3. maailman tulokkaat tuottavat ryhmänä aivan valtavasti menoja, eivät tuloja. Jopa 2. maailman tulokkaat, vaikka useampi tuottaakin, ovat nekin pakkasen puolella. Ja tämä on tietenkin ollut tiedossa vuosikymmeniä, joten hyvinvointivaltion romuttaminen on tietoinen päätös. Niin vasemmistolta kuin oikeistolta. 

Kaikki muut paitsi sosiologit ymmärtävät, että tämä mekanismi ei toimi. Hyvinvointivaltio ei ikinä kykene houkuttelemaan oikeita veronmaksajiamaahanmuuttajiksi. Toki hyvinvointivaltio houkuttelemaahanmuuttajia, mutta ennen kaikkea niitä, joiden motiivina ovat ilmaishyödykkeet ja tulonsiirrot. Samalla tulojakauma muuttuu entistä vinommaksi, enemmän köyhiä ja vähemmän keskituloisia ja rikkaita. Ongelma on siinä, että hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet.  Vaikka köyhyyttä yritetty vimmatusti poistaa entistä suuremmilla tulonsiirroilla ja ankarammalla verotuksella, tulos on ollut nolla tai jopa väärän suuntainen. Uusia köyhiä on tullut koko ajan lisää, köyhiä lapsiperheitä, työtä karttelevia hyvinvointivaltion elättejä, viisikyppisenä eläkkeelle hamuavia ja yhteiskuntaan huonosti integroituneitamaahanmuuttajia. Alemmissa tuloluokissa maahanmuuttajataustaistenosuus on väestöön suhteutettuna kolmin-nelinkertainen. Ei mene montaa vuosikymmentä, että alimmassa tulodesiilissä puolet väestöstä onmaahanmuuttajataustaisia. Ja taas kerran itse aiheutettua ongelmaa korjataan suuremmillä tulonsiiroilla ja ankarammalla verotuksella. Ja niin kierre vain jatkuu.

Minä olen luovuttanut Suomen puolesta taistelun. Olen se vastuullinen sukupolvi, joka ei tee sitä lasta. 

Vierailija
30/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten siellä Afrikassa ja Aasiassa on varaa tehdä lapsia niin plaljon vaikka ei sosiaalitukea tiai päivähoitoa ollenkaan. Suomalaiset naiset ovat vanhaa valittajakansaa.

Vierailija
31/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin ideana, että ihmiset itse elättää itsensä ja maksaa osaltaan sen yhteiskunnan pyörittämistä. Sossupummeja ei tarvita lisää vaan normaaleja työtä tekeviä.

Mutta sitä syntyvyyttä pitää tukea. Yhdellekään sossupummille ei pidä etuja ja tukia antaa, mutta työssä käyviä lapsiperheitä pitää tukea, jotta ne lapset kasvavat veronmaksajiksi ja ovat pyörittämässä Suomea jatkossa

Miksi näin ei tehdä?! 

Vierailija
32/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa lisätä syntyvyyttä? 

No vaikkapa sinun kannattais, olisi joku maksamassa eläkettäsi.

Miedän pitäisi siis  kasvattaa väestöä jotta olisi lisää väestöä elättämään edellinen sukupolvi? Talouselämässä tätä kutsutaan Ponzi-huijaukseksi. Yksilötasolla tätä voitaisiin verrata tilanteeseen, jossa tupakointi pitäisi lopettaa tai laihdutus aloittaa, tietenkin vasta huomenna. 

Vierailija
33/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan rahakin syynä, mutta nouseva syy on ihan yksinkertainen, lapsia ei vaan haluta. Elämä mukavempaa ilman.

Jep. Myönnän, että olisin pärjännyt taloudellisesti lapsenkin kanssa, mutta sitten joutuisin laskemaan elintasoani köyhyysrajalle. Sitä en halua ja olen mieluummin vaikka ilman lapsia. Joku enemmän lapsia haluava olisi taas ollut mielellään köyhä kunhan saa lapsen. 

Vierailija
34/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappu luukulle koko valtiolle nimeltä Suomi, koska suomalaisia täällä tuskin tällä syntyvyydestä tulee kovin kauan asumaan. 

Jos lapsiin ei haluta panostaa, lapsiperheille antaa edes kohtuullisia elinolosuhteita ja terveydenhoito ja koulutus yksityistää, niin ei ole ihme jos ihmisillä ei ole varaa tehdä lapsia. 

Jos mmuutto tehdään mahdottomaksi, edes työn perässä, niin luvassa on pelkkää leikkausta leikkauksen perään. 

Kannattaa nauttia Suomesta nyt, tätä kieltä tai kulttuuria tuskin tulee enää olemaan parin sadan vuoden päästä. 

No, minä en ole sitä näkemässä mitä täällä on parinsadan vuoden päästä. :D 

Vierailija
35/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet asiat ihan väärinpäin. Ihmisten itse kuuluu elättää lapsensa eikä valtion.

No niinpä. Syntyvyys laskee koska ihmiset eivät kykene elättämään lapsiaan.  Simppeliä.

Vastuullinen ihminen ei lapsia hanki kun tilanne on mahdoton, ja hyvä niin.  

Näin juuri, ei sitten pidä valittaa, kun syntyvyys laskee.  Meillä lasten kulut ovat paljon kovemmat kuin minun ollessani lapsi, koska moni terveyteen liittyvä asia pitää maksaa itse. Pitäisi julkisen hoitaa, mutta kun ei hoida. Yritämme varautua myös siihen, että opiskellessaan saattavat tarvita meiltä taloudellista tukea, kun opintojen tuet ovat koko ajan pienemmät (opintoraha on melkein sama kuin itse opiskellessani 25 v sitten, mutta rahan arvo paljon pienempi ja töiden teko opiskelujen aika

Lisäksi jopa opintorahan määrä jyvitetään kuukausituloksi ja se pienentää asumistukea. Joten jos vuokra on 500 €, niin lähes kaikki tuet menevät vain vuokranmaksuun. Uskomatonta!

Vierailija
36/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitä syntyvyyttä pitää tukea. Yhdellekään sossupummille ei pidä etuja ja tukia antaa, mutta työssä käyviä lapsiperheitä pitää tukea, jotta ne lapset kasvavat veronmaksajiksi ja ovat pyörittämässä Suomea jatkossa

Miksi näin ei tehdä?! 

Koska "rikkaat" hyötyvät siitä. Koska tasa-arvo. Kosta tasapäistäminen. Köyhälle kuuluu se mikä "rikkaallekin", jonkun muun taskusta. Suomessa "rikas" tuntuu olevan se joka saa jäämään säästöön sen noin 100e, kuussa. 

Vierailija
37/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin ei tehdä?! 

Koska "rikkaat" hyötyvät siitä. Koska tasa-arvo. Kosta tasapäistäminen. Köyhälle kuuluu se mikä "rikkaallekin", jonkun muun taskusta. Suomessa "rikas" tuntuu olevan se joka saa jäämään säästöön sen noin 100e, kuussa. 

Harvase päivä saamme lukea, että lapsilisää ei pidä maksaa perheisiin, jotka laittavat sen säästöön. 

Vierailija
38/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin ei tehdä?! 

Mitä jos se lapsi ei saakaan työtä ja vie vain sosiaalitukia? Yhtä hyvin voimme spekuloida, että jos joku ei tee lapsia, hän ei tee muiden lapsille kilpailijoita, jotka taistelevat tarhapaikoista tai vähenevistä luonnonvaroista.

Vierailija
39/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin ei tehdä?! 

Mitä jos se lapsi ei saakaan työtä ja vie vain sosiaalitukia? Yhtä hyvin voimme spekuloida, että jos joku ei tee lapsia, hän ei tee muiden lapsille kilpailijoita, jotka taistelevat tarhapaikoista tai vähenevistä luonnonvaroista.

No voihan niin käydä, mutta parempi se on tukea lapsiperheitä kuin kannustaa ihmisiä aikuisena pummimaan. 

Vierailija
40/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus koostuu hyvätuloisista pelleistä, joten lopputulos on juuri sitä mitä voi odottaa

Kuitenkin suomen kansa ne sinne äänestänyt. 

Rikkain puoli ne sinne äänesti. Siis kokkarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan