Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyyttä halutaan lisätä mutta yhteiskunnan rahaa ei riitä edes nykyisille pienille ikäluokille

Vierailija
26.08.2024 |

Nuorilta kuten opiskelijoilta on leikattu kaikkein eniten vaikka kyseessä on koko ajan pienenevä väestöryhmä. 

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi roudataan ulkomailta orj tai siis huippuosaajia

Vierailija
2/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet asiat ihan väärinpäin. Ihmisten itse kuuluu elättää lapsensa eikä valtion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet asiat ihan väärinpäin. Ihmisten itse kuuluu elättää lapsensa eikä valtion.

Muistahan miten suuret ikäluokat ovat syntyneet. 

Vierailija
4/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla hehkutetaan äitiyspakkausta ja pitkiä äitiyslomia, mahtavatko edes tietää hoitovapaista,mutta jo yksin nuo aiheuttavat suurta ihastusta ja kateutta, just saying. Paras tottua, yhteiskunnalla on aina vain vähemmän rahaa paapoa terveitä aikuisia ihmisiä.

Vierailija
5/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Syntyvyys laskee koska ihmiset eivät kykene elättämään lapsiaan.  Simppeliä.

Vastuullinen ihminen ei lapsia hanki kun tilanne on mahdoton, ja hyvä niin.  

Vierailija
6/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Syntyvyys laskee koska ihmiset eivät kykene elättämään lapsiaan.  Simppeliä.

Elintaso ei koskaan ole ollut näin korkea.

Vierailija
7/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus koostuu hyvätuloisista pelleistä, joten lopputulos on juuri sitä mitä voi odottaa

Kuitenkin suomen kansa ne sinne äänestänyt. 

Vierailija
8/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa lisätä syntyvyyttä? 

Vierailija
9/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se syntyvyys ole rahasta kiinni.

Vierailija
10/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri, ei sitten pidä valittaa, kun syntyvyys laskee.  Meillä lasten kulut ovat paljon kovemmat kuin minun ollessani lapsi, koska moni terveyteen liittyvä asia pitää maksaa itse. Pitäisi julkisen hoitaa, mutta kun ei hoida. Yritämme varautua myös siihen, että opiskellessaan saattavat tarvita meiltä taloudellista tukea, kun opintojen tuet ovat koko ajan pienemmät (opintoraha on melkein sama kuin itse opiskellessani 25 v sitten, mutta rahan arvo paljon pienempi ja töiden teko opiskelujen aikana vaikeampaa, kun opintoaikoja on rajattu).

Ei siis harkittukaan useampaa lasta. Mutta ei tarvitse ihmetellä miksi lapsia ei synny riittävästi yhteiskunnan kannalta.

Vierailija
11/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän alhainen syntyvyys ole ollut "vaaliteema" enää vuosiin, koska on ogelmaan jo keksitty ratkaisu. Tuodaan ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.

Vierailija
12/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus koostuu hyvätuloisista pelleistä, joten lopputulos on juuri sitä mitä voi odottaa

Millainen kansa sellaiset päättäjät. Suomalaisista on tullut pelkkiä narsisteja. He kuvittelevat voivansa seistä piiska kourassaa vaatimassa paljon etuuksia itselleen, jne tekemättä itse mitään!

Vierailija
13/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyky opiskelijat eivät lapsia tee, kun ovat joko 30000e opintoveloissa tai burn outissa opintojen ja töiden vuoksi.

Opinnot ja työelämän pystyi hyvin yhdistää vielä reilu 10 vuotta sitten. Ei enää, sillä työ on niin kuormittavaa. Harva työ onnistuu enää parin päivän perehdytyksellä kuten joskus aikoinaan. Töitä on yhdistelty ja työntekijöitä vähennetty ja perehtymiseen menee viikkoja ja on stressaavaa. 

MINÄ EN TEE LASTA, KOSKA EN HALUA!

Vierailija
14/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joskus ollut muutoin? Huonotuloisia pellejä?

Vierailija
15/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistahan miten suuret ikäluokat ovat syntyneet. 

Saunassa sekä porkkanaa ja lanttua syöden ensimmäiset vuodet.

Vierailija
16/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan rahakin syynä, mutta nouseva syy on ihan yksinkertainen, lapsia ei vaan haluta. Elämä mukavempaa ilman.

Vierailija
17/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyky opiskelijat eivät lapsia tee, kun ovat joko 30000e opintoveloissa tai burn outissa opintojen ja töiden vuoksi.

Opinnot ja työelämän pystyi hyvin yhdistää vielä reilu 10 vuotta sitten. Ei enää, sillä työ on niin kuormittavaa. Harva työ onnistuu enää parin päivän perehdytyksellä kuten joskus aikoinaan. Töitä on yhdistelty ja työntekijöitä vähennetty ja perehtymiseen menee viikkoja ja on stressaavaa. 

Sinä voit lapsellisuuttasi ajatella, että sinä olet syntynyt vanhempiesi aidosta halusta olla vanhempi ja saada lapsia. Parisuhde, perhe, jne ei ole enää mikään ihanne ja normi. Nykyään on hyväksyttävämpää olla haluammat niitä lapsia. Vai oliko sun yläkoulu aikaisella luokalla paljonkin tyttöjä, jotka miettivät nimiä tuleville lapsilleen ja odottivat malttamattomana olevansa tarpeeksi vanha voidakseen olla äiti?

Vierailija
18/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MINÄ EN TEE LASTA, KOSKA EN HALUA!

Kyselijät tyytyvät harvoin yksinkertaiseen en vain halua -vastaukseen. Siksi olen joutunut keksimään lapsettomuudelleen jälkikäteen järkiperäisiä perusteluja. Olen vedonnut maailmantuskaan ja ilmastonmuutokseen, jotkut lapsettomat kaverit taloudelliseen epävarmuuteen, nykyelämän vaativuuteen, mielenterveyden ongelmiin, uupumukseen ja yhteiskunnan epäreiluuteen.

Vierailija
19/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän alhainen syntyvyys ole ollut "vaaliteema" enää vuosiin, koska on ogelmaan jo keksitty ratkaisu. Tuodaan ulkomailta työvoimaa, joka maksaa meidän veromme ja hoitaa meidän vanhuksemme. Ulkoistetaan hyvinvointivaltion rahoitus ulkomaalaisille.

Paitsi että 3. maailman tulokkaat tuottavat ryhmänä aivan valtavasti menoja, eivät tuloja. Jopa 2. maailman tulokkaat, vaikka useampi tuottaakin, ovat nekin pakkasen puolella. Ja tämä on tietenkin ollut tiedossa vuosikymmeniä, joten hyvinvointivaltion romuttaminen on tietoinen päätös. Niin vasemmistolta kuin oikeistolta. 

Vierailija
20/87 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat ? esim 1940-luvulla suomen väkiluku oli 3,6 milj. näistä on jo aika moni lähtenyt autuammille maille.

Nyt yli 5,6 milj. on niin että n 40-vuotiaita on tällä hetkellä suurin ikäryhmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme