Kuinka moni asuu täysin miehen omistamassa omakotitalossa?
Entäpä kun tulee ero? Et sinä siinä miehen yksin omistamassa talossa kauaa kestäisi oleskella. Aikalailla joutuisit puille paljaille.
Kommentit (55)
Mun mielestä ap:n aloituksessa on perää sinällään että naisen tai miehen kannattaa AINA pitää huolta omasta taloudestaan että pärjää sittenkin jos esimerkiksi ero tulee. Erot ovat kuitenkin aika yleisiä ja olisi aika kurjaa olla paskana erosta ja rahaton samalla.
Ymmärrän sen että rahaa ei vaan ole, mutta jos vaan jostain pystyy säästämään edes IHAN vähän niin se helpottaa tulevaisuutta ja antaa turvallisuuden tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ap:n aloituksessa on perää sinällään että naisen tai miehen kannattaa AINA pitää huolta omasta taloudestaan että pärjää sittenkin jos esimerkiksi ero tulee. Erot ovat kuitenkin aika yleisiä ja olisi aika kurjaa olla paskana erosta ja rahaton samalla.
Ymmärrän sen että rahaa ei vaan ole, mutta jos vaan jostain pystyy säästämään edes IHAN vähän niin se helpottaa tulevaisuutta ja antaa turvallisuuden tunnetta.
No tuolla tavalla sitä rahaa pystyykin säästämään, kun ei tarvitse maksaa omakotitalosta ja sen remonteista vaan kaikki rahat suoraan sijoituksiin.
En iki maailmassa menisi ostamaan osuutta toisen omakotitalosta. Tietysti osallistun juokseviin kustannuksiin ja voin pari sataa heittää ylimääräistä siihen kulukorvauksia. En kuitenkaan mihinkään keittiö- ja kylppäriremontteihin osallistuisi. Ihan täydellinen tilanne säästä itselle sijoituksia.
Asun miehen omistamassa talossa, oma velaton rivitaloni on meidän kakkosasunto. Jos ero tulisi ajaisin omaan asuntooni.
Tuossa lähdetään muhkean sijoitussalkun kanssa seuraavaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän siinä jää enemmän rahaa säästöön, kun asumis- ym. Kulut maksetaan puoliksi.
Ihan itse omistamassani talossa asutaan kiitos kysymästä.
Ei kai yhden talon takia puille paljaille kukaan jää. Ap, pitää osata suunnitella oma taloutensa. Taloilla ja tavaroilla ei niin hirveän suuret takuut ole.
Meillä ei ole avioehtoa, joten saisin erossa ihan riittävästi pärjätäkseni.
Eikö nykyään erotessa pitkästä avoliitosta voi joutua maksamaan tasinkoa kuten avioliitostakin erotessa?
Ei ilmaiseksi kuitenkaan kukaan asuisi missään.
Asun, mutta olen pitänyt pienen ja halvan vuokra-asuntoni.
Vaikka omassa parisuhteessani ei ole niitä ongelmia kuin lapsuuden kodissani, opin, että aina pitää olla toinen paikka, jonne mennä tilanteen alkaessa kärjistyä. Äitini pelleili asialla ja maksoi siitä melkein omalla ja lastensa hengellä.
En mutta mieheni asuu täysin minun omistamassa omakotitalossa.
Mies omistaa talon, auton yms mutta maksaa myös meidän kaikki kulut. Omat pennini saan käyttää miten haluan ja säästössä yms on kyllä tarpeeksi, vaikka lentäisin pihalle huomenna. On avioehtokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun miehen omistamassa asunnossa. Se raha mitä menisi asumismenoihin niin laitan aspiin ja tämä ihan miehen suostumuksella ja itseasiassa hänen ideansa.
Laitan aspiin 1000 e kk.
Millä tavalla tämä menettely heikentää minun taloudellista tilannettani ja jättää minut joskus puille paljaille?
Mikä on aspi? Me asutaan minun omistamassa talossa. Kaikki on kuitenkin puoliksi maksettu. Itse olen saanut tontin ja apua rakennusaikana. Miehellä on mökki omissa nimissä ja minulla maata ja kiinteistö lisäksi. Avoliitossa ollaan. Mitenkähän tässä tilanteessa omaisuus jaettaisiin eron tullen?
Miksi omaisuutta pitäisi tuossa tapauksessa jakaa? Molemmat omistavat sen, mitä pystyvät osoittamaan omistavansa.
Miksi joutuisi puille paljaille eron tullessa? Eron tullessa kaikki menee puoliksi.
Minä asun koska omistan taloni ja ex vaimoni ei saanut penniäkään.
Minä asun täysin vaimoni omistamassa talossa. Oma kerrostalokaksioni on vuokralla ja sijoitan joka kuukausi jonkin verran palkastani. Miksi jäisin puille paljaille jos ero tulisi? Hän on talon ostanut ja huolehtii sen menoista myöskin. Tietenkään meidän omaisuutemme eivät olisi yhtä suuret koska hänellä oli jo naimisiin mennessä omaisuutta huomattavasti enemmän sekä korkeampi tulotaso. Ei minulle kuulukaan se mikä hänen on.
Vierailija kirjoitti:
Asin vähän aikaa kun hän pyysi asumaan .kun huomasin että jouduin yksin siivoamaan ,laittamaan ruokaa,hoitamaan kasvimaan ym.ym. Kysyin ja pakkasin tavarani ja sanoin heipat ..miehen äiti oli jokuaika sitten kuollut ja ei osannut mitään kotitöitä edes puuro keittää ...No nyt minulla on ihana mies jonka kanssa jaamme kaiken.
Hänellä oli suruaika. Teit ikävästi.
No omidta, mutta sitähän tässä ei kysytty.