Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni asuu täysin miehen omistamassa omakotitalossa?

Vierailija
25.08.2024 |

Entäpä kun tulee ero? Et sinä siinä miehen yksin omistamassa talossa kauaa kestäisi oleskella. Aikalailla joutuisit puille paljaille. 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä kunnon avioehto eikä suostua mihinkään varsinkin, jos lapset ovat jo maailmassa.

Lakimiehet ovat sitä varten

Vierailija
2/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sijoituskaksio, jossa on vuokralainen. Jos erotaan, niin muutan itse tuohon kaksioon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihmiset ole ajatelleet näitä ihan itse ja pystynevät tarpeen tullen muuttamaan jonnekin.

Vierailija
4/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa menee sijoituksiin kuukausittain. 

Vierailija
5/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä omidtan meidän talon yksin.

Vierailija
6/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asin vähän aikaa kun hän pyysi asumaan .kun huomasin että jouduin yksin siivoamaan ,laittamaan ruokaa,hoitamaan kasvimaan ym.ym.  Kysyin ja pakkasin tavarani ja sanoin heipat ..miehen äiti oli jokuaika sitten kuollut ja ei osannut mitään kotitöitä edes puuro keittää ...No nyt minulla on ihana mies jonka kanssa jaamme kaiken.

Vierailija
7/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miehen omistamassa asunnossa. Se raha mitä menisi asumismenoihin niin laitan aspiin ja tämä ihan miehen suostumuksella ja itseasiassa hänen ideansa.

Laitan aspiin 1000 e kk. 

Millä tavalla tämä menettely heikentää minun taloudellista tilannettani ja jättää minut joskus puille paljaille?

Vierailija
8/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma ottaa kimpsut ja kampsut ja muuttaa pois. 

Vierailija
9/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies omistaa omakotitalon, minä kolme sijoituskämppää ja kesämökin. Erossa muutan muualle, mutta ei se tarkoita, että jäisin puille paljaille.

Lisäksi jos ei ole avioehtoa, niin avioliiton päättyessä omaisuuden arvo jaetaan kahdelle, sillä ei ole merkitystä, kuka omistaa mitä.

Vierailija
10/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun miehen omistamassa asunnossa. Se raha mitä menisi asumismenoihin niin laitan aspiin ja tämä ihan miehen suostumuksella ja itseasiassa hänen ideansa.

Laitan aspiin 1000 e kk. 

Millä tavalla tämä menettely heikentää minun taloudellista tilannettani ja jättää minut joskus puille paljaille?

Mikä on aspi? Me asutaan minun omistamassa talossa. Kaikki on kuitenkin puoliksi maksettu. Itse olen saanut tontin ja apua rakennusaikana. Miehellä on mökki omissa nimissä ja minulla maata ja kiinteistö  lisäksi. Avoliitossa ollaan. Mitenkähän tässä tilanteessa omaisuus jaettaisiin eron tullen?

Vierailija
11/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sijoituskaksio, jossa on vuokralainen. Jos erotaan, niin muutan itse tuohon kaksioon. 

Ajattelit irtisanoa vuokralaisesi eron vuoksi? Noh, ei onnistu lain mukaan kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen.

Vierailija
12/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu täysin, vain osaksi. Toinen osa asuu mun omistamassa talossa.

Vierailija
13/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu, mutta voisin asua sillä perusteella, että mies maksaa myös suurimman osan asumiskuluista. Itse sitten säästelisin pahan päivän varalle.

Nyt maksetaan lainaa puoliksi, muttei tämä mikään kultakaivostalo tule olemaan kun myydään. Huonot asuntokaupat tehtiin, mutta tontilla silti jokin arvo sentään kun on omaa vesialuetta ja tontti hieman alle hehtaarin. 

Vierailija
14/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelit irtisanoa vuokralaisesi eron vuoksi? Noh, ei onnistu lain mukaan kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen.

Joo kyllä irtisanoisin ja onneksi ei mene tuon enempää aikaa irtisanomiseen. Jos tässä eroa aletaan suunnitella, niin hyvissä ajoin kyllä irtisanoisin, sen jälkeen remppaisin asunnon ennen kuin muuttaisin siihen. 

Vierailija
15/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan aspiin 1000 e kk. 

Mikä on aspi? Me asutaan minun omistamassa talossa. Kaikki on kuitenkin puoliksi maksettu. Itse olen saanut tontin ja apua rakennusaikana. Miehellä on mökki omissa nimissä ja minulla maata ja kiinteistö  lisäksi. Avoliitossa ollaan. Mitenkähän tässä tilanteessa omaisuus jaettaisiin eron tullen?

Vaikea sanoa miten te olette ajatelleet omaisuutenne jakaa. Sinun omistama talo on kuitenkin virallisesti sinun omistama talo jos ero tulisi.

Aspi on sellainen asp-säästötili joka hyödyttää ensiasunnon ostajaa monin tavoin. Olen säästänyt sinne nyt 1000 euroa jo vuosien ajan. Tarkoituksena meillä on ostaa yhteinen asunto sitten kun löydämme sopivan.

Vierailija
16/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siellä asua täysin?

Entä jos on mies? 

Vierailija
17/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun naisystävän omistamassa kaksiossa.

Vierailija
18/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin taitaa esim. tulotasot parisuhteissa olla melko tasa-arvoisia. Harvemmin taitaa olla siten, että mies tienaa esim. 5000-7000 euroa kuussa ja nainen on esim. sairaseläkkeellä.

Raha menee rahan luo ja köyhät seurustelevat keskenään. 

Vierailija
19/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen se joka omistaa talon täysin. Ja enemmän se huolettaa kuin jos asuisin miehen omistamassa talossa. Jos mies nimittäin lähtisi, en minä pystyisi huolehtimaan talon kuluista yksinäni. Eikä täällä päin asuntokauppa mitenkään erityisen kuumana käy, eli ei välttämättä menisi talo edes kaupaksi. 

Helpompi se niin päin olisi, että voisi vain itse lähteä ja jättää toinen murehtimaan talosta. 

Vierailija
20/55 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joutuisin puille paljaille eron tullessa? Käyn tietenkin töissä ja minulla on omaisuutta, joten pakkaisin tavarani ja muuttaisin muualle. Vuokra-asuntoja löytyy vaikka kuinka tai ostaisin oman, jos löytäisin heti kivan. Meillä on täysin poissulkeva avioehto eron varalta, joten siinäkin mielessä homma olisi hyvin helppoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän