Ihmettelen suuresti sellaisia melkeinpä mallivartaloisia keski-ikäisiä
En ikinä tule pystymään tuohon. Ettekö te koskaan herkuttele? Nauti elämästä? Eräskin kokoa xs-s, keski-ikä jo pitkällä. Mietin vaan että miten ihmeessä!
Kommentit (588)
Toisilla hoikilla on kummallinen vartalo, sellanen tönkkö suora pötkö.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla hoikilla on kummallinen vartalo, sellanen tönkkö suora pötkö.
Niin vartaloita on montaa eri mallia, on päärynää, omenaa. Toisilla on tosi lyhyet jalat.
Missä iässä pitäisi tätiytyä?
Ostaa tunika
Leikata hiukset
Ostaa ailmälasit
Lihoa
Kaunotar56v
Mä olen 45v. 179 senttiä pitkä ja painan 70 kiloa. Olen normaalipainoinen, mutta sellainen hoikka. Liikun viikottain säännöllisesti, ole aina liikkunut. Viimeiset 15 v erityisen säännöllisesti mm. salilla. Monipuolisesti erilaista liikuntaa uinnista lähtien. Pidän huolta itsestäni. Syön säännöllisesti 4-5 kertaa päivässä, en harrasta mitään erikoisdieettejä. Ihan tavallista ruokaa syön. Töissä usein keittoa, salaattia. Kotona samaa mitä lapsetkin. Sokeroituja mehuja en juo koskaan. Herkuttelen kyllä, mutten jokapäivä. Pizzaa, karkkia tms. sillointällöin ja kun syön niin syön ihan sen kunnon määrän, esim. 300 g kerrallaan, sellainen iso pussi. Ja ehkä pizzan sitä ennen. Alkoholia en juo kuin juhliessa. Juhlia alkaa olemaan vähemmän keski-ikäisenä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 58 v ja kokoa XS-S. Liikun paljon, juoksen, kävelen tanssin ja nostelen painoja ja liikun päivittäin, joskus enemmän ja toisinaan vähemmän. Työhöni liittyy paljon liikkumista. Syön jogurttia, marjoja, pähkinöitä, kanaa, kalaa, jauhelihaa, salatteja, ruis-tai kauraleipää johon laitan oivariinia, leivon satunnaisesti jolloin saatan syödä kolmekin korvapuustia, suklaata syön muutaman palan viikossa ja Pizzaa syön muutaman kerran vuodessa mutta silloin aina vaan puolikkaan. Hedelmiä ja marjoja ja vihanneksia siis joka päivä. Syön siis yhden lämpimän aterian lounaalla ja iltaisin joko kaurapuuroa marjoilla tai kaura/ruisleivän jossa paprikaatai kurkkua, harvoin juustoa. Välipalaksi syön hedelmää, smoothien tai ruisleipää.
Vatsa toimii säännöllisesti 2-3 krt päivässä ja paino pysyy kurissa kun annokset on suhteellisen pieniä ja en enää mässäile iltaisin. Juon paljon vettä ja
Kyllä noita kauniita keski-ikäisiä on aika paljonkin, jos osaa pukeutua vielä rennon smartkasual-tyylisesti on hot.
Nautin elämästä liikkumalla ja erilaisia harrastuksia harrastamalla. Syöminen ei ole minulle nautinto. Alkoholia en enää ole pariin vuoteen juonut. Sokereita en kuluta kuin merkkipäivinä. Mulle ne nautinnot siis tulee muualta kuin ruuasta ja juomasta. Olen varmaan se hoikka josta ap mainitsi. N43
Nimenomaan nauttivat elämästä! Kun on paljon mukavaa tekemistä, syömisen ajattelu on toissijaista :)
Vierailija kirjoitti:
Olen 58 v ja kokoa XS-S. Liikun paljon, juoksen, kävelen tanssin ja nostelen painoja ja liikun päivittäin, joskus enemmän ja toisinaan vähemmän. Työhöni liittyy paljon liikkumista. Syön jogurttia, marjoja, pähkinöitä, kanaa, kalaa, jauhelihaa, salatteja, ruis-tai kauraleipää johon laitan oivariinia, leivon satunnaisesti jolloin saatan syödä kolmekin korvapuustia, suklaata syön muutaman palan viikossa ja Pizzaa syön muutaman kerran vuodessa mutta silloin aina vaan puolikkaan. Hedelmiä ja marjoja ja vihanneksia siis joka päivä. Syön siis yhden lämpimän aterian lounaalla ja iltaisin joko kaurapuuroa marjoilla tai kaura/ruisleivän jossa paprikaatai kurkkua, harvoin juustoa. Välipalaksi syön hedelmää, smoothien tai ruisleipää.
Vatsa toimii säännöllisesti 2-3 krt päivässä ja paino pysyy kurissa kun annokset on suhteellisen pieniä ja en enää mässäile iltaisin. Juon paljon vettä ja iltaisin vihreää teetä.
Minuakin kiinnostaa, mitä syöt aamuisin ja lämpimäksi ruoaksi, kun kerran liikut niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 45v. 179 senttiä pitkä ja painan 70 kiloa. Olen normaalipainoinen, mutta sellainen hoikka. Liikun viikottain säännöllisesti, ole aina liikkunut. Viimeiset 15 v erityisen säännöllisesti mm. salilla. Monipuolisesti erilaista liikuntaa uinnista lähtien. Pidän huolta itsestäni. Syön säännöllisesti 4-5 kertaa päivässä, en harrasta mitään erikoisdieettejä. Ihan tavallista ruokaa syön. Töissä usein keittoa, salaattia. Kotona samaa mitä lapsetkin. Sokeroituja mehuja en juo koskaan. Herkuttelen kyllä, mutten jokapäivä. Pizzaa, karkkia tms. sillointällöin ja kun syön niin syön ihan sen kunnon määrän, esim. 300 g kerrallaan, sellainen iso pussi. Ja ehkä pizzan sitä ennen. Alkoholia en juo kuin juhliessa. Juhlia alkaa olemaan vähemmän keski-ikäisenä :D
No et kyllä ole hoikka. Normaalipainon rajoissa lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vatsa toimii säännöllisesti 2-3 krt päivässä ja paino pysyy kurissa kun annokset on suhteellisen pieniä ja en enää mässäile iltaisin. Juon paljon vettä ja
Mallivartalo ei tarkoita hoikkaa vartaloa. Pitää olla pikkuisen muitakin muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Nautin elämästä liikkumalla ja erilaisia harrastuksia harrastamalla. Syöminen ei ole minulle nautinto. Alkoholia en enää ole pariin vuoteen juonut. Sokereita en kuluta kuin merkkipäivinä. Mulle ne nautinnot siis tulee muualta kuin ruuasta ja juomasta. Olen varmaan se hoikka josta ap mainitsi. N43
Vierailija kirjoitti:
Itse syön paljon, tiheästi, myös myöhään illalla. Herkuttelen myös sokerisella mutta yritän pitää kohtuuden ihan terveyden takia, karkkipussi tai suklaalevy ei kuitenkaan ole ollenkaan harvinainen. Toisaalta osaan tehdä hyvää ruokaa, herkuttelen myös kasviksilla. Ikää yli 45, jännässä oottelen koska se lihominen alkaa.
No mulla se alkoi kun menkat loppui 51-vuotiaana ja tuli vaihdevuosioireet, ja samalla jytkähti 5 kg painoa ihan tuosta vaan.
Nyt mekkojen loppumisesta on vuosi ja vaihdevuosioireet helpottaneet, mutta painoa en meinaa saada enää millään alaspäin, vaikka olen hyvin urheilullinen ja syön terveellisesti.
n52
Vierailija kirjoitti:
"Juuri näin. Ruokatottumukset opitaan kotona ja äidin ollessa normaalipainoinen tai hoikka, tytär saa naisen mallin siitä. Sellaisessa kodissa ei opeteta syömään aina ähkyyn ja siihen päälle jädeä kermavaahdolla, ei ei. Sellaista paheksutaan. Olen kiitollinen äidilleni, että hän piti itsensä tiukasti samassa painossa koko aikuisikänsä eikä koskaan joutunut ostamaan aina vaan isompia vaatteita. Saman minäkin opin. Jos farkut kiristää, niin laihduttajan heti eikä osteta vaan isompaa kokoa. Ai että sitä on tyytyväinen, kun vähällä vaivalla farkut taas istuu niinkuin ennen.
Meillä ei läträtty voin kanssa muutoin kuin leipomisessa. Kermaa ei ollut kuin vieraille kahvitarjoilussa ja täytekakun päällä. Kukaan meidän nelihenkisestä perheestä ei erityisemmin tykännyt kermasta. Karkkeja ja suklaata ei ollut kotona koskaan. Ne sai itse ostaa, jos maistui ja yleensä ei maistunut. Marjoja eri muodoissa tai hedelmäsalaatti oli jälkiruokana tai
Laihat saattavat syödä ihan yhtä paljon kuin sinä. Samalla ruokavaliolla tulee todella erinököisiä ihmisiä.
Itselläni vähähiilarinen ruokavalio. Tavallaan herkuttelen, syön rasvaisia friteerattuja ruokia(pehmeitä kasviöljyjä tosin), mutta hyvin vähän sokeria. Liika hiilarin puputtaminen altistaa diabetekselle, eikä mikään ihme kuinka yleinen se on suomessa, kun suomalaisten ruokavalio on niin hiilaripainotteista.
En kyllä usko että ikä merkittävästi ihmisiä lihottaa. Ainakin minun läheiseni, jotka keski-iässä ovat pulskan puolella, syövät kyllä ihan sen mukaan. Näin aiheuttavat itselleen diabeteksen, jonka kanssa laihduttaminen voi olla hankalampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kyllä ole hoikka. Normaalipainon rajoissa lähinnä.
Kai meillä on eri käsitys hoikasta. Mielestäni ei tarvitse olla mallia Kate Moss ollakseen hoikka. Itse olen 180 cm ja 72kg ja vartalomalli lähellä Marilyniä.
"Juuri näin. Ruokatottumukset opitaan kotona ja äidin ollessa normaalipainoinen tai hoikka, tytär saa naisen mallin siitä. Sellaisessa kodissa ei opeteta syömään aina ähkyyn ja siihen päälle jädeä kermavaahdolla, ei ei. Sellaista paheksutaan. Olen kiitollinen äidilleni, että hän piti itsensä tiukasti samassa painossa koko aikuisikänsä eikä koskaan joutunut ostamaan aina vaan isompia vaatteita. Saman minäkin opin. Jos farkut kiristää, niin laihduttajan heti eikä osteta vaan isompaa kokoa. Ai että sitä on tyytyväinen, kun vähällä vaivalla farkut taas istuu niinkuin ennen.
Meillä ei läträtty voin kanssa muutoin kuin leipomisessa. Kermaa ei ollut kuin vieraille kahvitarjoilussa ja täytekakun päällä. Kukaan meidän nelihenkisestä perheestä ei erityisemmin tykännyt kermasta. Karkkeja ja suklaata ei ollut kotona koskaan. Ne sai itse ostaa, jos maistui ja yleensä ei maistunut. Marjoja eri muodoissa tai hedelmäsalaatti oli jälkiruokana tai ihan vain appelsiini. Koskaan en oppinut mitään iltapaloja syömään vaan nautin nälkäisenä nukkumisesta. Silloin ehkä maistui aamupala vaikka nyt vanhana en pysty heräämisen jälkeen kuin juomaan kahvia, ei ole nälkä eikä väkisin voi mitään syödä. Lounaalla vasta ruoka maistuu ja sitäkin kohtuudella. Jätän syömisen kesken heti, kun olen kylläinen.
Näillä opeilla ja eväillä olen ollut hoikka koko elämäni kuten meidän koko perhe. Tottakai liikuntaa harrastettiin perheen voimin ja yksin. Siinäkin pienestä asti totutettiin liikkuvaan elämään. Kiitos siitäkin vanhemmilleni."
Meillä oli ihan sama kulttuuri ja minä olen taistellut ylipainon kanssa teini-iästä saakka. Kas kun niitä herkkuja alkoi sitten mättämään puolisalaa kaksin käsin, kun niitä pääsi itse kaupasta ostamaan. Nyt nelikymppisenä on vihdoin alkanut helpottaa jatkuva syömiseen, etenkin kaiken "ylimääräisen" syömiseen, liittyvä syyllisyydentunne. Samalla on myös herkuttelu pikkuhiljaa alkanut vähentyä, eikä koko ajan tee enää mieli mässyttää jotain "kiellettyä". Nykyään pystyn pitämään herkkuja kotona ilman, että mätän niitä heti pois.
Ehkä sinun vanhempasi osasivat esittää asiat terveemmällä tavalla kuin omani, jotka onnistuivat opettamaan kaikille lapsilleen vääristyneen ruokasuhteen. Vai olisiko viestisi kuitenkin sarkasmia?