Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usein surkutellaan kun joku kuolee yksin kotiinsa eikä kukaan huomaa

Vierailija
25.08.2024 |

kuin vasta hajusta.

Olen yksinasuja ilman läheisiä ihmisiä ja sairauden vuoksi voin henkeni heittää koska vain.

Tämän tiedostaen yritin saada eri paikoista (seurakunta, vapaaehtoisjärjestöt ym.) sellaisen "ystävän" joka laittais mulle viestiä tai soittais määrätyin väliajoin. Jos en vastaa, niin soittaa esim. häkeen tms.

Ei onnistunut, seurakunnasta ohjattiin diakonian keskusteluapuun (en ole henkisesti sairas) muista tahoista ei edes vastattu.

No, naapurit haistakoon mädäntyneen ruumiin ja sitten taas päivitellään.

Miksi tämä mun ratkaisu ei kelpaa?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Kämpän saa siivottua ja otsonoitua. Mä todennäköisesti olen yksi niistä joka kuolee yksinään, en jaksa tätä murehtia, elämisessä on tarpeeksi huolen aihetta.

-Välttämättä siivous ja otsonointi ei riitä jos ap on lojunut kämpässä kovin kauan. Hajun poistamiseksi joudutaan kaikki puuosat, lattialistat, keittiökalusteet, kaapit ym. hävittämään. Lattia kuoritaan. Seinät saatetaan piikata betoniin asti, eli saneerauremonttiin menee pahimmillaan kymmeniä tuhansia euroja.

Perillisiä ei ainakaan naurata, saati taloyhtiön muita asukkaita. Jos perillisillä ei ole varaa mnenee kämppä lunastukseen, taloyhtiö maksaa viulut ja asunnon, ehkä koko talon, maine on sellainen että kukaan ei sinne enää halua muuttaa.

No, olen todella pahoillani aiheuttamastani vaivasta. En vaan voi asialle mitään, jos voin,  yritän kuukahtaa pihalle.

Vierailija
42/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pyyntöä ei varmaan voitu hyväksyä kun se olisi liikaa kuiten jollekin vapaaehtoiselle. Odottaa toisen kuolemaa ja soittaa välillä että joko kupsahti. Sitähän alkaisi stressaamaan ja huolehtimaan ja syyttämään itseään sitten että olisiko voinut pelastaa jos olisi ajoissa huomannut ettei vastaa ja soittanut apua.

Ei kukaan mikään kuoleman viestin tuoja halua olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä naputtelet koodia ja atk hoitaa ,jos et kuittaa(jotain tms) niin kone soittaa  112.

Vierailija
44/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt yksityisestä kotihoidosta? Luulisi että sieltä saa jonkun varmistamaan kerran päivässä että olet hengissä.

En ole kysynyt, koska en tarvitse sairaanhoitoa, vain varmistuksen, etten mätäne kotona viikkokaupalla.

Minua taas ei haittaa vaikka mätänisinkin (olisipa minusta edes kerran haittaa ja harmia vittupäänaapureille) mutta yhtään ei hotsittaisi maata kuolaamassa eteisen lattialla viikkoa jonkun slaagin jälkeen ennen kuin menee henki.

Vierailija
45/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pyyntöä ei varmaan voitu hyväksyä kun se olisi liikaa kuiten jollekin vapaaehtoiselle. Odottaa toisen kuolemaa ja soittaa välillä että joko kupsahti. Sitähän alkaisi stressaamaan ja huolehtimaan ja syyttämään itseään sitten että olisiko voinut pelastaa jos olisi ajoissa huomannut ettei vastaa ja soittanut apua.

Ei kukaan mikään kuoleman viestin tuoja halua olla.

No, sellaiseksi voi joutua ihan kuka tahansa, joka on ihmisten kanssa tekemisissä. Voi sattua esim vanhusten kanssa toimivalle vapaaehtoiselle.

Vierailija
46/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ilmeisesti käy töissä? Siellä poissaolo huomattaisiin nopeasti.

Toki huomattaisiin, mutta mitä sitten? Työsuhde päättyisi kun olisi määrän x päiviä poissa ilmoittamatta ja siinäpä se. 

Vierailija
47/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän väliovea kiinni ja annan ilmaisjakelun tulla tämän takia, koska postin tursuaminen luukusta alkaa jossain vaiheessa herätellä paatuneimpiakin ihmisiä. 

Vierailija
48/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko harkinnut turvaranneketta.?

Vierailija
49/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki huomattaisiin, mutta mitä sitten? Työsuhde päättyisi kun olisi määrän x päiviä poissa ilmoittamatta ja siinäpä se. 

Kyllä kai normaalisti työkaverit ainakin huolestuisivat? Vaikea kuvitella, että jonkun poissaolo kuitattaisiin olankohautuksella ja sillä, että työsuhde päätetään kun x päivää on kulunut.

Vierailija
50/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla sellainen palvelu, että jos ei ole pankkikorttia käyttänyt/käynyt mobiilipankissa viikkoon, siitä menisi hälytys kotipalveluun, josta soitettaisiin ja jos eivät saa puhelimella kiinni niin käytäisiin katsomassa paikan päällä.

Vierailija
51/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäkö sitten? Etkö itse tekisi mitään, jos työkaverisi ei yhtäkkiä enää tulisikaan töihin? Vaikea kuvitella, että omassa tiimissä jonkun katoaminen ohitettaisiin kokonaan.

Vierailija
52/52 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäkö sitten? Etkö itse tekisi mitään, jos työkaverisi ei yhtäkkiä enää tulisikaan töihin? Vaikea kuvitella, että omassa tiimissä jonkun katoaminen ohitettaisiin kokonaan.

Olihan sitä joku lähtenyt työporukasta kesken lounaan vessaan, ja märäntynyt siellä sitten pari viikkoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän