Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei hyvä helvetti! Ylen juttu "Pyjamahousuja käytetään nyt myös koulussa ja kaupungilla".

Vierailija
25.08.2024 |

https://yle.fi/a/74-20106503

Ei hyvä helvetti! Pyjamahousuissa lähdetään liikkeelle ihmisten ilmoille! Tällainen on mahdollista vain Suomessa. Suomalaisen naisen junttius, muodittomuus ja tyylitiedottomuus lähtee siis jo teini-iässä liikkeelle.

Pitäisi ehdottomasti saada joistakin trenditietoisista maista naisten pukeutumisvaikutteita tänne Suomeen ja vähän äkkiä! Sellaisissa maissa kun ei mennä pyjamahousuissa kuin korkeintaan roskat viemään ulos, jos sitäkään. Niissä maissa ei tulisi kuuloonkaan, että lähdettäisiin ihmisten ilmoille pyjamahousuissa.

Kommentit (233)

Vierailija
161/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilaskirjoituksiin oli jo minun aikanani sopiva tulla missä vaatteissa tunsi itsensä mukavaksi. Monilla se jäi päälle syksyn kirjoitusten jälkeen ja kulkivat sitten siinä lookissa sen vähän mitä koulua oli vielä jäljellä ennen lukulomaa. 

Minun aikana ylioppilaskirjoituksiin pukeuduttiin nimenomaan parempiin vaatteisiin. Tytöillä oli laadukkaat mekot ja kaikilla pojilla puvut. Kirjoitukset oli koko nuoruuden tärkeimpiä päiviä ja arvokas tilaisuus. 

Vierailija
162/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nukkuuko ne samoissa housuissa, vai vaihtavatko ne pyjamahousut jalkaan aamulla kotoa lähtiessään?

Jos nukkuvat, niin samoissa likaisissa housuissa lakanoissa ja julkisilla paikoilla?

Joku sanoi, että siistii ei tarvitse vaihtaa vaatteita kun herää. Kyllä

on laiskaa porukkaa, ei jakseta peseytyä eikä vaihtaa vaatteita. Hyvänen aika sentään tätä touhua.

Teen usein näin. Illalla käyn suihkussa ja laitan mukavat vaatteet päälle. Seuraavan päivän pidän samoja vaatteita ja taas illalla vaihdan. Luultavasti nämä nuoretkin toimivat samoin.

Minäkin teen tätä, mutta vain etätyöpäivinä. En tosiaan lähde samoissa vaatteissa ihmisten ilmoille. Lapselle kyllä puin pienempänä aina illalla seuraavan päivän puhtaat päiväkotivaatteet, kun meillä oli arki aika kaoottista. Kouluun mentyään luopui tästä ihan itse. Nyt hänellä on erikseen pyjamahousut nukkumiseen ja kouluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilaskirjoituksiin oli jo minun aikanani sopiva tulla missä vaatteissa tunsi itsensä mukavaksi. Monilla se jäi päälle syksyn kirjoitusten jälkeen ja kulkivat sitten siinä lookissa sen vähän mitä koulua oli vielä jäljellä ennen lukulomaa. 

Minun aikana ylioppilaskirjoituksiin pukeuduttiin nimenomaan parempiin vaatteisiin. Tytöillä oli laadukkaat mekot ja kaikilla pojilla puvut. Kirjoitukset oli koko nuoruuden tärkeimpiä päiviä ja arvokas tilaisuus. 

Siihen aikaan oli varaa. Nykyään ei ole varaa edes käydä leikkauttamassa tukkaansa :D

Jokainen tulee just sellaisena rillumareina kuin on syntynyt tähän maailmaan. Vanhempien palkat on sitä tasoa ettei edes välttämättä jouluja vietetä.

Vierailija
164/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikana pukeuduttiin  vain pelkkiin farkkuihin. Ol jamekset ja jameksen takki sama jamesta kuin ne jameksen housut ol.

Tämmöstä ol minun aikanani. Jamekset tuli amerikasta kuten kaikki siihen aikaan tuli amerikoista.

Vierailija
165/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Putinin opetuslapsi puhuu kuin Putte itse, eli pelkkiä karkeuksia. Putte on moukka ja samanlainen moukka olet sinäkin."

Aika putkiaivoinen NPC-lammas olet jos kaikki Natoa vastustavat ovat mielestäsi venäläisiä. Ne Suomen kansanedustajatkin jotka äänestivät Natoon liittymistä vastaan ovat mielestäsi venäläisiä?

NPC? Kertoo paljon sinusta kun tuollaista termiä käytät. Nolo luuseri olet! :D Jospa pidetään ne NPC:t ihan siellä pelimaailmassa jatkossa ja puhutaan suomea? Vai onko se liian vaikeaa? En kai "TRIGGERÖINYT" sinua ressua nyt liikaa? :D Ja ne kansanedustajat jotka äänestivät vastaan ovat tunnetusti rssänmielisiä kuten sinäkin.

Vierailija
166/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Putinin opetuslapsi puhuu kuin Putte itse, eli pelkkiä karkeuksia. Putte on moukka ja samanlainen moukka olet sinäkin."

Aika putkiaivoinen NPC-lammas olet jos kaikki Natoa vastustavat ovat mielestäsi venäläisiä. Ne Suomen kansanedustajatkin jotka äänestivät Natoon liittymistä vastaan ovat mielestäsi venäläisiä?

Voi sinua pientä pojua. Että oikein NPC-lammas!

Vierailija
167/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nukkuuko ne samoissa housuissa, vai vaihtavatko ne pyjamahousut jalkaan aamulla kotoa lähtiessään?

Jos nukkuvat, niin samoissa likaisissa housuissa lakanoissa ja julkisilla paikoilla?

Joku sanoi, että siistii ei tarvitse vaihtaa vaatteita kun herää. Kyllä

on laiskaa porukkaa, ei jakseta peseytyä eikä vaihtaa vaatteita. Hyvänen aika sentään tätä touhua.

Teen usein näin. Illalla käyn suihkussa ja laitan mukavat vaatteet päälle. Seuraavan päivän pidän samoja vaatteita ja taas illalla vaihdan. Luultavasti nämä nuoretkin toimivat samoin.

Nämä nuoret lähtevät yövaatteissaan kaduille haahuilemaan. Ennen niin teki vain dementikot.

Vierailija
168/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keväällä Italiassa ja siellä näitä pyjamahousuja vilisi oikein urakalla. Eli ei ole Suomitrendi.

169/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa jengi menee usein kauppaan aamutohveleissa ja papiljotit päässä. Siellä ihan normaalia.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
170/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyjamahousuissa naisten peppu näyttää hyvältä. Minä tykkään 👍

M37

Vierailija
171/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa oli muodikasta pukeutua "intti" luukkiin. Piti olla maastokuvioiset rytkyt päällä, niin olit IN. Hyvinkäällähän oli se vihreä baretti liike, tuli käytyä aika usein.

Vierailija
172/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aikana pukeuduttiin  vain pelkkiin farkkuihin. Ol jamekset ja jameksen takki sama jamesta kuin ne jameksen housut ol.

Tämmöstä ol minun aikanani. Jamekset tuli amerikasta kuten kaikki siihen aikaan tuli amerikoista.

Jamekset tuli kyllä Suomesta, valmistaja Mattilan Teollisuus Oy.

Vierailija
173/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet ihan samallaiset olohousut. Toiset on harmaat toisissa on kivoja kuvioita. Kukaan ei sano mitään jos menen harmaissa töihin mutta hellanlettas sentäh jos menen kuviollisissa alakerran kauppaan.

Jos ne kelpas vietkongille, niin kelpaa ne mullekin.

Vierailija
174/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisku persvakoon imeytyville joogahousille.

Vierailija
175/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iljettää jotkut elimenhajuiset yöhousut likaisilla teineillä 🤢🤮

Vierailija
176/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iljettää jotkut elimenhajuiset yöhousut likaisilla teineillä 🤢🤮

Saastaisen näköistä sakkia nykyisin muutenkin; paskaisia hiuksia ja pesevätkö edes hampaitaan. Sitten on niitä ylipakkeloituja nirppiksiä, jotka haisevat hajuvedeltä ja muilta hajusteilta niin että pilvi leijuu ympärillä.

Vierailija
177/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan kirjoittajista ei taida muistaa yhtä nuorison muotia 70-luvulta: ns. Laamapaita (eräänlainen aluspaita)  värjättiin solmimalla usealla narulla ennen värjäysta, farkut paikattiin polvista ja takapuolesta punaisilla sydämillä. Ehkä mummot kauhisteli, mutta ei minun korviini kuulunut, joka iloisena käytin em. muotivaatetta. Olen nyt itse mummo enkä kauhistele nuorten muotia, on ne sitten pyjämähousuja tai jokapuolelta rikkinäisiä farkkuja tai jotain muuta. 

Vierailija
178/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko te entisiin aikoihin vertailijat että ne vertailukohteenne ovat aina olleet vaatteita joita käytetään muualla kuin kotona. Nämä puolustelemanne pyjamat kuuluu kotiin ja omaan sänkyyn. Eikö äippä teitä sen vertaa opastanut?

Vierailija
179/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan kirjoittajista ei taida muistaa yhtä nuorison muotia 70-luvulta: ns. Laamapaita (eräänlainen aluspaita)  värjättiin solmimalla usealla narulla ennen värjäysta, farkut paikattiin polvista ja takapuolesta punaisilla sydämillä. Ehkä mummot kauhisteli, mutta ei minun korviini kuulunut, joka iloisena käytin em. muotivaatetta. Olen nyt itse mummo enkä kauhistele nuorten muotia, on ne sitten pyjämähousuja tai jokapuolelta rikkinäisiä farkkuja tai jotain muuta. 

Ne 70-luvun vaatteetkin olivat sellaisia joita on luonnollista käyttää kodin ulkopuolella. Ehkä sinä mummona ymmärrät kun havahdut itsekin välillä kulkevasi yövaatteissa ulkona.

Vierailija
180/233 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että mauttomuuden ja lapsellisuuden huippu olisi jo saavutettu etupainatuksella olevilla collegehousuilla, mutta vieläkin "paremmaksi" laitetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan