Tinderissä 44-vuotias lapseton nainen, haaveilee lapsista...
44v nainen haaveilee perheen perustamisesta.
Onko käytännössä mahdollista???
Kommentit (147)
Ja neitsyt Maria ei tarvinnut miestä ollenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäs ikäisenä se Lindtmanin rouva sai ainoan lapsensa, 54v?
On siis mahdollista, muttei tavallista.
Vahinkoja sattuu.
Ootko ihan pihalla jos luulet että 54v tulee raskaaksi luomusti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän nuoret harrastaa sitä, että jäädyttävät omia munasolujaan, jotta lastentekoa voi lykätä ties kuinka kauaksi.
Ei voi Suomessa lykätä kauemmin kun 46 vuotiaaksi. 47 v ikäisenä ei hoideta enää Suomessa,edes yksityisesti.
Täytyy olla alle 35 v että voi jäähdyttää munasolujaan.
Pötyä. Suomessa yksityisellä ei ole mitään ikärajoja laissa. Klinikat voi hoitaa vaikka 70-vuotiaita, jos niin haluavat. Kela-korvauksia siihen ei vaan saa.
Ei hoideta 47v täyttäneitä Suomessa, edes yksityisesti. Ota selvää ennen kun tulet pätemään!
Vierailija kirjoitti:
Ei hoideta 47v täyttäneitä Suomessa, edes yksityisesti. Ota selvää ennen kun tulet pätemään!
Krista Kiuru??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krista Kiuru??
Virossa raja on 50v.
Tiedän usean jotka tulivat äidiksi n 50v. Pariskunta jotka olivat yhdessä n 15v ja ei lasta ennen kuin vaimo oli 50v. Iso yllätys se olikin. Monta muuta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän usean jotka tulivat äidiksi n 50v. Pariskunta jotka olivat yhdessä n 15v ja ei lasta ennen kuin vaimo oli 50v. Iso yllätys se olikin. Monta muuta.
Viroon ei ole pitkä matka .
Vierailija kirjoitti:
Onhan adoptio mahdollinen vaihtoehto..
Adoptioprosessi kestää vuosia ja vaatimukset ovat kovat. Minun lapsen kerhokaveri on adoptoitu, äitinsä kertoi että odotti tuota lasta 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on edelleen valetta. Suomessa klinikat päättävät itse. Mitään ikärajaa laki ei aseta. Mistä sä tuon ikärajan 47 edes keksit?
Totta kai mahdollista hoidoilla. Toisaalta kuinka vanha profiili on? Ja puhuuko vain omista lapsista?
Hedelmöityshoidoilla voi onnistua, omilla tai lahjasoluilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyäänhän nuoret harrastaa sitä, että jäädyttävät omia munasolujaan, jotta lastentekoa voi lykätä ties kuinka kauaksi.
Ei voi Suomessa lykätä kauemmin kun 46 vuotiaaksi. 47 v ikäisenä ei hoideta enää Suomessa,edes yksityisesti.
No ei varmaan ole ikärajaa. Hedelmöityshoidoissa voi jäädyttää jos munasoluja saadaan kerättyä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai mahdollista hoidoilla. Toisaalta kuinka vanha profiili on? Ja puhuuko vain omista lapsista?
Hedelmöityshoidoilla voi onnistua, omilla tai lahjasoluilla.
44-vuotiaalle naiselle ei edes aloiteta hoitoja omin soluin. Sitä paitsi hänhän oli vasta hakemassa kumppania, harvapa mies tai nainen heti uuden kumppanin kanssa edes ryhtyy lapsenhankintaam ennen kuin on tutustuttu. Siinä taas menee aikaa ja mahdollisuudet heikkenee entisestään.
Luovutettuihin soluihin on pitkät jonot myös yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin oltiin tuossa iässä jo isoäitejä.
Jep ja aikaisemmi kuoltiin huomattavasti nuorempana, oltiin vähemmän koulutettuja ja naiset toimi synnytyskoneina ja kotiorjina.
No voi kyynel. Onneksi nykyajan tiedostavat ja voimaantuneet woke-naiset ovat niin onnellisia elämässään, eiku....
"Live, love and laugh. Koiraäiti kahdelle pörröiselle, toivottavasti pian parille söpölle vauvalle" -Liisa 54 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on edelleen valetta. Suomessa klinikat päättävät itse. Mitään ikärajaa laki ei aseta. Mistä sä tuon ikärajan 47 edes keksit?
On 47v kaikilla klinikoilla Suomessa. Edelleen; ota, selvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan ole ikärajaa. Hedelmöityshoidoissa voi jäädyttää jos munasoluja saadaan kerättyä.
Ei ole kyse vaan siitä, vaan siitä että olisivat tarpeeksi kelvollisia/vahvoja jäähdyttämiseen, siksi tuo raja. Munasoluja ei saa myöskään lahjoittaa yli 35 vuotiaana.
Paljon tietämättlmyyttä tässä ketjussa.
Mulle Thaimaassa 28 vuotias lapseton nainen ehdotti että jos hankittaisiin lapsia yhdessä, hän viimeinkin niitä haluaisi ja sinä (eli minä) yli viiskymppisenä miehenä niin varmaan sinäkin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On 47v kaikilla klinikoilla Suomessa. Edelleen; ota, selvää!
Niin on ja se on klinikan itse asettama ikäraja. Laissa ei mitään ikärajaa ole.