đ SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?
Kommentit (1187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osasiko kukaan laittaa Pekan autoja jÀrjestykseen?
MÀ mietin sitÀ tehtÀvÀÀ tosi tosi pitkÀÀn. En vaan saanu kiinni mitÀÀn vÀreihin tai merkkeihin perustuvaa jÀrjestystÀ, niin heitin sitten lonkalta vaan vastauksen siihen aakkosjÀrjestykseen, missÀ ne vaihtoehdot oli valmiina. Josko sillÀ vÀri- ja merkkisekoituksella olisikin pyritty vain hÀmmentÀmÀÀn tehtÀvÀn tekijÀ eikÀ niissÀ mitÀÀn logiikkaa olisi ollutkaan.
En ole nÀhnyt tÀtÀ koetta, mutta ne menee yleensÀ silleen, ettÀ 2 tekijÀÀ vaihtaa eteen pÀin paikkaa. Tai toinen eteen ja toinen taakse pÀin. Riippuu nyt mikÀ on asetelma.
MinÀ haen sosionomiksi , pÀÀtöksenteko-osa oli todella haastava. Muuten koe sujui ihan ok, mutta englannin sanasto tuntui vaikealta. Olen opiskellut siihen Quizlet-korteilla, mutta se ei tuntunut auttavan riittÀvÀsti. En osaa arvioida, miten koe meni, ja pelkÀÀn, ettÀ pÀÀtöksenteko-osa voi jÀÀdÀ hylÀtyksi. Muista osioista on vaikea sanoa, koska ne olivat melko monitulkintaisia.
Olen hankkinut valmennuskurssin Ammattikorkeavalmennus-sivustolta ja opiskelin sen avulla. Jos joku on kiinnostunut, voin suositella kurssia se oli todella hyvÀ, ja erityisesti matikka-, etiikka-, tunneÀly-, suomen kielen ja englannin osalta kurssilla oli hyviÀ materiaaleja ja tehtÀviÀ. PÀÀtöksenteko-osiossa kurssista ei kuitenkaan ollut hyötyÀ, sillÀ tÀmÀ osa oli kokeessa todella vaikea, enkÀ tiennyt vastauksia juuri mihinkÀÀn, joten jouduin arvailemaan.
Suomi ei ole vielÀ Àidinkieleni, joten en tiedÀ, olisiko koe ollut helpompi, jos suomi olisi Àidinkieleni. Monet suomalaiset sanoivat, ettÀ koe oli vaikea myös heille , myös suomen kielen osio.
20 pisteettÀ oli kevÀÀllÀ pisteraja matikkassa, en tiedÀ onko se 1 tai 2 tehtÀvÀ, ajattelen ettÀ, jos matikkassa on 10 tehtÀvÀ ja koko osio on 100 pisteetÀ niin varmaan 2 tehtÀvÀ ja pÀÀteöksenteossa oli 12,5 p ja se on varmaan 1 tehtÀvÀ.
mulla koe meni penkin alle, koska Pasilan kampuksella verkko katkes ja vÀlissÀ oli sellanen 3-4h odottelu :') mutta no, kaikkiin kohtiin sain vastauksen ja pari osiota meni musta ihan okei. nyt mietityttÀÀ se, ettÀ tuleeki tulokset yleensÀ kuinka nopeasti julki?
Vierailija kirjoitti:
mulla koe meni penkin alle, koska Pasilan kampuksella verkko katkes ja vÀlissÀ oli sellanen 3-4h odottelu :') mutta no, kaikkiin kohtiin sain vastauksen ja pari osiota meni musta ihan okei. nyt mietityttÀÀ se, ettÀ tuleeki tulokset yleensÀ kuinka nopeasti julki?
aika paha kyllÀ toi verkkokatkos ja nÀin pitkÀ odottelu, siinÀ kerkee tulla jo nÀlkÀkin ja vÀsymys odotellessa. PÀÀsykoepÀivÀ kun on kuitenkin henkisesti aika ladattu ja itse olin maanantai-iltana hyvin kuitti kun kotiuduin sieltÀ.
PÀÀtöksentekotaidot osiossa oli tosiaan liian vĂ€hĂ€n aikaa varattu, en ehtinyt ajatuksella lukea paria viimeistĂ€ tehtĂ€vÀÀ. MielestĂ€ni siinĂ€ tehtĂ€vĂ€ssĂ€, missĂ€ oli asukkaiden silmienvĂ€rit ja pituudet yms, ei yksikÀÀn vĂ€ite pitĂ€nyt paikkaansa niin selvittikö joku sen? đ
Englanti oli ymmÀrrettÀvÀÀ, mutta kysymykset muotoiltu aika ovelasti, luulen ettÀ helposti valitsi vÀÀrÀn vastauksen. Sama mielestÀni suomen kanssa, osaan tuntui sopivan useampi vastaus.
TunneÀly kohdassa en ollut varma siinÀ kun työkaveri suuttui toiselle ettei tÀmÀ mielestÀÀn ollut osallistunut projektiin, onko oikea vastaus hyvÀksyÀ suuttumus vai sanoa ettei suuttuminen ole sopivaa. Valitsin jÀlkimmÀisen, koska vÀite oli esitetty työkaverin mielipiteenÀ eikÀ faktana.
TĂ€nÀÀn iltapĂ€ivĂ€llĂ€ tekemĂ€ssĂ€ koetta ja suomen kielen osiossa 2/3 teksteistĂ€ samoja kuin kevÀÀllĂ€đ€ Ei siinĂ€, meni iisisti ne. Matematiikka tuntui helpolta, mut enkku taas..huhhuh
Vierailija kirjoitti:
PÀÀtöksentekotaidot osiossa oli tosiaan liian vÀhÀn aikaa varattu, en ehtinyt ajatuksella lukea paria viimeistÀ tehtÀvÀÀ. MielestÀni siinÀ tehtÀvÀssÀ, missÀ oli asukkaiden silmienvÀrit ja pituudet yms, ei yksikÀÀn vÀite pitÀnyt paikkaansa niin selvittikö joku sen?
Eikös se ollut se, ettÀ kaikki naiset olivat lyhyempiÀ kuin miehet tms. joku siihen viittaava...
Oli kyllÀ vaikea koe. EnkÀ tajunnut yhtÀÀn sitÀ autotehtÀvÀÀ!
Matikka meni kans ihan penkin alle, onneksi siellĂ€ oli yks helppo (olisko ollu viimeinen missĂ€ piti löytÀÀ ruutuun oikea numero) đ
Onko Savonian valintakurssin tehneitÀ? Joutuuko tuloksia odotteleen sinne viimeiseen ilmoitettuun pÀivÀÀn asti vai onko ennen tippunu tulokset aiemmin?
laitoin ryhmÀt aakkosjÀrjestyksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Savonian valintakurssin tehneitÀ? Joutuuko tuloksia odotteleen sinne viimeiseen ilmoitettuun pÀivÀÀn asti vai onko ennen tippunu tulokset aiemmin?
Kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia, missÀ vaiheessa voi odottaa tuloksia? Ei sentÀÀn jo ensi ensi viikolla, mutta jos sitÀ seuraavalla?
Montako asukokonaisuutta saitte sille merirosvolle tiistaina?
Vierailija kirjoitti:
Montako asukokonaisuutta saitte sille merirosvolle tiistaina?
mulla tuli vastaukseks 12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi myös kuulla kokemuksia, missÀ vaiheessa voi odottaa tuloksia? Ei sentÀÀn jo ensi ensi viikolla, mutta jos sitÀ seuraavalla?
Olis kyllÀ kiva jos tulis :) Mihin hait ? mÀ hain rikosseuraamusalan sosionomiks ja normisosionomiks :)
Parin viikon kuluttua ehkÀ voi jo tulla tuloksia.
HÀiritsikö teitÀ kokeen loppuvaiheessa, kun muut alkoi poistumaan luokasta ja tuli hÀlyÀ ja meteliÀ? Mulla meni keskittyminen siinÀ vaiheessa. Olin vielÀ saanut paikan, jossa kaikki luokasta poistuvat ihmiset kÀveli suoraan mun edestÀ. :/
Miks kerrotte vastauksia tÀÀllÀ? Tai edes millÀ tyylillÀ noi tehdÀÀn
Laitoin ne about aakkosten mukaan, jokaisessa ryhmĂ€ssĂ€ oli lĂ€heisillĂ€ kirjaimilla alkavia automerkkejĂ€đ€ eli alkupÀÀstĂ€ loppupÀÀhĂ€n
Vierailija kirjoitti:
Miks kerrotte vastauksia tÀÀllÀ? Tai edes millÀ tyylillÀ noi tehdÀÀn
Eiks kaikki valintakokeet oo jo tehty, lÀhinnÀ varmaan ettÀ ihmiset pystyy kartoittamaan miten on omat tehtÀvÀt menny
Juuri kokeesta kotiin pÀÀsty. Muuten ei ollut kovin haastava, mutta pÀÀtöksentekotaidot meni kyllÀ melkein kokonaan arvailuksi, ei vaan millÀÀn meinannut aika riittÀÀ. Noh, kevÀÀllÀ uusiksi sit.