Nykyajan työsanastoa, en kestä!!
Briiffataan, sparrataan, työnimu, one2one, jne.
Keksikää näitä lisää!
Olen 48 ja vaihdoin uuteen työpaikkaan jossa näitä sanoja käytetään kaiken aikaa. Tunnen olevani tuonne liian vanha enkä edes ymmärrä kaikkien sanojen merkityksiä.
En millään sovi enää tällaiseen työkulttuuriin.
Kommentit (504)
'Isossa kuvassa', 'kompetenssit', 'focus', 'key thing'.
Vierailija kirjoitti:
Pöhisijöiden päät pitäisi murskata että oppisivat.
:'D Pöhisee niin perkeleesti että sitä pöhinää pitäis kyllä jo vähän apdeitata johonkin suuntaan, tai sitten klousata koko pöhinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei selvästikään ole työpaikalla käytetyt sanat vaan se, että kolleegat käyttävät eri sanoja kuin AP haluaisi.
Kieli kehittyy jatkuvasti ja jokaisella alalla ja työpaikalla on oma slanginsa ja ammattisanastonsa. Kannattaa ennemmin ottaa se mahdollisuutena oppia jotain uutta kuin yrittää saada kaikkia muita kääntämään kelloja 30v taaksepäin.
Kieli kehittyy jatkuvasti, mutta jostain syystä se kehitys on mennyt huonoon suuntaan.
Ennen oli kaikki paremmin.
Kyllä. Oli ystävyys, yhteistyö ja avunanto. Ja sitten oli luottamus ja sananvapaus. Näillä sanoilla sanottiin mitä tarkoitettiin ja kaikki oli rehellistä.
Oletteko lukeneet Opettaja-lehteä? Joka numeroon täytyy ympätä sana ESIHENKILÖ useaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lukeneet Opettaja-lehteä? Joka numeroon täytyy ympätä sana ESIHENKILÖ useaan kertaan.
Näin täytyy tehdä niinkauan kunnes termi esimies on saatu aivopestyä pois kansan kielenkäytöstä, muuten ei vallankumous tule valmiiksi.
Jumpata.
Jumpataan hakemus kuntoon.
Esimies laittoi mulle s-postia ja lopussa luki "asap". En silloin tiennyt mitä tarkottaa eli en pitäny kiirettä. Sanomistahan siitä tuli...
Tämä ei ole ihan pöhinäjargonia, mutta minulla alkaa tulla eri asioista "ammentaminen" korvista ulos. Kulttuurialalla ammennetaan koko ajan. Keksikää synonyymejä!
Kaikista pahin on JUMPATA (parannella, kehittää, muokata).
JUMPATKAA keskenänne. Minä otan lopputilin.
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä kirjoitettiin raakuista. Löysin uuden sanan: "arvoketju" 😂.
Esim. kullasta tehty kaulaketju tai ranneketju = arvoketju?
Vierailija kirjoitti:
Esimies laittoi mulle s-postia ja lopussa luki "asap". En silloin tiennyt mitä tarkottaa eli en pitäny kiirettä. Sanomistahan siitä tuli...
Tulee mieleen vastata "agar agar".
Hybridi. Meillä on ilo ja kunnia työskennellä joko töissä tai etänä.
VIHAAN!
Vierailija kirjoitti:
Monet termit on toki vähän hassuja, mutta mitä outoa on ketteryydessä?
Ketterällä toiminnalla tarkoitettaneen sitä, että organisaatio on muutovalmis, nopeasti tilanteisiin sopeutuva, energinen/innovoiva, ja tehokkuus olennaisena osana.
Vastakohtana sitten sellainen homeinen ja pölyinen, käkikellon raksutus salin perältä kuuluva virasto, jossa jokainen saranan narahdus pääovelta saa virkamiehen hitaasti kääntämään katseensa tulijaa kohti, ja valmiina vastustamaan; jo varuilta hapan ilme naamallaan, mitä tahansa uutta toimintatapauudistusta.
Ketterä on suomalainen sana, ja toki, käyttäkää jotain muuta synonyymia halutessanne, mutta itse ainakin ymmärrän tuon tarkoituksen.
Ketteryydestä tulee lähinnä mieleen orava, joka ketteränä kiipeilee puissa ja hyppii oksalta oksalle pörröhäntä heiluen. Onneksi työpaikkani kulttuuri on nykyään niin avoin, että tämän pystyi sanomaan palaverissa.
No onhan tuo aika teennäistä pas..aa, päälleliimattua huttua jolla yritetään korostaa omaa draivia ja dynaamisuutta. Että ratsastan tässä trendien aallonharjalla. Pah.
Voi ei! Ei kestä! Mitä tehdä?? Mitä nyt??? Näinhän se menee, Ou jee!🥳🥳🥳
Milloin käytännöistä tuli käytänteitä? 🤮
Avasin innokkaasti ketjun nähdäkseni toistenkin kokemuksia, mutten pystynytkään lukemaan kuin muutaman kommentin, kun alkoi niin tulla mieleen ne omatkin työjutut ja oli pakko sulkea ketju. Keräsin voimia hetken ja tulin sitten kirjoittamaan tämän oman kommenttini. Todellakin ottaa päähän, kun ihan järkevienkin ihmisten on pakko alkaa puhumaan silkkaa p*skaa tavallisen selvä- ja suomenkielisen puheen sijasta. Mikä ihme siinä muka on niin hienoa?
😂 Kyllä, ja sitten todellakin kokoustetaan.