Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut sanaakaan mitä Taina kitisipelkkää ympäripyöreää skeidaa kun ne rajat tuli vastaan, rajattomuus ahdisti, rajattomuuden kohdatessa rajat ahdistuin ja väsyin, voimavarojen loppuessa stressi rajoista uuvutti ja olen jatkuvasti yliväsynyt.
siis mitä mitä???
Miten tuommoinen ihminen kestää yhtään perusarkea?
Veikkaan että hän on käynyt terapiassa, tuo kieli kuulostaa vähän sellaiselta mitä sieltä voisi oppia, ei ihan tavallista puhetapaa.
Vierailija kirjoitti:
Irvokasta kuinka noi ns. asiantuntijat jakelee jotakin vinksahtaneen kuuloisia läppiä ohjeina tyypeille jotka ovat nähneet toisensa muutama viikko takaperin ekan kerran omissa häissään. Ei siinä mitkään oudot viisaudet auta, jos mitään kemiaa ei ole. Tietysti kyse on tyhmästä ohjelmasta, jonka johdosta pitää kysellä tyhmiä. Jos oikeasti noiden tilanne ratkaistaisiin niin sen voisi tehdä heti vihkivalojen jälkeen esittämällä yksi kysymys:
"Kiinnostaako paritella tuon kumppanin kanssa vai ei?" Jos vastaus on myönteinen niin ok, painukaa parittelemaan ja katsotaan miten tilanne etenee. Jos vastaus on kielteinen, niin eron voisi pistää vireille samantien.
'"Kiinnostaako paritella tuon kumppanin kanssa vai ei?" Jos vastaus on myönteinen niin ok, painukaa parittelemaan ja katsotaan miten tilanne etenee. Jos vastaus on kielteinen, niin eron voisi pistää vireille samantien.''
Tosin Jennin ja Jyrkin kanssa ei auttanut edes alkuhuuma ja parittelu.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa tietää, mitä pareilta testataan hakuvaiheessa.
Älykkyys? Uskon että kyllä. Parit ovat kaikilla kausilla olleet älyllisesti lähellä toisiaan. Älykkäimmiltä vaikuttavat tänä vuonna Hai ja Anna, ja se on heidän suhteessaan kantava tekijä - molemmat ovat oppimiskykyisiä. Tämä ominaisuus on helppo mätsätä koska sitä voidaan objektiivisesti mitata.
Arvot? Uskon että näitä kartoitetaan aika itsestäänselvästi, mutta välttämättä ihmiset eivät itsekään tunne omia arvojaan ja motiivejaan täysin. Jyrkin ja Jennin kohdalla tässä meni pieleen. Jenni arvostaa äärimmäistä siisteyttä ja järjestystä, varautumista uhkiin, taloudellista vakautta ja säästämistä, Jyrki arvostaa hetkessä elämistä ja rentoa, mukavaa ilmapiiriä. Kumpikaan ei ole väärin, mutta kumpikaan ei ymmärrä tässä toista eikä vaikuta siltä että olisi oikeasti motivoitunut muuttumaan. Jenni pelkää joutuvansa tilanteeseen jossa h
Hieno analyysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko avata että millaiselle naiselle Jyrki olisi hyvä puoliso. Itse olen nähnyt hänessä pelkkää punaista lippua kauden alusta saakka: nelikymppinen mies, joka on elänyt pitkään sinkkuna, kaksi työtä mutta ei säästöjä ja käyttörahatkin loppu, epäsiisti, passiivinen ellei jopa flegmaattinen, ylitunteellinen, ei tulevaisuudensuunnitelmia (paitsi lapsien hankinta, mutta mitään konkreettista tai varautumista tämän eteen ei ole tehty). Ei innostu matkailusta, ei oikein liikunnastakaan, ei osallistu kotitöihin, on takertuvan ja tarvitsevan oloinen. Kenelle tämmöinen puoliso sopii? Nöyrä elätti ei taida olla kovin monen naisen haavelistalla kovinkaan korkealla.
Minä tiedän. Joku thaimaalainen nainen voisi ottaa tuollaisen miehen, mikäli itse tulee tarpeeksi köyhistä olosuhteista. Avioliiton kautta pääsisi Suomeen asumaan.
Totta. Nyt Jykän vaan pitäisi jaksaa tehdä asialle jotain...
Vierailija kirjoitti:
Koska Tainan kokemaa ongelmaa ei ole selvästi kerrottu, niin olen varma, että tämä ongelmallinen asia on tapahtunut makuuhuonepuuhien aikana. Matti on sanonut, vaatinut, ehdottanut tai tehnyt jotain mikä on ollut Tainalle punainen lippu.
Ymmärrän kyllä Tainaa hyvin, itselläkin tulee jostain miehestä etova olo jos he käyttäytyvät tietyllä lailla makkarissa mikä itseä ei miellytä. Sitä tunnetta ei saa enää pois mielestä ja maku koko mieheen on täysin mennyt. Ajatuskin, että sellaisen miehen kanssa pitäisi olla vielä kahden keskisessä kanssakäymisessä oksettaa ja ahdistaa. Uskon, että Tainalle kävi juuri näin.
Samaa mieltä, sitä oikeaa syytä kierrettiin kuin kissa kuumaa puuroa, täytyy olla häämatkan makuuhuonejuttu. Matti katsoi morsiantaan kuin kermakakkua häissä, on voinut vähän lähteä into lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnelukot uupuu tästä kaudesta, pettymys 😔
Vanha juttu jo kato nykyään on turvallisuus, oma tila ja myös triggeripisteet on vilahdellut useamman kerran.
Ärsyttävän huono kausi kun vertaa MAFS Australiaan ja Ensitreffit 2.0:aan, olkoonkin että niissä on aina joitain onnenonkijoita. Tässä formaatissa olisi niin paljon potentiaalia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan ulkonäön ja elämäntyylin perusteella arvelin heti sarjan alussa, että Hai ja Anna jää yhteen. Aika näyttää mut hyvältä on nyt vaikuttanu. :)
Oikeastiko? Minä taas ajattelin, et grande katastrof! Mutta tosiaan, ihmeen hyvältä näyttää, ja olen siitä täysin hämilläni :)
Kun kuvaukset pitää kuitenkin tehdä niin Hsi vetää ne kavereina. Onhan se helpompi olla, kun Annakin on hyvällä tuulella. Anna saa toivoa enempää mutta Hai lopettaa kuvausten loppuessa
Toisaalta aasialaisessa kulttuurissa avioliitto otetaan tosissaan, eli oletan sen vuoksi että yrittävät vielä kuvausten jälkeenkin. Miksi ei voisi vielä pari kuukautta antaa armonaikaa kun alku- ja kuvauspöly on laskeutunut? Eronnut lukee papereissa yhtälailla, erosi heti tai hieman myöhemmin.
Surullista että mies ei saa itkeä, tai muuten haukutaan miesvauvaksi.
Linnut selvästi kiinnostivat kuvaajaa. Oli leijuvaa lokkia, jota näytettiin useita kertoja, joutsenia, hanhia, puluja, kissaakin jonkun ikkunassa kuvattu. Kesää tulee kyllä vähän ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Uusimmassa jaksossa tuli vielä esiin, että jos Jyrki ei tykkää aiheesta, josta puhutaan, hän pitää mykkäkoulua/murjottaa. Jyrkistä paljastuu jokaisessa jaksossa uusi red flag. Mies on kävelevä iso punainen lippu.
Matista ja Jyrkistä molemmista tulee sosiaalisten taitojen perusteella mieleen, että tuohan on ihan poikamies henkeen ja vereen ja poikamiehenä kannattaisi pysyä. Ovatkohan edelleen sinkkuja?
Vanhoja poikia taitavat olla edelleen, tuskin Jyketsyllä ainakaan olisi vielä uusi rouva.
Vierailija kirjoitti:
Jyrkillä on ilmeisesti traumatausta, mikä on vaikuttanut pärjäävyyteen. Hänelle sopisi kumppani, joka hyväksyy tällaisen psyykeen ja sen, ettei miehellä ole kovin suuria tavoitteita tai että hän ei ainakaan kykene niitä tavoittamaan. Energiaa ja jaksamista ei riitä sellaiseen. Siitä kertoo jo sekin, ettei hän jaksa tehdä ruokaa. Jyrkin tavoitteet elämässä liittyy kumppanin ja tuen löytämiseen ja elämä vaatimattomissa puitteissa riittää. Jenni taas on korkeamman aktivaatiotason ihminen, eikä tuollainen elämä riiitä hänelle.
Ehkä Jyrki sopisikin Tainalle, kumman samanhenkisiä. Tuohon kuvaukseen voisi korvata Jyrkin nimen Tainalla ja Jennin nimen Matilla ja täydestä menisi. Perhettä heidän ei tosin kannattaisi perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo Jennikin aika päällepäsmäri on. Epäsopiva paritus Jyrkin kanssa.
Jep, olisi ollut paljon hauskempaa seurata kun Jyrki olisi paritettu yhtä flegun naisen kanssa. Jänniä otoksia tulisi kun makoilisivat sohvalla ja katsoisivat lattialla pyöriviä vaatteita, vuoron perään sitten vetäisivät mie oon niin surkea virren.
:-D Repesin.
Vierailija kirjoitti:
Surullista että mies ei saa itkeä, tai muuten haukutaan miesvauvaksi.
Mattyyrin tekoitkua. Oppinut saamaan huomiota ja välttelemään asioita noin. Manipuloiva tyyppi, epärehellinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko Jennille unelmamies tosiaan vain sellainen, jolla on tarjota rahaa ja materiaa?
Hän oli vielä toivonut 40-vuotiasta miestä, eli itseään jotain 10v vanhempaa henkilöä. Ehkä unelmana oli, että löytyy rikas mies elättämään hänet ja hän elää sitten rikkana kotirouvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko avata että millaiselle naiselle Jyrki olisi hyvä puoliso. Itse olen nähnyt hänessä pelkkää punaista lippua kauden alusta saakka: nelikymppinen mies, joka on elänyt pitkään sinkkuna, kaksi työtä mutta ei säästöjä ja käyttörahatkin loppu, epäsiisti, passiivinen ellei jopa flegmaattinen, ylitunteellinen, ei tulevaisuudensuunnitelmia (paitsi lapsien hankinta, mutta mitään konkreettista tai varautumista tämän eteen ei ole tehty). Ei innostu matkailusta, ei oikein liikunnastakaan, ei osallistu kotitöihin, on takertuvan ja tarvitsevan oloinen. Kenelle tämmöinen puoliso sopii? Nöyrä elätti ei taida olla kovin monen naisen haavelistalla kovinkaan korkealla.
Minä tiedän. Joku thaimaalainen nainen voisi ottaa tuollaisen miehen, mikäli itse tulee tarpeeksi köyhistä olosuhteista. Avioliiton kautta pääsisi Suomeen asumaan.
Ongelmana on, että niitä thaimaalaisia vapaita naisia löytyy lähinnä vain Thaimaasta, eikä Jykällä ole rahaa lentää sinne. Voisko Jenni erolahjana biffata Jykän lennot Thaikkuihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei Jennille mikään sijaisuus käy. Sillehän kelpasi vaan vakituinen työ ja pk-seudulle ei saanut tulla vaan työt piti löytää kotkasta. Ja jos ei löydy niin tahdon puutetta Jyrkiltä. Joo varmasti löytyy vakituinen siivoojan työ telakalta mutta sillä palkalla Ei todellakaan matkustella. Miten voi olla nuori ihminen noin vieraantunut arjesta; varmaan kultalusikka suussa syntynyt
Kyllä tuossa on paljon muitakin ongelmia. Jyrkiä ei tunnu kiinnostavan yhtään mikään. Joka ikiseen asiaan asenne on että häneltä on sitten turha odottaa yhtään mitään. Haloo Jyrki, mitä ihmettä sinä tuot suhteeseen???Kauheasti täällä kysellään mitä Jyrki tuo suhteeseen. Samaa voisi kysyä Jennistä. Mitä se Jenni tuo suhteeseen. Tällä hetkellä se on tuonut rahanmenoa haluamisillaan (mat
Nuo Jennin haaveet on niin tavallisia kuin vain olla ja voi. Eikä siinä ole yhtään mitään erikoista jos haluaa välillä matkustella ja syödä ravintoloissa, ihan keskiverto duunarit tekevät noita asioita.
Jyrki on flegmaattinen mieslapsi, joka ei halua ottaa vastuuta yhtään mistään. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrki ei jaksa, liikaa työtä.
Voihan niitä tavoitteita olla työn ulkopuolellakin. Jenni on niin nuori, ettei ymmärrä, ett raha ei tuo onnea. Sen pitää ottaa joku eläkeläinen.
Kouvola, Porvoo ja Vantaa olisivat ihan hyviä häämatkakohteita. Voi vain kuvitella hääparin ilmeen kun asiantuntijoiden lahjapaketista paljastuukin lentokentällä Vantaan esite ja HSL:n liput ja häämatkalle ei lähdetäkään lentokoneella, vaan paikallisbussilla.