Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Ihan vaan ulkonäön ja elämäntyylin perusteella arvelin heti sarjan alussa, että Hai ja Anna jää yhteen. Aika näyttää mut hyvältä on nyt vaikuttanu. :)
Vierailija kirjoitti:
Jennin kämppä myynnissä, joten olisivatko muuttamassa yhteiseen kämppään.
Ensitreffit-Jenni laittoi kotinsa myyntiin
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/7ab37980-9f45-4dea-bdbc-5eebaf8…
No nythän oli tuore uutinen taas, kolmen viikon takaa ja täällä tuhannesti puitu.
Vierailija kirjoitti:
Taina on tuon ohjelman surkein nainen koskaan. Miten tuollainen on voinut päästä ohjelmaan. Eikö tosiaan haastatella naisia jotta huono itsetunto selviää.
Emma mökötyksineen ja teinikiukutteluineen on hyvä kakkonen. Olivat jossain mökissä, Emma sohvalla ja mies ruokapöydän ääressä. Mies: tulisitko tänne istumaan mun seuraksi. Emma: enkätuu. Mies oli ammatiltaan mielisairaanhoitaja, niin että voisi olettaa jonkinlaista toleranssia hankalia ihmisiä kohtaan, mutta se ei riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset oikeasti ole elämässään koskaan joutunut viettämään hieman pidemmän aikaa jonkun "tuntemattoman" kanssa. Ihan äkkiseltään tulee mieleen esim. vaikka leirikoulut, harrastukseen liittyvät harjoitusleirit ja kisamatkat, työpaikan työmatkat, aupair, vaihto-oppilas. Tilanteita tulee elämässä vastaan jossa joudut viettämään aikaa vieraampien ihmisten kanssa.
Miten nämä ihmiset niistä selviää. Eikö niitä samoja keinoja olla ja elää voisi soveltaa myös tähän tilanteeseen, vaikka tässä kokeillaankin samalla olisiko heistä myös parisuhteeseen.
Olisivat omia itsejään ilman esittämistä, mutta silti kohteliaita ja avoimia ajatukselle, voisiko tuo toinen sopia pysyvästi minun elämään. Vaikka toinen ei viehättäisi missään kohtaa romanttisessa mielessä, niin voihan silti tuon ajan viettää yhdessä ihan vain ihmiseen tutustuen.
Nyt tuntui ettei kukaan pareista käyttänyt tilaisuutta fiksusti.
Näinhän se menee oppikirjoissa. Todellisuudessa kaikki ihmiset ovat epätäydellisiä ja jokaisessa on särönsä sekä vikansa.
Vierailija kirjoitti:
No ei Jennille mikään sijaisuus käy. Sillehän kelpasi vaan vakituinen työ ja pk-seudulle ei saanut tulla vaan työt piti löytää kotkasta. Ja jos ei löydy niin tahdon puutetta Jyrkiltä. Joo varmasti löytyy vakituinen siivoojan työ telakalta mutta sillä palkalla Ei todellakaan matkustella. Miten voi olla nuori ihminen noin vieraantunut arjesta; varmaan kultalusikka suussa syntynyt
Kyllä tuossa on paljon muitakin ongelmia. Jyrkiä ei tunnu kiinnostavan yhtään mikään. Joka ikiseen asiaan asenne on että häneltä on sitten turha odottaa yhtään mitään. Haloo Jyrki, mitä ihmettä sinä tuot suhteeseen???
Taina todella pelkää hylkäämistä niin paljon että tekee sen hyvissä ajoin ennen kuin toinen ehtii. Ihan lapsen tasoinen ajatus- ja käytösmalli. Yhdessäkin vaiheessa kertoi kameralle, että äiti kyllä ymmärtää vaikka Taina ei olisikaan kiinnostunut Matista. Että äiti silti arvostaa häntä. Särähti vähän korvaan se selitys. Oikeastiko joku 30v. miettii tekemisiään edelleen äidin kautta. Ei mulla ainakaan ole tullut mieleen edes että mun äiti ei enää arvostaisi mua jos en halua jatkaa tapailua jonkun miehen kanssa.
Ihmeellistä Tainan haukkumista. Eikö kukaan muu ole katsonut samoja jaksoja? Missä Matti suoraan myöntää, että aluksi puhui aika lailla ilman suodatinta asioista. Hän näytti suorastaan häpeilevältä tai nololta jaksossa, jossa Taina jäi pois ohjelmasta. Sanoi että on hän myötävaikuttanut. Piste hänelle nyt ainakin myöntämisestä. Todellakaan meille ei ole kerrottu kaikkea mitä on tapahtunut suljettujen ovien takana. Olen kyllä tuntenut ihmisiä jotka on vaan omasta mielestään "suorapuheisia" ja "sanoo miten asiat on". Jos sanotaan että Taina ei ollut valmis, niin ei se toinenkaan puoli kauhean valmis hyväksi puolisoksi ollut .
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni olivat ihan turhia molemmat, sekä Matti että Taina. Matti nyt ei tosiaan ole mikään joka naisen unelmamies, tuommoinen hintelä hissukka ohuella tukalla ja perusilmeellä 24/7. Ihme hiippari joka varmaan vaan toivoi saavansa naisen joka ei heti juokse karkuun koska ei ohjelman takia voi.
Taina taas muuten vaan epävakaa ihminen, joka ei takuulla olisi tykännyt minkäänlaisesta miehestä vaan vaikuttaa lähinnä pelkäävän heitä. Epäreilua myös katsojille rakentaa jotain draamaa heidän välilleen, mitä ei sitten selitetä millään tavalla. Olisivat leikanneet pois ohjelmasta koko turhan pariskunnan. Nyt jäi epäselväksi, tekikö Matti oikeasti jotain vai ahdistuiko Taina ihan turhasta? Jos jälkimmäinen, olisi ollut tavis-Mattia kohtaan reilumpaa kertoa katsojille syy eikä vierittää hänelle jotain epäselvää ahdistelijan roolia. Ei tällaisessa ohjelmassa kovin korkeaa yksityisyyttä voi olettaa saavansa.
Ohjelman tuotannolle ja asiantuntijoille iso miinus. Ihan syvältä koko kausi.
Onko Jennille unelmamies tosiaan vain sellainen, jolla on tarjota rahaa ja materiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana empaattinen Matti, kun sanoi ettei nyt voi ajatella omalta kannalta millään tapaa, vaan ajatus ja mieli siinä toisessa eli Tanjassa <3
Juu juu ja kamerakin kuvasi sopivasti tuota "empaattisuutta"
Luulen että pään sisällä oli ajatuksena "miksiköhän tuo akka lähti tähän ohjelmaan nyyhkimään"
Luulitko että nämä poissulkee toisensa? Että ihmisillä on vain yhdenlaisia ajatuksia? Eiköhän Matillakin ole koko kirjo käynyt mielessä, aidosta empatiasta ja säälistä suruun ja vihaan. Ja täysin oikeutettua se onkin, ajatella ja tuntea mitä ajattelee ja tuntee.
Olen empaattinen, mutta joskus tulee kylmiä, jopa ilkeitäkin ajatuksia. Ollaan ihmisiä, siitä se vain kertoo.
Jyrki näemmä tekee aivan kaikkensa ollakseen täysin epäseksikäs. Saamaton tyhjätasku itsensä surkuttelija, joka ei oikein jaksa edes portaita nousta. Ulkonäkökään ei tilannetta pelasta.
Matista tulee huonot vibat... jotenkin hänen katseensa on kummallinen.. siitä puuttuu lämpö ja myötätunto. Analysoi vain mekaanisesti kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä Tainan haukkumista. Eikö kukaan muu ole katsonut samoja jaksoja? Missä Matti suoraan myöntää, että aluksi puhui aika lailla ilman suodatinta asioista. Hän näytti suorastaan häpeilevältä tai nololta jaksossa, jossa Taina jäi pois ohjelmasta. Sanoi että on hän myötävaikuttanut. Piste hänelle nyt ainakin myöntämisestä. Todellakaan meille ei ole kerrottu kaikkea mitä on tapahtunut suljettujen ovien takana. Olen kyllä tuntenut ihmisiä jotka on vaan omasta mielestään "suorapuheisia" ja "sanoo miten asiat on". Jos sanotaan että Taina ei ollut valmis, niin ei se toinenkaan puoli kauhean valmis hyväksi puolisoksi ollut .
sitä minäkin olen tässä kauhuissani lukenut, itselläni tuli jo avausjaksossa Matista outo olo, pälyilee jotenkin häijysti. Ja kukaan ei osaa olla henkisesti niin julma kun itsestään epävarma mies joka leikkii olevansa muuta. Itsekin aikanaan tähän ansaan valitettavasti menin. Kun Hanna kysyi Matilta että miltä nyt tuntuu niin tyyppiä hymyilytti vaikka toinen itkenyt vieressä silmät turvoksiin. Eli Matti haistanut herkässä Tainassa helpon kovistelun kohteen...
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko avata että millaiselle naiselle Jyrki olisi hyvä puoliso. Itse olen nähnyt hänessä pelkkää punaista lippua kauden alusta saakka: nelikymppinen mies, joka on elänyt pitkään sinkkuna, kaksi työtä mutta ei säästöjä ja käyttörahatkin loppu, epäsiisti, passiivinen ellei jopa flegmaattinen, ylitunteellinen, ei tulevaisuudensuunnitelmia (paitsi lapsien hankinta, mutta mitään konkreettista tai varautumista tämän eteen ei ole tehty). Ei innostu matkailusta, ei oikein liikunnastakaan, ei osallistu kotitöihin, on takertuvan ja tarvitsevan oloinen. Kenelle tämmöinen puoliso sopii? Nöyrä elätti ei taida olla kovin monen naisen haavelistalla kovinkaan korkealla.
Minä tiedän. Joku thaimaalainen nainen voisi ottaa tuollaisen miehen, mikäli itse tulee tarpeeksi köyhistä olosuhteista. Avioliiton kautta pääsisi Suomeen asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatteko avata että millaiselle naiselle Jyrki olisi hyvä puoliso. Itse olen nähnyt hänessä pelkkää punaista lippua kauden alusta saakka: nelikymppinen mies, joka on elänyt pitkään sinkkuna, kaksi työtä mutta ei säästöjä ja käyttörahatkin loppu, epäsiisti, passiivinen ellei jopa flegmaattinen, ylitunteellinen, ei tulevaisuudensuunnitelmia (paitsi lapsien hankinta, mutta mitään konkreettista tai varautumista tämän eteen ei ole tehty). Ei innostu matkailusta, ei oikein liikunnastakaan, ei osallistu kotitöihin, on takertuvan ja tarvitsevan oloinen. Kenelle tämmöinen puoliso sopii? Nöyrä elätti ei taida olla kovin monen naisen haavelistalla kovinkaan korkealla.
Minä tiedän. Joku thaimaalainen nainen voisi ottaa tuollaisen miehen, mikäli itse tulee tarpeeksi köyhistä olosuhteista. Avioliiton kautta pääsisi Suomeen asumaan.
ja eroaisi n. 5 vuoden päästä kyllästyttyään tohon, siis nainen kyllästyisi tohon menoon.
Jenni on jo hieman neuroottinen siisteydessä ym. Tulkitsen tarpeen voimakkaaseen turvallisuuden tunteeseen. Rutiniit tuo turvaa, talous oltava vakaa, kaikki langat hänen käsissään. Mahdoton täyttää kaikkia toiveita.
Jyrkiä varmasti vaivaa olla 40v ilman vakityötä ym. Puolustuskeinona vähättely asiaan. Tarvitsisi korostetun hyväksynnän näihin pätkätyö ym asioihin. Sen jälkeen luultavasti uskaltaisi alkaa pyrkiä kohti tavoitteita, nyt pelkää omaa pettymystään, jos ei onnistu.
Anna on nyt päässyt pahimman epävarmuutensa yli, lapsekas kiukuttelu on loppunut. Haluaisi lähentyä Haita. Sanoittaa liikaa tunteita ja samalla analysoi ihan kaiken. Herttaisuutta näkyy nyt välillä, mutta toisen voi olla vaikea luottaa sen pysyvyyteen.
Hai ehti mennä lukkoon ja sulkeutua, oli hyvin vähän avoin alkuunkaan. Pelkää Annan reaktiota, yhtäkkistä suuttumista jolloin kuulee vain syyllistävää analysointia. On varautunut. Epäilen, ettei halua jatkaa, olla vain ystävä.
Matti puhuu hyvin, mutta kasvojen ilmeet ei puhu samaa kieltä. Jättää kylmän kuvan, kuten itsekin todennut. Nyt yrittää olla sanomatta mitään poikkipuolista, ehkä hämilläänkin. Varmasti ei helpoin persoona herkälle parille. Ehkä mielikuva millainen on oikea parisuhde ja sitten vaan toteutetaan.
Taina on herkkä, kuin lasiastia joka voi särkyä koska vaan. Väsyy vieraissa ihmiskontakteissa. Vaatinee suuren viehättymisen jaksaakseen hakeutua kontaktiin. Vastapuolesta tulee herkästi kannattelija eikä parisuhteelle jää tilaa. Hoivasuhde. Ohjelman tekijöiltä virhe valinta, osallistuminen iso riski terveydelle.
En tajunnut sanaakaan mitä Taina kitisipelkkää ympäripyöreää skeidaa kun ne rajat tuli vastaan, rajattomuus ahdisti, rajattomuuden kohdatessa rajat ahdistuin ja väsyin, voimavarojen loppuessa stressi rajoista uuvutti ja olen jatkuvasti yliväsynyt.
siis mitä mitä???
Miten tuommoinen ihminen kestää yhtään perusarkea?
Matista oikein huokuu hänen itsensäkin mainitsema kylmyys...ei juurikaan hymyile tai näytä mitään tunteita, hrrr...Kylmäävä katsekin.
Taina on sympaattinen, tarvitsee toki apua traumoihinsa, mutta lämpimän oloinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Onko Jennille unelmamies tosiaan vain sellainen, jolla on tarjota rahaa ja materiaa?
Kyllä se vielä isompi ongelma on Jyrkin asenne. Ei mitään unelmia, ei jaksa mitään, mikään ei kiinnosta. Ne raha-asiatkin tuppaa järjestymään jos on edes hieman yritteliäisyyttä ja halua saada asiat kuntoon. Mutta jos on jo valmiiksi täysin luovuttanut niin ei sellaista kukaan jaksa.
Mutta taputteli Jyrkiä jalkaan, kuin äiti olisi lohduttanut lastaan.