Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kummilapsen kohtaamisen analysointi on aivan naurettavaa. Onko täällä tosiaan noin paljon estyneitä ja neuroottisia naisia keskustelemassa? Toivottavasti ette ole kenenkään äitejä. Mitenkähän vaippapyllyn kakatkaan pestään, kun kaikkialla nähdään rajojen rikkomista.
Suomalainen nainen, p*askanjäykkä, ylikohtelias bakteerikammo.
Ällöttää, kun on nähnyt muutakin maailmaa.
Katsoin kohtauksen aika tarkkaan. Se lapsi pussaa Jykää suulle eikä toisinpäin. Tosin voihan olla heillä jo vakiintunut tapa.
On mielestäni outoa, pakko sanoa tämä. Itse en ole koskaan pussaillut omia tai muiden lapsia suulle - pelkkä ajatuskin tuntuu hyvin oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes kaikilla mahdollisilla tavoilla täysin erilainen kuin Jenni, mutta silti ymmärrän hänen toiveitaan ja tunteitaan parisuhteeseen liittyen erittäin hyvin. Hän ei odota kuuta taivaalta, vaan ihan realistisia asioita. Voi kunpa hän osaisi vähän hellittää noista pikkutarkoista siisteyssäännöistään, niin yhteiselämä kumppanin kanssa helpottuisi selvästi <3
N55
Oma kokemus on että noista säännöistä voidaan joustaa kunhan henkilö muuten täyttää kriteerit. Vaatii toki vaan totuttelua ja satunnaisen riidan, mutta hiljaa hyvä tulee.
Kyllä ihminen mukautuu ja muovautuu, jos on tarpeeksi kova motivaatio. Vähemmän intoa, niin ärsytykset saavat vallan.
Vanhemmat tosiaan opettavat lapsille tarpeellisia rajoja. Voivathan jotkut kieltää kaikkien aikuisten lähestymisen aina isovanhemmista ja kummeista lähtien. Ehkäpä jopa toisen vanhemman halailu on kielletty tai sitä ei tehdä perheessä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Te monien tutkintojen ihmiset, mökkien omistajat ym: tehkää keskustelu "monta tutkintoa sinulla on?" "Miten teit mökkiremontin?"Tms. Täällä ei huvita lukea näitä monologejanne.
Minusta on ihan mukava näitä lukea. Ei toki liity suoranaisesti aiheeseen, mut sellaistahan se keskustelu tuppaa olemaan. Heijastellaan ohjelmasta tehtyjä arveluita omaan elämään.
Olen kyllästynyt lukemaan siitä, kuinka epäonnistuneita asiantuntijat ovat ja kuinka huonot parit on valittu. Tätä samaa mielipidettä on ollut joka vuosi. Mutta hyppään sit vaan yli nää.
Ihan vinkkinä että puolet avioliitoista päättyy eroon vaikka ollaan seurusteltu normaalikuviot eli monesti vuosia ennen liittoa. Miksi tällaisessa kuviossa että random-tyypit naitetaan toiselle pitäisi olla läheskään sama onnistumisprosentti. On suoranainen ihme että on muutama pari joka on jäänyt yhteen ja saanut jopa lapsia.
Täällä puhutaan usein Jennin säästämisesta. Minä en kyllä sellaista ohjelmissa ole kuullut, mutta kaipa hän säästää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan usein Jennin säästämisesta. Minä en kyllä sellaista ohjelmissa ole kuullut, mutta kaipa hän säästää sitten.
Jyrki sanoi Tallinnassa ollessaan että Jenni saa säästettyä palkastaan ja sitten Jennillä on varaa ostella.
Jennin, Jyrkin, Hain ja Matin ottaisin mielelläni tuttavapiiriin. Anna ja Tainaa en.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5805680/opettajan-virka-ja-lomat
Noniin siirtykääpä tuonne sitten jankkaamaan noista opejutuista!
Ei tarvitse täyttää tätä koko ketjua turhalla aiheeseen kuulumattomalla jankkauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellisin asia on se, että Jykä pussaa lasta suulle!! Ihan kamalaa! Lapsi on alisteisessa asemassa kummisetään, eikä voi itse vielä ymmärtää, onko toiminta soveliasta ja haluaako hän sitä!!!
#freekummilapsi
Lapsi oli jäykkä ja poispäin kääntynyt. Ei mitään kunnioitusta lapsen rajoja kohtaan. Eikä ilmeisesti edes kykyä lukea kehonkieltä. Tuntui siltä, että oli tärkeää saada näytös rakastavana ja kivana kummisetänä. En haluaisi lapsille isää, joka ei kunnioita lasta.
Lapsi näyttää epämiellyttävän olotilan rimpuilemalla pois. Jalat ja ehkä kädetkin heiluisivat. Sitä ei tuossa ollut
Kyllä hän potki tarmokkaasti pikku jaloillaan ja lähti vähän vikkelästi juoksemaan pois, kun pääsi irti puutarhatontun niljakkaasta otteesta.
Lapsiparka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kummilapsen kohtaamisen analysointi on aivan naurettavaa. Onko täällä tosiaan noin paljon estyneitä ja neuroottisia naisia keskustelemassa? Toivottavasti ette ole kenenkään äitejä. Mitenkähän vaippapyllyn kakatkaan pestään, kun kaikkialla nähdään rajojen rikkomista.
Katsoin kohtauksen aika tarkkaan. Se lapsi pussaa Jykää suulle eikä toisinpäin. Tosin voihan olla heillä jo vakiintunut tapa.
On mielestäni outoa, pakko sanoa tämä. Itse en ole koskaan pussaillut omia tai muiden lapsia suulle - pelkkä ajatuskin tuntuu hyvin oudolta.
Ilmeisesti sinua ei ole suukoteltu lapsena juurikaan, varsinkaan suulle? Meillä se on ollut tapa, vaikka karieksen kannalta ei tietty paras mahdollinen.
Enpä tuo OAJn tekemää sopimusta lukenut kun ei kiinnosta. Sen ymmärsin näistä kirjoituksista että koskee vain virassa olevia ei näitä määräaikaisia. Tuossapa onkin keino, jota on kunnat alkaneet jo enenevässä määrin käyttää opetusalan kustannusten pienentämiseksi. Ja varmasti pyrkivät saamaan yhä useamman opettajan tuon loma sopimuksen ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sinua ei ol
Kyllä se nyt saa riittää, että ohimennen silittää hiuksia. Sekin on siinä ja siinä, kun ei ole omasta pienokaisesta kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Jennin, Jyrkin, Hain ja Matin ottaisin mielelläni tuttavapiiriin. Anna ja Tainaa en.
Minä taas ottaisin nuo kaikki tytöt kavereikseni, mutta en creepy "miehiä". Oikeita Horrorshow tyyppejä jokainen.
Ei OAJ puhunut vuosilomalain soveltamisesta vaan sen piiriin kuulumattomuudesta. Kyllä tuon opettajien loma-asiassa sovelletaan kaikkia muita kuin loman määräytymisen pykäliä. Esimerkiksi pykäliä, missä kerrotaan lain soveltamisesta ja siinä on myös virkasuhteiset mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ottaisin nuo kaikki tytöt kavereikseni, mutta en creepy "miehiä". Oikeita Horrorshow tyyppejä jokainen.
Mä koen Tainan ja Annan aika raskaiksi tapauksiksi, loput mahtuisivat kaveriporukkaan, Hain kanssa ehkä eniten yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sinua ei ol
MIKSI pussata lasta suulle? En ole nähnyt elävässä elämässä kenenkään tekevän niin ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellisin asia on se, että Jykä pussaa lasta suulle!! Ihan kamalaa! Lapsi on alisteisessa asemassa kummisetään, eikä voi itse vielä ymmärtää, onko toiminta soveliasta ja haluaako hän sitä!!!
#freekummilapsi
Lapsi oli jäykkä ja poispäin kääntynyt. Ei mitään kunnioitusta lapsen rajoja kohtaan. Eikä ilmeisesti edes kykyä lukea kehonkieltä. Tuntui siltä, että oli tärkeää saada näytös rakastavana ja kivana kummisetänä. En haluaisi lapsille isää, joka ei kunnioita lasta.
Lapsi näyttää epämiellyttävän olotilan rimpuilemalla pois. Jalat ja ehkä kädetkin heiluisivat. Sitä ei tuossa ollut
Lapsi, aikuinen, eläin jne ensisijaisesti rimpuilee, mutta voi myös jäykistyä/ kääntyä poispäin jne. kuten esim. usein raiskau*sen uhreille tapahtuu.
Tuossa Jyrkin ja kummilapsensa kohtaamisessa oli vanhemmat paikalla ja he varmasti hyväksyivät tuon tilanteen. Eiköhän se kuitenkin ole vanhempien päätettävissä hyväksyvätkö kummin ottavan lapsen syliinsä ja vaikka pusuttelunkin. Eipä kuulunut vanhempien kieltosanoja. Älkää nähkö mörköjä siellä missä niitä ei ole
No voi hyvänen aika sentään. Tuo OAJn tekemä sopimus työnantajapuolen kanssa on hyvin tarkasti Vuosilomalaissa määritelty pykälässä 30. Siis sitäkin kautta kyllä sovelletaan vuosilomalakia. Sen alaisuudessa ollaan kuten tietysti oikeusvaltiossa pitääkin olla. Tuossa tuon sopimuksen mukana oli OAJn tekstiä että eivät kuuluisi vuosilomalain piiriin eikä puhuttu soveltamisesta mitään. Pitää näissä lakiasioissa olla tarkkana, kun ei sitä lain ulkopuolelle niin vain hypätä.