Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte haukkua ja ruotia täällä yhtä ihmistä ja asiaa kymenniä sivuja aamusta iltaan? Menee jo aivan järjettömäksi. Ei mitään muuta kuin Jyrkin ammattia ja asioita päiväkausia. Onko nämä yhden pakkomielteisen ihmisen jankkauksia vai oikeastiko kymmeniä ihmisiä kiinnostaa jankuttaa tästä viikkokausia?
En minäkään ymmärrä tätä spekulaatiota siitä, että onko Jyrki pätevä luokanopettaja vai ei. Kyllä minä ainakin oletan, että jos henkilö esittelee itsensä luokanopettajaksi, niin hän on silloin pätevä luokanopettaja. Jos ei ole luokanopettajan pätevyyttä, niin silloin varmaan esittelee itsensä jollain muulla tittelillä, kuten "luokanopettajan sijainen". En minäkään väitä olevani poliisi, kun en ole käynyt poliisikoulua.
Eikä siinäkään spekulaatiossa ole mitään järkeä, että Jyrki olisi jättänyt kasvatustieteiden opinnot kesken. Mikä
Jyrki ja Jenni ja Jyrkin opinnot ja pätevyys. Jospa tämä aihe jätettäisiin väliin? Tätä aihetta on jauhettu jo muutaman sadan sivun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennillä story jossa joku parrakas tummahiuksinen mies hänen kanssaan? Olisko löytänyt jo uuden
Ja näitä satuja täällä keksitään. Eipä ollut edes mitään Jennillä näissä 24 h storyssa kun jo illslls katsoin
Olet sit katsonut väärää Jenniä, koska on siellä edelleen. Mysteerimies kaivertamassa kurpitsa, näkyy vaan kädet ja otsaa.
Oleellisin asia on se, että Jykä pussaa lasta suulle!! Ihan kamalaa! Lapsi on alisteisessa asemassa kummisetään, eikä voi itse vielä ymmärtää, onko toiminta soveliasta ja haluaako hän sitä!!!
#freekummilapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"niin silloin varmaan esittelee itsensä jollain muulla tittelillä, kuten "luokanopettajan sijainen". En minäkään väitä olevani poliisi, kun en ole käynyt poliisikoulua."
LOLOLOL. vähän eri juttu. Kyllä ylioppilas joka pääsee sijaiseksi ala-asteelle on luokanopettaja silloin kun on työvuorossa. Muulloin vain ylioppilas.
Epäpätevä opettaja on vs eli viransijainen tai vt virkaa toimittava.
Hyvä huomautus. Eli vt luokanopettaja lienee osuvin.
Tästä on puhuttu jo niin sata kertaa. Vaihtakaa aihetta.
Vierailija kirjoitti:
"niin silloin varmaan esittelee itsensä jollain muulla tittelillä, kuten "luokanopettajan sijainen". En minäkään väitä olevani poliisi, kun en ole käynyt poliisikoulua."
LOLOLOL. vähän eri juttu. Kyllä ylioppilas joka pääsee sijaiseksi ala-asteelle on luokanopettaja silloin kun on työvuorossa. Muulloin vain ylioppilas.
Tuossa tapauksessa on joko vs tai vt luokanopettaja kun ei ole pätevyyttä.
Huvittaa tämä opettaja, joka täällä lähettää liiton lähettämän lomia koskevan sopimuksen. Kyllä opettajatkin kuuluvat vuosilomalain piiriin tuon lain pykälä 1 perusteella. Pykälässä 2 kerrotaan, että voidaan soveltaa myös parempi loma ehtoja. On taidettu siellä OAJssa vähän oikaista mutkia, kun ei puhuta että opettajiin ei sovelleta lakia vaan tätä sopimusta, vaan väittävät että opet ei kuulu lain piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäännä ettei kukaan ole epäillyt Tainan tai Annan pätevyyttä opettajan ammattiin.
Kumpikaan ei kitise rahasta eikä pummaile rahaa kumppaniltaan. Siinä yksi syy.
Ja kummatkin ovat naisia. Kaksoisstandardi elää vielä vahvana.
Ai naisten ammatillista pätevyyttä ei ole koskaan historian aikana kyseenalaustettu :D Eiköhän ole juuri toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähes kaikilla mahdollisilla tavoilla täysin erilainen kuin Jenni, mutta silti ymmärrän hänen toiveitaan ja tunteitaan parisuhteeseen liittyen erittäin hyvin. Hän ei odota kuuta taivaalta, vaan ihan realistisia asioita. Voi kunpa hän osaisi vähän hellittää noista pikkutarkoista siisteyssäännöistään, niin yhteiselämä kumppanin kanssa helpottuisi selvästi <3
N55
Joidenkin ihmisten kanssa meistä nousee ilmoille huonoin versio itsestämme ja toisten kanssa paras. Selvästikään Jyrki ei sovi Jennille eikä siksi Jenninkään käytös ole ideaalia.
Sen olen oppinut, että haluan ympäröidä itseni niilä ihmisillä, joiden seurassa hyvät puoleni saavat loistaa ja kehittyä eikä stressikäytöksiä tarvitse nostaa pinnalle.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ensinnäkin puhutaan kelpoisuudesta, ei pätevyydestä. Toisekseen voi olla määräaikaisessa virassa olematta kenenkään sijainen. Jos ei ole ketään, jota sijaistaa, ei voi olla viransijainen.
Virkamääräyksissä en ole koskaan nähnyt tekstiä "virkaa toimittava". Kyllä se on aina virka, mutta loppuminen on määritelty, jos ei ole vakituinen virka.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tämä opettaja, joka täällä lähettää liiton lähettämän lomia koskevan sopimuksen. Kyllä opettajatkin kuuluvat vuosilomalain piiriin tuon lain pykälä 1 perusteella. Pykälässä 2 kerrotaan, että voidaan soveltaa myös parempi loma ehtoja. On taidettu siellä OAJssa vähän oikaista mutkia, kun ei puhuta että opettajiin ei sovelleta lakia vaan tätä sopimusta, vaan väittävät että opet ei kuulu lain piiriin.
Voi hyvänen aika. Lakia sovelletaan, "ellei toisin määrätä". Ja opettajien tapauksessa toisin määrätään, eli lakia ei sovelleta. Lopeta jo, kun et asiaa selvästi ymmärrä.
On myös opettajia, joita vuosilomalaki koskee, mutta heitä on häviävän pieni vähemmistö, koska valtaosa opettajista työskentelee virassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ensinnäkin puhutaan kelpoisuudesta, ei pätevyydestä. Toisekseen voi olla määräaikaisessa virassa olematta kenenkään sijainen. Jos ei ole ketään, jota sijaistaa, ei voi olla viransijainen.
Virkamääräyksissä en ole koskaan nähnyt tekstiä "virkaa toimittava". Kyllä se on aina virka, mutta loppuminen on määritelty, jos ei ole vakituinen virka.
Virkamääräyksissä en ole koskaan myöskään nähnyt ketään määrättävän "viransijaisuuteen". Se on aina virka, johon määrätään, olipa lyhyt taikka pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellisin asia on se, että Jykä pussaa lasta suulle!! Ihan kamalaa! Lapsi on alisteisessa asemassa kummisetään, eikä voi itse vielä ymmärtää, onko toiminta soveliasta ja haluaako hän sitä!!!
#freekummilapsi
Ei suulle pussannut vaan poskelle. Ja kummitäti voi niin suloisesti pusuttella kummilastaan. Kaksoisstandardi
En ole ikinä pussaillut kummilapsia ja halaamiseenkin yritän varmistua, että on lapselle ok. Jos on jäykkänä, en rupea pakolla syleilemään.
T. Kummitäti
Aivan velttonahan lapsi onkin aina ollessaan noin itse pystyasennossa seisovan ihmisen sylissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#freekummilapsi
Lapsi oli jäykkä ja poispäin kääntynyt. Ei mitään kunnioitusta lapsen rajoja kohtaan. Eikä ilmeisesti edes kykyä lukea kehonkieltä. Tuntui siltä, että oli tärkeää saada näytös rakastavana ja kivana kummisetänä. En haluaisi lapsille isää, joka ei kunnioita lasta.
Lapsi näyttää epämiellyttävän olotilan rimpuilemalla pois. Jalat ja ehkä kädetkin heiluisivat. Sitä ei tuossa ollut
Päinvastoin. Jähmettyminen tuollaisessa tilanteessa yleisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#freekummilapsi
Lapsi oli jäykkä ja poispäin kääntynyt. Ei mitään kunnioitusta lapsen rajoja kohtaan. Eikä ilmeisesti edes kykyä lukea kehonkieltä. Tuntui siltä, että oli tärkeää saada näytös rakastavana ja kivana kummisetänä. En haluaisi lapsille isää, joka ei kunnioita lasta.
Nimenomaan tämä. Tuntui näytökseltä. Olen itse nainen enkä voisi kuvitella pussailevani (edes poskelle) kummilapsiani tai sisarusten lapsia, vaikka ovat läheisiä. Ei siis mielestäni riipu sukupuolesta vaan ihan haluan kunnioittaa lapsen rajoja.
Menkääpä käymään muualla maailmassa, niin näette muullaistakin elämää ja ihmisten välistä kommunikaatiota, kuin p*skanjäykkää suomalaisuutta.
Tämä kummilapsen kohtaamisen analysointi on aivan naurettavaa. Onko täällä tosiaan noin paljon estyneitä ja neuroottisia naisia keskustelemassa? Toivottavasti ette ole kenenkään äitejä. Mitenkähän vaippapyllyn kakatkaan pestään, kun kaikkialla nähdään rajojen rikkomista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kummilapsen kohtaamisen analysointi on aivan naurettavaa. Onko täällä tosiaan noin paljon estyneitä ja neuroottisia naisia keskustelemassa? Toivottavasti ette ole kenenkään äitejä. Mitenkähän vaippapyllyn kakatkaan pestään, kun kaikkialla nähdään rajojen rikkomista.
Suomalainen nainen, p*askanjäykkä, ylikohtelias bakteerikammo.
Ällöttää, kun on nähnyt muutakin maailmaa.
Täällä keskustellaan paljon sillä oletuksella, että Jenni olisi "tilannut" itselleen jonkun hyvinkin varakkaan miehen joka elättää häntä. Minulle taas on jäänyt sellainen mielikuva, että hän olisi oikein tyytyväinen suunnilleen samalla taloudellisella tasolla itsensä kanssa olevaan työssäkäyvään ja jotain säästöön laittavaan henkilöön, jonka kanssa eläessä kummankaan ei tarvitse laskea riittävätkö rahat tähän tai tuohon ihan tavalliseen asiaan tai mahdollisen lapsen kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#freekummilapsi
Nimenomaan tämä. Tuntui näytökseltä. Olen itse nainen enkä voisi kuvitella pussailevani (edes poskelle) kummilapsiani tai sisarusten lapsia, vaikka ovat läheisiä. Ei siis mielestäni riipu sukupuolesta vaan ihan haluan kunnioittaa lapsen rajoja.
Toki jos haluat altistaa lasta esim. mahdolliselle hyväksikäytölle, kun oppii että aikuiset saa tehdä niille mitä vaan ja se pitää hyväksyä. Omien rajojen opettaminen on äärimmäisen tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin ostaja täällä hei! Pakko korjata se harhaluulo, että kunnostus olisi pintojen maalailua. Ihmiset ovat selkeästi ihan liian rajoittuneita. Tarkoitus on oikoa ja korjata hirsiä, tarvittaessa nostaa kivijalkaa, entisöidä ja tehdä itse ikkunoihin mallista karmit, toki maalata myös ja kunnostaa välipohjaa. Hakusessa on 1860-1920-luvun kaunotar. Käytännössä kaikki raksatyöt onnistuu sähköistä lähtien.
Lainalupaus on 80t, mutta saatan selvitä paljon pienemmällä summalla. Elämä on pitkälti sitä, mitä siitä tekee. Älä tuu drpppaa mun tunnelmaa 😄 Monia visioitani on haukuttu, mutta lopulta myönnetty, että väärässä on oltu. Mokia tulee jos tulee, ne korjataan.
Toinen harhaluulo on hidas rahastosijoittaminen. Itse olen aina saanut parhaan tuoton suorista osakkeista, vähän miettimällä tulevaa.
Mitä ohjelmaan tulee, niin esim Hain valinta asua vanhemmil
No ehkä harvinaisuus tuollainen monitaitaja, enkä tiedä, onko totta vai satua tuo. Mutta tiedän sen, että on oikeasti olemassa ihmisiä, jotka ovat todella taitavia ja useammalla alalla. Tunnen joitakin. Ja aina ihailen tällaisia multitalentteja. Itse kykenen yhteen isoon asiaan kerralla.
Sori ohis
Hyvä huomautus. Eli vt luokanopettaja lienee osuvin.