Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Tuo Jennin ja Jyrkin suhde voisi itse asiassa toimia ehkä yhdellä tavalla. Jos molemmat hyväksyisivät itsensä radikaalisti sellaisena kuin ovat ja eläisivät sen mukaan. Jyrki jäisi vaikka koti-isäksi (skarppaisi vähän kotitöissä) ja Jenni keskittyisi työntekoon. Hänellä saattaisi löytyä parempipalkkainenkin työ. On nimittäin sen verran tehokas ja organisoitunut. Jyrki oli taas ainakin kummilapsensa kanssa aivan luontevasti.
Mitä helevattia? Jyrkihän nimenomaa HALUAA olla PERINTEINEN MIES. Ei mikään koti-isä :D
Jyrki laskee ravintolassa senttejä, että varmasti menee lasku tasan ja vähän aikaisemmin on kertonut, miten haluaa olla perheen pää ja voi kyllä joskus vähän autella vaimoa kotitöissä. Mikä se Jyrkin perinteinen perheenpää on, jos kerran vaimo maksaa kaiken puoliksi ja terkee sitten vielä ne kotityöt päälle?
Jenniä on nyt huijattu pahemman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffit Alttarilla asiantuntijan kommentit (official)
Hai on selkeä beta-mies, jonka kokemus parisuhteista on minimaalinen. Siksi on myös hyvin mahdollista, että Hai on kaapissa. Hai tulisi laittaa viikoksi jollekin sissileirille, missä häntä höykkyytettäisiin alfa-urosten toimesta ja niin sanottujen prosenttikerhojen tapaan laveasti ilmaistuna "Hai hakattaisiin sisään miehisyyteen".
Anna on sporttinen ja erittäin seksikäs pakkaus, joka kaipaa itselleen nimenomaan alfa-uroksen. Kohteliaana ja korrektina naisena Anna ei halua tuottaa Haille häpeää kertomalla kameroiden edessä, että Hai on beta ja hän haluaa alfan.
Matilla on silmissään pilkettä, joka ei ole positiivinen. Matin pilke on synkkää ja tummaa niin sanottua "musta aukko" -pilkettä, mikä tavallisesti kertoo psykopaattisista piirteistä. Matin kirveen käsittely yhdistettynä silmien välkkymiseen sai Tainan aivan paniikkiin, mitä Matti yritti lievittää pol
Repesin. Kiitos kevennyksestä!
Vierailija kirjoitti:
Tiivistäkää minulle mikä Tainaa vaivaa?
En ymmärrä, sanoi "tehneensä kaiken mahdollisen suhteen eteen". Minusta Taina ei ole tehnyt yhtään mitään. Ollut suurinpiirtein paossa Mattia koko ajan.
Annan ja Hain suhde vaikuttaa jo kaverivyöhykeelle tuomitulta. Anna ei ilmeisesti pysty rentoutumaan kylliksi koska on Haille sanonut että ei pysty vielä näyttämään sitä Annaa jonka näimme häissä. Hai tuntuu ehkä pelästyneen ja sitten hiukan kyllästyneen eli kenties nyt on jo liian myöhäistä. Luulen että hänelle olisi ollut iso juttu tavata Annan perhettä, kenties tuo tuntui taas sellaiselta rajojen vedolta Annan puolelta. "Voin osallistua sinun elämääsi, mutta en anna sinun osallistua minun elämääni."
Hai taisikin siinä kokkauskohtauksessa todeta että tavallaan ovat vielä hyvin alkuvaiheessa suhteessaan, vaikka ovatkin jo tunteneet kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Jenni on alkanut selvästi empimään Jyrkin suhteen ja siksi kehotti vahvasti hakemaan töitä vaan Kotkasta. Haistanut varmasti sen, että jos Jyrki saisi töitä pk-seudulta, se ei varmasti hommaisi omaa kämppää, vaan työntyisi Jennin kotiin passattavaksi ja jopa elätettäväksi...
Miksei Jenni voinut vaan sanoa Jyrkille suoraan, että hänen puolesta voit hakea töitä myös pk-seudulta, kunhan et oleta, että asuisimme yhdessä (tai että suhteemme jatkuisi)? Jos saat työpaikan, hankit oman kämpän, piste. Eikö tämä olisi sujuvoittanut tilannetta? Jyrkillä olisi todennäköisesti tärpännyt työhaussa nopeasti ja olisi hankkinut edullisen vuokraluukun pk-seudulta ja Jenni olisi saanut pitää oman kotinsa itselläään. Minusta oli Jenniltä typerää ja määräilevää sanoa Jyrkille, että älä hae töitä muualta kuin Kotkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpahan Jyrkille löytynyt opettajan töitä tähänkin mennessä pienemmässä Kotkan kaupungissa. Ja Annallekin on löytynyt töitä pkseudulla jossa Jyrkin kokemuksella ei olisi paljon runsaampina työmahdollisuuksina olisi mitään vaikeuksia
Anna on varmaan KM.
Mistäs sen tietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mukavastihan se Jenni selitti miksi haluaisi että Jyrki hakee töitä vain Kotkasta. On polttanut aiemmin näppinsä edettyään nopeasti ja haluaa nyt toimia toisin. Molempien kaverit kuitenkin suhtautuivat aika positiivisesti pariin ja Jyrkin frendit jopa sanoivat että Jyrki tarvitsee vähän kurinpitoa. Toki se, että haluaako Jenni olla parisuhteen kurinpitäjä.
Mutta jos Jyrkillä olisi paljon paremmat mahdollisuudet työllistyä pk-seudulla, miksi Jenni tahtoo ehdoin tahdoin estää tätä tapahtumasta? Eikö se olisi Jenninkin etu, että Jyrkillä olisi työpaikka ja varmemmat näkymät työllistyä myöhemminkin? Eihän se Jyrkin pk-seudulla työskentely tarkoita automaattisesti sitä, että Jyrki muuttaisi Jennin kanssa yhteen. Jyrki voisi asua jatkossakin vuokra-asunnossaan ja Jenni omassa asunnossaan. Pk-seudulta löytyy varmasti vähän
Plot twist:
Jenni myy asuntonsa ja ostaa tilalle matkailuauton ja lähtee kiertelemään Etelä- Eurooppaa sinkkuna jättäen Jyrkin muiston taakseen ja katkaistakseen napanuoran Pappa Muurisen. Hän viettää talven erakkona Pyreneillä ja kesällä kohtaa elämänkumppaninsa, italialasen miehen, jonka perheen viinitilalla on käynnissä sukupolvenvaihdos ja Giorgio ja Jenni ryhtyvät pitämään tilaa. Jennin erityisenä vastuualueena on tilan kirjanpidosta ja kasvavasta lapsikatraasta huolehtiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, sanoi "tehneensä kaiken mahdollisen suhteen eteen". Minusta Taina ei ole tehnyt yhtään mitään. Ollut suurinpiirtein paossa Mattia koko ajan.
Kamala akka, terapeutin tarpeessa selvästi.
Tainan ja Matin tilanteesta tulee outo ja hämmentävä kuva, on mahdoton saada kiinni mistä heillä ja Tainalla on nyt oikein kyse. Onko tuotanto päättänyt leikata pois kohdat, joissa asiat selitetään? Vai mitä kummaa? Toivottavasti ohjelman päätyttyä antavat haastattelun, että mitä oikein oikeasti heillä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Kun olen elänyt jo hyvään keski-ikään asti, niin olen tehnyt sellaisen havainnon, että alun vahva kemia on usein merkki itse asiassa epäsopivuudesta. Tuntuu heti siltä kuin olisi aina tuntenut toisen tms. Sitten jonkin ajan kuluttua ollaankin tilanteessa, että yhtään mikään ei tahdo sujua. Jyrki ja Jenni tästä esimerkkinä.
Mutta milläs sitten suhteen alkuun edes päästään ilman voimakasta kemiaa? Suurin osa kaipaa sitä jatkaakseen suhdetta. Joku puolilämpöinen tai jopa kemian puuttuminen ei ole vaihtoehto.
Ristiriitaista: kemiaa pitää olla, mutta ei liikaa. Mikä olisi sitten se "sopiva"? Minulle ainakin alkaa tökkiä ja tulee ristiriitoja jos yritän olla yhdessä vaikka en tunnevoimakasta vetovoimaa. Nykyään en edes yritä. Olen itse jo vanhempi nainen ja sen olen oppinut itsestäni.
Miten muut sitten ratkaisevat jatkamisen jos vahva vetovoima on huono juttu. Toki täytyy olla muutakin mihin suhde voi perustua, mutta se on eräs ja erittäin tärkeä osa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi Jyrkin ja Annan tai muiden määräaikaisten opettajien rahatilanteesta kannetaan huolta. Itse olen pitkään ollut määräaikainen opettaja ja kesätyöt mukaanlukien tienaan lähes 50.000 vuodessa.
Tänä päivänä vakituinen työ ei ole mikään itsestäänselvyys mutta moniosaajana voit saada itsellesi jopa paremmat vuositulot tekemällä vuoroin yhtä, vuoroin toista työtä.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Jykän ongelma on tässä se, että tili on koko ajan tyhjänä. Ensi kauden tiiserissä oli jo, että on pyytänyt Jenniltä vippiä palkkapäivään asti ja ravintolassa sentin tarkkuudella laskua syynätty. Tässä vaiheessa reilu kuukausi tunnettu. Kaveri on siis rehellisesti pummi.
Rivien välistä luettuna Tainalla ollut traumaattinen isäsuhde (narsisti, väkivaltainen,päihteet). Kumppani nostaa vanhat kokemukset miesmallista esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala akka, terapeutin tarpeessa selvästi.
Nimenomaan tämä. On vain ollut ahdistunut ja ahdistunut. En ole saanut kiinni mikä häntä vaivaa. Pakoilee vain ja valittaa ja ahdistuu. En ymmärrä miksi hän lähti ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika mukavastihan se Jenni selitti miksi haluaisi että Jyrki hakee töitä vain Kotkasta. On polttanut aiemmin näppinsä edettyään nopeasti ja haluaa nyt toimia toisin. Molempien kaverit kuitenkin suhtautuivat aika positiivisesti pariin ja Jyrkin frendit jopa sanoivat että Jyrki tarvitsee vähän kurinpitoa. Toki se, että haluaako Jenni olla parisuhteen kurinpitäjä.
Mutta jos Jyrkillä olisi paljon paremmat mahdollisuudet työllistyä pk-seudulla, miksi Jenni tahtoo ehdoin tahdoin estää tätä tapahtumasta? Eikö se olisi Jenninkin etu, että Jyrkillä olisi työpaikka ja varmemmat näkymät työllistyä myöhemminkin? Eihän se Jyrkin pk-seudulla työskentely tarkoita automaattisesti sitä, että Jyrki muuttaisi Jennin kanssa yhteen. Jyrki voisi asua jatkossakin vuokra-asunnossaan ja Jenni omassa asunnossaan. Pk-seudulta löytyy varmasti vähän edullisempiakin asuinaluita Jyrkille. Esim. Keraval
Jyrki tuskin alkaisi maksamaan vuokraa, jos vaimon luona voisi asua lähes ilmaiseksi. Eikä Jyrki muutenkaan ole se "perheenpää" vaikka niin luulee. Ei perheenpää maksata ravintolalaskua vaimolla (edes puoliksi) ja siihen vielä vaadi, että vaimo tekee kotityöt. Perheenpää huolehtii vaimonsa tarpeista ja vaimo sitten huolehtii miehensä tarpeista. Mutta kohtahan Jenni huolehtii taas kaikesta.
Jenni sikäli on myös tehnyt väärin, kun on hakenut peristeistä miestä, joka lyö nyrkkiä pöytään ja elättää oerheensä, mutta ei muistanut, että sellainen mies ei sitten tee niitä kotitäitä (se perinteinen mies) ja jenni kuitenkin vaatii, että Jyrkin on huolehdittava kalsarit lattialta ja pidettävä vaatekaapinsa järjestyksessä ja luututtava lattioita.
Appi oli perheenpää ja perinteinen mies. Ei osannut viedä astioitaan tiskipöydälle, kun lopetti syömisen, eikä osannut kahvia keittää, mistään muusta keittämisestä puhumattakaan. Ei hoitanut lapsiaan, ei edes pitänyt niitä sylissä koskaan. Ei puuttunut mihinkään sisähommiin koskaan. Maksoi sitten kyllä kaikki menot.
(Paitsi, että anoppi hoiteli ison karjan yksin :D)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi Jyrkin ja Annan tai muiden määräaikaisten opettajien rahatilanteesta kannetaan huolta. Itse olen pitkään ollut määräaikainen opettaja ja kesätyöt mukaanlukien tienaan lähes 50.000 vuodessa.
Tänä päivänä vakituinen työ ei ole mikään itsestäänselvyys mutta moniosaajana voit saada itsellesi jopa paremmat vuositulot tekemällä vuoroin yhtä, vuoroin toista työtä.
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Jykän ongelma on tässä se, että tili on koko ajan tyhjänä. Ensi kauden tiiserissä oli jo, että on pyytänyt Jenniltä vippiä palkkapäivään asti ja ravintolassa sentin tarkkuudella laskua syynätty. Tässä vaiheessa reilu kuukausi tunnettu. Kaveri on siis rehellisesti pummi.
Täh, pyytääkö oikeasti vippiä?
Kai tämä on vitsi...
Odotan innolla ensi jakson Matin ja viime kauden Aleksin tapaamista :)
Eikös Riiakin syyttänyt Aleksia "uhkaavasta" käytöksestä tms.? Johtui kai lopulta äänen korottamisesta?
No tietäjät ja alueella asuvat, missä se Jyrki nyt on töissä? Häistä mennyt 5 kk.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt kun olen katsonut niin ei tuo Anna ole se pahin energiasyöppö vaan Taina. Ihme piikittelyä koko ajan. Tekee sen aika ovelasti ja tyhmempi ei ehkä huomaa. Hyvä että loppukausi menee ilman tuota kotkaa.
Tulee mielen Sister Wives sarjan Robyn. Kokoajan itkemässä ja syyt aina muissa.
Vierailija kirjoitti:
"Kertyyhän sitä opettajan sijaisuudestakin lomaa tai maksetaan sijaisuuden lopussa kertyneet lomarahat. "
Lomaraha on maksimissaan puolen kuun palkka, opettajan kesäloma taas reippaasti yli kaksi kuukautta. Ei se riitä kattamaan kesän menoja.
Outoa jos ei ansiosidonnaista. Niin minun kaikki opettajan sijaisuuksia tehneet kaverit ovat tehneet.
Jenni on tainnut kuvitella tehneensä sen kovin positiivisen treffimainoksen itsestään tämän ohjelman kautta. Sen verran punaisia kohtia on hänenkin tyylissään ollut ettei ole kovinkaan houkutteleva kumppaniehdokas